The Peacock Web
Til forsidenTil forumetOm LUSCOSTil webshoppenBli medlemIn EnglishKontakt oss
Mai 25, 2012, 15:54:37 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pilgrimsreise  (Lest 604 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
soumoh
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« på: August 23, 2007, 17:17:42 »

Hallo!

Jeg skal pÄ pilgrimsreise til Elland Road for fÞrste gang i mitt liv. Jeg har ikke bestemt meg for nÄr jeg skal dra, men det passer nÄr som helst. Jeg har som sagt aldri reist til Leeds/England fÞr og lurer pÄ om noen her kan gi meg noen gode rÄd om hvordan jeg:

1) kommer meg dit pÄ en rimelig mÄte (fra flyplass til hotell)
2) kurant hotell
3) kjĂžp av billetter
4) steder verdt Ă„ besĂžke i byen
5) hjemreise (til flyplass)

Setter pris pÄ svar.

We'll be back.
Loggført

We'll be back.
pale
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #1 på: August 23, 2007, 17:56:19 »

1. Fly enten til Manchester og ta direkte tog til Leeds, eller til LIverpool (hvis du bor nÊr Torp), buss til jernbanen og tog derfra. Fra Liverpool gÄr det nÄ buss til nÊrmeste stasjon. Men sjekk korrespondansen.

2. Marriot er jo populÊrt. Puben til Lorimer. Kan ogsÄ anbefale trafford&budapest hotel, litt utenfor sentrum. Dette er jo avhengig av budsjettet.

3. Billetter kjÞper du enten pÄ fredag pÄ stadion, hvis du skal ut dit da. Ellers er det lurt Ä ringe Ä bestille billettene pÄ forhÄnd. Enten fÄr du se hjem, eller hente der. Det er lang kÞ hvis du kjÞper pÄ ER rett fÞr kampstart.

4. Se restauranttrÄden. Handlegatene, ER.

5. SpÞrs hvor du skal. Tog er det greieste. Bestiller du pÄ forhÄnd sparer du mye pÄ billetten.

God tur!
Loggført
soumoh
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #2 på: August 23, 2007, 19:13:51 »

Thank you :-)

We'll be back.
Loggført

We'll be back.
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #3 på: August 23, 2007, 19:26:51 »

Er du historie- og voldsinteressert er Royal Armouries Museum vel verdt er besÞk. VÄpen fra alle tidsaldre fordelt over flere etasjer, og en god del oppvisninger.

Personlig foretrekker jeg B&B foran hotell, da fÞrstnevnte vanligvis er billigere og har bedre sÞrvis, og fordi jeg ikke bryr meg om svÞmmebassenger og saunaer og sÄnt stjernetÞys [Glad] Men de to gangen jeg har vÊrt i Leeds har vÊrt dagsturer fra York, sÄ jeg vet ikke hvor godt B&B-tilbudet er i Leeds.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nĂ„ken signatur heller eg, vel! [Osteaktig]
Loggført

- Leif Olav
Lids

Moderator
Lorimer

Bla bla bla

turboleeds@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #4 på: August 23, 2007, 19:43:38 »

Hvis du bor i Kr.sand eller Omegn kan du fly fra Kjevik til Aberdeen og derfra til Leeds/Bradford eller Manchester, etc.

Thomas
Loggført

Thomas
McMidjo
PĂ„ juniorlaget

Winning doesn't really matter - as long as you win

Vis profil WWW
« Svar #5 på: August 23, 2007, 20:36:54 »

En grei nybegynnertur for en Oslogutt kan vĂŠre:

Fly T/R Oslo – M’chester (SAS har direkteflyvninger daglig 0930 fra Oslo, og hjem igjen 1125 fra M’chester).  SAS  er dyrere enn Ryanair, men jeg synes det er verdt det iom at flytidspunktene er praktiske, samt at det gir kort reisevei til/fra flyplassene i begge ender. En T/R billett med SAS skal du fĂ„ til under 2000 m alle avgifter.

Det gĂ„r hyppig direktetog (Transpennine Express) mellom M’chester Airport og Leeds. Togterminalen ligger i direkte tilnytning til flyplassen, og du slipper Ă„ bytte tog pĂ„ veien til Leeds. KjĂžp T/R billett med en gang - mye billigere (innbiller meg at det heter 'saver return' e.l.)

Hold utkikk etter Elland Road pÄ sydsiden av toglinja nÄr ankomst Leeds annonseres! [Glad]

Mange bra og billige hoteller i gangavstand fra togstasjonen, sentrum, Lorimers pub og Elland Road. Marriott er luksus og –  med LUSCOS-pris – billig nĂ„r du ser hva du fĂ„r for pengene. Andre bra alternativ er Jurys og Bewleys – billigere, normalt bra standard, men litt mindre sentral beliggenhet. Bewleys ligger et par diskoskast fra puben til Lorimer. Billigste alternativ pĂ„ disse to er ÂŁ45/natt (Jurys) og ÂŁ69/natt (Bewleys).

Syns det er mest praktisk Ä bestille kampbilletter pÄ forhÄnd gjennom klubbens egen onlinetjeneste (fra den offisielle websiden), iom at du i ro og fred kan velge hvor du vil sitte. Denne tjenesten er ute av drift mens klubben ennÄ jobber med Ä fÄ pÄ plass avtalene med kortselskapene, men Ä dra ut til ER pÄ fredagen fÞr og kjÞpe billetten i luke pÄ forhÄnd er et bra alternativ. Da kan du ogsÄ besÞke Leedsbutikken, som ligger i tilknytning til ER. Butikken i sentrum er stengt, sÄ en pilgrim mÄ ut til ER for Ä handle relikviene sine. PÄ kampdager er butikken sÄ full at den bÞr unngÄs til fordel for en ekstra pint eller to hos Lorimer. [:p]
« Siste redigering: August 23, 2007, 20:58:30 av midjo » Loggført

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....
soumoh
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #6 på: August 23, 2007, 21:08:29 »

Takk for svar midjo.

Det stemmer at jeg bor i Oslo ja. Jeg fyller 25 Är den 1. september i Är, og fÄr tur til Leeds som bursdagsgave [Osteaktig] Jeg vurderer Ä dra rundt juletider, for Ä fÄ med meg mer enn en kamp. Muligens den 8. desember med Luscos, men det spÞrs om jeg fÄr fri fra jobben.

Er det langt fra Marriott til ER? Og hvordan kommer man seg til ER fra Leeds sentrum?

We'll be back.
« Siste redigering: August 23, 2007, 21:08:43 av soumoh » Loggført

We'll be back.
McMidjo
PĂ„ juniorlaget

Winning doesn't really matter - as long as you win

Vis profil WWW
« Svar #7 på: August 23, 2007, 21:29:59 »

Er nok litt drĂžyt Ă„ si at det er gangavstand fra Marriott til ER - og kronglete Ă„ finne fram om en ikke er kjent...

Pleier Ä ta 'matpause' pÄ Commercial Inn, som ligger pÄ veien dit - og da blir det som regel gangavstand. [Glad]

Antakeligvis best Ä ta taxi fra sentrum til ER - evt buss. PÄ kampdager gÄr det busser fra omrÄdet nedenfor jernbanestasjon, men det gÄr ogsÄ rutebusser, men er ikke sikker pÄ hvor disse gÄr fra.
Loggført

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....
Alta-White

Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #8 på: August 23, 2007, 22:18:24 »

Jeg anbefaler at du tar turen til Leeds sÄnn at du kan se kampen mot Swansea 22 september. Da skal nemlig en fyr pÄ 26 ut pÄ tur med sin yngre dame .. [Glad]

Fikk klarsignal fra sjefen i dag sÄ nÄ kan man bare bestille turen.. Ahh... [Osteaktig]

Alta-White
Loggført
soumoh
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #9 på: August 24, 2007, 15:19:16 »

Alta-White; det hÞres bra ut, for jeg skal ogsÄ pÄ tur med min yngre dame [Glad]

We'll be back.
Loggført

We'll be back.
pale
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #10 på: August 24, 2007, 17:50:39 »

Anbefaler bussen til stadion. Den gÄr fra undergangen ved jernbanen. Ut hovedutgangen, forbi taxiene, 180 graders sving til hÞyre og 150 m. rett fram. Der stÄr bussene. Du kan ikke misse det.
Men greit Ă„ vĂŠre ute en times tid fĂžr kampstart, da det er mye kĂž inn til ER (vi gikk av 500 m fĂžr sist).
Loggført
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #11 på: August 24, 2007, 17:53:19 »

Fra Marriot er det enkelt. Strt nÄr pubene Äpner. Rekk flst mulige pÄ veien til Elland Road. NÄr du ha vÊrt hos Peter. Ta deg tid til et par av de som ligger borti svingen nÄr du gÄr til hÞyre ut fra The Comercial. Brune, men herlige

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
Loggført

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
soumoh
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #12 på: August 27, 2007, 15:41:11 »

Hvordan er det du har tenkt til Ă„ reise til Swansea kampen da Alta-white?

We'll be back.
Loggført

We'll be back.
Alta-White

Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #13 på: September 04, 2007, 05:12:00 »

Ugh, sorry for seint svar...

Reiser til Manche**** tordagsmorgen og hjem sÞndags ettermiddag. Flyreisen ligger for 2 pers pÄ rundt 6000 ..

Tror hotellet blir Plaza Park rett med togstasjonen.. Har ikke bodd der fÞr men vil prÞve noe annet enn Marriott nÄ ..

Tenkt noe mer pÄ denne kampen eller?

Alta-White
Loggført
pesi
PĂ„ juniorlaget

Super Leeds

pesisrainbow@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #14 på: September 04, 2007, 07:10:34 »

quote:
Originally posted by Alta-White

Reiser til Manche**** tordagsmorgen og hjem sÞndags ettermiddag. Flyreisen ligger for 2 pers pÄ rundt 6000 ..

Tror hotellet blir Plaza Park rett med togstasjonen.. Har ikke bodd der fÞr men vil prÞve noe annet enn Marriott nÄ ..

Alta-White

Har bodd pÄ Park Plaza 2 ganger fÞr Ä skal bo der i helgen, Er kanonfornÞyd med det hotellet, reint fint store rom!!!

Here we go again, Marching on together again, united we stand, the BEST team in the land!!
Loggført

15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!
Alta-White

Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #15 på: September 04, 2007, 22:03:26 »

quote:
Originally posted by pesi

quote:
Originally posted by Alta-White

Alta-White

Har bodd pÄ Park Plaza 2 ganger fÞr Ä skal bo der i helgen, Er kanonfornÞyd med det hotellet, reint fint store rom!!!

Here we go again, Marching on together again, united we stand, the BEST team in the land!!

HĂžres bra ut! [Glad] Da er det bestemt..

Alta-White
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

© Leeds United Supporters Club of Scandinavia 2000-2008. Betingelser for bruk. Annonsere på leedsunited.no?
Kontakt: Leeds United Supporter Club of Scandinavia, Postboks 387 Skøyen, 0213 OSLO | Kontaktinformasjon | RSS Forum
Designet og bygget av Dale+Bang Pikselator |