The Peacock Web
Til forsidenTil forumetOm LUSCOSTil webshoppenBli medlemIn EnglishKontakt oss
Mai 25, 2012, 15:27:20 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Puber og restauranter i Leeds  (Lest 2733 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« på: August 10, 2007, 21:08:46 »

Synes vi kan ha en liten hvem liker/hvor gÄr vi hen for drikke/spisse nÄr vi er i Leeds
Sjappa til Peter the Comercial inn skal ikke vÊre med i denne kÄring. Det er urettferdig mot andre.
Pub
1)Whitelock
2)Husker ikke navnet pÄ den , men ligger/lÄ 30 meter nedenfor La Comida. Ikke den som lÄ pÄ andre siden av La Comida

Spise
Har egentlig inget stamsted nÄ, ettersom La Comida er lagt ned

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
Loggført

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
Sverre

PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: August 10, 2007, 22:45:50 »

quote:
Originally posted by h.b

Synes vi kan ha en liten hvem liker/hvor gÄr vi hen for drikke/spisse nÄr vi er i Leeds
Sjappa til Peter the Comercial inn skal ikke vÊre med i denne kÄring. Det er urettferdig mot andre.
Pub
1)Whitelock
2)Husker ikke navnet pÄ den , men ligger/lÄ 30 meter nedenfor La Comida. Ikke den som lÄ pÄ andre siden av La Comida

Spise
Har egentlig inget stamsted nÄ, ettersom La Comida er lagt ned

Prince of Wales - glimrende lokalpub med 'live' musikk.
Loggført

h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: August 10, 2007, 22:49:28 »

Helt korrekt Sverre. En glimrende pub.Har et lite rykte pÄ seg til Ä vÊre litt hardbarked. Ikke skjÞnner jeg hvorfor, men ryktet er der. Har aldri hatt problemer der

Loggført

ToreLA
Fast pÄ A-laget

Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: August 10, 2007, 23:08:59 »

McDonalds var bra sist jeg var i Leeds. Ihvertfall litt bra. Til og vĂŠre McDonalds.

Loggført

Robert H.
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #4 på: August 11, 2007, 15:22:29 »

Prince of Wales er et kongested!

Husker Petter Alexandersen hadde halsbrann en formiddag etter at vi to hadde hatt en litt sen kveld pÄ byen. Vi stakk innom Prince of Wales for Ä ta et slag biljard og Petter spurte om han kunne fÄ et glass melk...? Svaret var legendarisk: "Love, this is a pub, not a f**king dairy!"

Ellers liker ogsÄ jeg Whitelocks, her har de etter min mening en av byens beste fish & chips. Ellers er min favorittpub Scarborough Hotel hvor utvalget av real ales er stort.
« Siste redigering: August 11, 2007, 20:44:05 av Robert H. » Loggført
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #5 på: August 11, 2007, 20:47:06 »

Kan ikke si navnet pÄ favorittpuben(husker ikke navnet).Ligger i gaten over whitelock. En herlig pub som oser av tradisjon. Ikke sÄ mange som kjenner til denne puben tror jeg. De gangene jeg er innom sÄ er det stort sett Engelskmenn der. SÄ kvelden starter rolig pÄ denne pub, fÞr turen gÄr til Whitelock og videre til La Comida med dertil besÞk senere pÄ Prince of Wales. Men nÄ sÄ blir det jo ikke mere pÄ La Comida. Derfor blir det nok en tur innom Marriot og hilser pÄ kjente fÞr turen gÄr til Prince of Wales

« Siste redigering: August 11, 2007, 20:48:54 av h.b » Loggført

Kjell Skjerven
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #6 på: August 11, 2007, 23:46:35 »

the Ship kanskje...?

Side before self,every time.
Loggført

Side before self,every time.
Robin
PĂ„ prĂžvespill
*

robin89persson@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #7 på: August 13, 2007, 06:38:16 »

SpencerÂŽs mitt emot La Comida kanske?
Loggført

asLeeds

Fast pÄ A-laget

Gary Speed

Vis profil E-post
« Svar #8 på: August 14, 2007, 21:56:07 »

auda..har ikkje fÄtt med meg at La Comida er nedlagt,trist.
ka med Vince no dÄ,skal han starte noke nytt??
ka er no da samlingspunkt for oss norske nÄr me er i byen?
synest alltid det er triveligt Ă„ ta 1 pils med andre Luscos`er!!!

ASLEEDS 4389
Loggført

DALHEIM WHITES
Leeeeeeeeeeeeds
Fast pÄ A-laget

Vil slÄss for LEEDS

viktormann@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #9 på: August 14, 2007, 22:33:54 »

Hadde heller ikke fÄtt med meg at Vince hadde sluttet. Er det noen som vet hva han skal gjÞre fremover. Tilbake til Valencia?

HI MY NAME IS LEEDS
http://www.ranablad.no/sport/article2876597.ece
Loggført

HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD
Torgeir
PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #10 på: August 14, 2007, 23:07:27 »

Vince skal fortsatt bo i Leeds. Har jo kjerring som jobber der.

Han Äpner nok ikke noe nytt sted. Noe av grunnen for at han solgte er helsa. Blir nok mange turer til spania for Vincente etterhvert.....

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Loggført

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

janove
I stallen
**

Vis profil E-post
« Svar #11 på: August 14, 2007, 23:09:53 »

Han har tatt ut sin pensjon og kommer til Ă„ vĂŠre mye i Valencia.
I dag er det meningen at de nye eierne Äpner dÞrene pÄ La Comida.
Dersom det ikke er gjort noe i natt, er det ikke foretatt noen form for oppussing!
Det blir jo mulig Ä gÄ innom der, men det blir nok ikke det samme som tidligere.
Loggført
SveinArve
PĂ„ juniorlaget

sveinarve@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #12 på: August 22, 2007, 20:53:14 »

It's been mentioned on here a few times, but on Saturday had it confirmed that the SC have taken the lease on the Peacock. Our branch Chairman told us before the game, and I asked a barmaid at the Peacock after if she knew owt and she said it was true.

Apparently only SC members with photo id will be allowed in on matchday, not sure if this is going to endear the SC to the LUFC public at all

------------------------------
CCC - here we come

http://www.godoyil.no
Loggført

------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.godoyil.no
Øystein E
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil WWW E-post
« Svar #13 på: September 03, 2007, 21:05:40 »

Ole Morten viste meg en trivelig pub som het ett eller annet med "trumpet". den ligger i en
sidegate til venstre nÄr man gÄr opp forbi whitelocks,pachorse og the ship.
Loggført

Tom S
Lorimer

KEEP FIGHTING

Vis profil WWW
« Svar #14 på: Oktober 01, 2008, 09:06:41 »

http://whitelocks.co.uk/default.aspx
Loggført

COME ON LEEDS !!
McMidjo
PĂ„ juniorlaget

Winning doesn't really matter - as long as you win

Vis profil WWW
« Svar #15 på: Oktober 01, 2008, 11:46:48 »

Ole Morten viste meg en trivelig pub som het ett eller annet med "trumpet". den ligger i en

Sidegate? The Horse And Trumpet ligger pĂ„ The Headrow, som er en av hovedgatene i Leeds.  Glad

Gikk for Ă„ vĂŠre en litt 'rough' pub tidligere, men ser ut til Ă„ ha blitt bedre i den senere tid:
http://www.pubutopia.com/pubs/L/Leeds/Horse%20&%20Trumpet/
Loggført

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....
berlin
Lorimer

Vis profil WWW
« Svar #16 på: Oktober 01, 2008, 13:56:16 »

Sidegate? The Horse And Trumpet ligger pĂ„ The Headrow, som er en av hovedgatene i Leeds.  Glad

Gikk for Ă„ vĂŠre en litt 'rough' pub tidligere, men ser ut til Ă„ ha blitt bedre i den senere tid:
http://www.pubutopia.com/pubs/L/Leeds/Horse%20&%20Trumpet/

En stund siden jeg har vĂŠrt der, men flere lokale sjeler sa at man fikk den beste Tetleys-pinten der,
og det var ogsÄ min vurdering 2-3 Är tilbake. Det var helt klart et "Tetleys-house", og har de opprettholdt kompetansen, sÄ smaker Tetleys fortsatt utmerket der.
Loggført
berlin
Lorimer

Vis profil WWW
« Svar #17 på: Oktober 01, 2008, 14:12:53 »

Har akkurat motatt siste utgave av "bibelen" og fĂžlgende puber i Leeds er listet i GBG 2009:

LEEDS CITY:
- Mr Foley's Cask Ale House, 159 The Headrow
- North Bar, 24 New Briggate
- Palace, Kirkgate
- Scarborough Hotel, Bishopsgate Street
- Templar, 2 Templar Street

- Town Hall Tavern, 17 Westgate
- Victoria Familiy and Commercial, 28 Great George Street
- Whitelocks, Turks Head Yard, Off Briggate

LEEDS (NORTH):
- Arcadia Ale & Winebar, 23 Arndale Centre, Otley Road, Headingley
- Reliance, 76-78 North Street

De i bold var bra nÄr jeg besÞkte de, og er det antagelig fortsatt. Det betyr ikke at de andre er dÄrligere, men jeg kan ikke huske Ä ha besÞkt de ( noen kan ha skiftet navn )

For uinvidde: Vanlig lager-beer (eks: Carlsberg, Stella, Carling) er ikke det som teller her,
det er hovedsaklig cask-ale (hĂ„ndpumpet), evt. tap-beer (fatĂžl) av engelsk type. Men du fĂ„r vanligvis lager dersom det er det du foretrekker. OgsĂ„ atmosfĂŠren er vektlagt, sĂ„ det er ingen dum ide Ă„ fĂžlge denne listen, om puben har en sentral plass i din Leeds-opplevelse, utover Ă„ fĂ„ i seg mest mulig alkohol pĂ„ kortest mulig tid.  Glad

Loggført
McMidjo
PĂ„ juniorlaget

Winning doesn't really matter - as long as you win

Vis profil WWW
« Svar #18 på: Oktober 01, 2008, 21:15:34 »

Har akkurat motatt siste utgave av "bibelen" og fĂžlgende puber i Leeds er listet i GBG 2009:

LEEDS CITY:
- Palace, Kirkgate
- Scarborough Hotel, Bishopsgate Street

LEEDS (NORTH):
- Arcadia Ale & Winebar, 23 Arndale Centre, Otley Road, Headingley
- Reliance, 76-78 North Street

De i bold var bra nÄr jeg besÞkte de, og er det antagelig fortsatt. Det betyr ikke at de andre er dÄrligere, men jeg kan ikke huske Ä ha besÞkt de ( noen kan ha skiftet navn )

For uinvidde: Vanlig lager-beer (eks: Carlsberg, Stella, Carling) er ikke det som teller her,
det er hovedsaklig cask-ale (hĂ„ndpumpet), evt. tap-beer (fatĂžl) av engelsk type. Men du fĂ„r vanligvis lager dersom det er det du foretrekker. OgsĂ„ atmosfĂŠren er vektlagt, sĂ„ det er ingen dum ide Ă„ fĂžlge denne listen, om puben har en sentral plass i din Leeds-opplevelse, utover Ă„ fĂ„ i seg mest mulig alkohol pĂ„ kortest mulig tid.  Glad

Godt utgangspunkt for et par pubcrawls det der!!  Gliser

LEEDS CITY:

Et av mine faste stoppesteder. Stort og luftig sted over tre etasjer - med sentral beliggenhet pÄ sydsida av City Hall. De har skiftet navn flere ganger (Baroque, Dr.Okells). Kan vÊre mye folk og mye stÞy.

Ingen tradisjonell pub, men en bar i litt mer kontinental stil. Har aldri vĂŠrt innom, men de har visstnok et enormt utvalg av Ăžl. Ungt miljĂž

- Palace, Kirkgate

Leeds beste - og Ă„lreit uteservering...  Glad

- Scarbrough Hotel, Bishopsgate Street

Kjenner vel alle til, i og med at det ligger rett foran jernbanestasjonen - og midt i hotellstrĂžket...

Har ikke prĂžvd denne.

PrÞvde denne for fÞrste gang pÄ min forrige tur. Ligger litt avsides - noen kvartaler vest for Mr Foleys - og byr pÄ et godt utvalg av real ales fra Timothy Taylors. Koselig nyoppusset pub, men med mange lokale fylliker akkurat den kvelden jeg var der.

Begge disse to er tradisjonsrike perler som byr pÄ suveren atmosfÊre og godt Þl, men veldig fulle av folk pÄ kveldstid.

Regner med at LEEDS SOUTH ogsÄ er representert i Good Beer Guide 2009, og her mÄ ivhertfall fÞlgende to nevnes:

The Grove Inn, Back Row, Holbeck
Cross Keys, 107 Water Lane, Holbeck

Begge ligger pÄ sydsida av elva, pÄ veien mot Elland Road. The Grove er av den skikkelig brune og nedslitte typen, mens Cross Keys er i den andre enden av skalaen - og framstÄr som en litt uformell gastropub med kreativ matmeny.

Loggført

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....
arne armoen
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #19 på: Oktober 08, 2008, 23:50:29 »

Hva med The Dry Dock? Eksisterer den ? Er det det samma som The Ship?
Loggført

D e itjnÄ som kjÊm tÄ sÊ sjÞl!!
Therese
PĂ„ juniorlaget

Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu jeg.

leggernikkeut@hotmail.com
Vis profil WWW
« Svar #20 på: Oktober 08, 2008, 23:51:39 »

NÄr jeg skal spisse pleier jeg Ä dra pÄ det lokale biblioteket. Osteaktig Osteaktig
Loggført

Funny: sms from ur friends phone to his mum:
"Im safe, don't worry" .. then turn it of!
Svend Anders

Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #21 på: Oktober 14, 2008, 22:20:34 »

Midjo er jo pÄ god vei - men jeg sender oppfordringen til dere alle:

Jeg tar gjerne imot gode bidrag fra dere til vÄr spise- og drikkested-spalte i medlemsbladet. Vi startet med dette i siste nummer (Bibis), og det kommer en ny i kommende utgave. Men jeg kan ikke skrive alle i det uendelige, og dere har samlet sett LANGT flere opplevelser Ä berette om enn undertegnede.

Om noen skulle fÞle seg fristet til Ä skrive noen ord om restaurant, pub eller bar de har besÞkt i Leeds - send meg en epost pÄ svend@leedsunited.no - bruk gjerne siste artikkel som "mal", men det er Äpent for variasjoner!

SA
Loggført

Alta-White

Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #22 på: Oktober 17, 2008, 22:24:09 »

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=538577
Loggført
berlin
Lorimer

Vis profil WWW
« Svar #23 på: Oktober 18, 2008, 00:54:35 »

SpĂžrs om han da er blitt inspirert av filmene "Delicatessen", forvĂžrig en knallbra film,
eller filmene om Hannibal Lecter.  Sjokkert Øyerulling
Loggført
mail2rj
PĂ„ prĂžvespill
*

Leids - Leids - Leids

Vis profil E-post
« Svar #24 på: Oktober 31, 2010, 13:58:58 »

Gjenoppliver herved denne, da jeg reiser over for fĂžrste gang snart. Erfaringer mottas med takk!
Loggført
ØBS
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #25 på: Oktober 31, 2010, 23:50:46 »

Skal du pÄ pub kun for Ä drikke er jo saken grei, men nÄ begynner flere Ä tilby andre ting ogsÄ, spesielt underholdning.

Scarbrough pub (ofte kalt bare Taps) ved foten av Leeds City Station er nok stampub for flere norske Leeds-supportere enn undertegnede.  Jeg snakket med Stevie (fast ansatt i baren og musikk-freak) sist gang jeg var der, og han kunne bekrefte ryktene om at de har tenkt Ă„ begynne med live musikk.  Det gjenstĂ„r selvfĂžlgelig Ă„ se, men da har du bĂ„de den og Prince of Wales som er 25 meter lenger bort som kan tilby dette.  POW er noe upĂ„litelig hva Ă„pningstider og frekvensen pĂ„ band som opptrer angĂ„r.

Midt imellom disse to finner du Spencer's som er temmelig bra pĂ„ sport.  Har tilbragt noen ettermiddager der nĂ„r det har vĂŠrt interessante ting Ă„ fĂžlge med pĂ„.  PĂ„ dagtid sender de ufattelig mye hestesport/veddelĂžp om du er opptatt av denslags.  Jeg personlig synes hest er pĂžlse...

Videre har The Grove (pĂ„ vei til Lorimer's) ogsĂ„ musikk, men de kan tilby dette nesten hver dag i alle genre.  GĂ„ fra Scarbrough, under plattformen Leeds City Station hviler pĂ„, forbi skyskraperen (ogsĂ„ kjent som "pipa" da den likner pĂ„ pipa pĂ„ et skip) og ta neste gate til hĂžyre.  Et koselig sted som har masse smĂ„ rom slik at du kan fĂ„ litt intimfĂžlelse om du er i en liten gruppe som reier sammen.  Konsertlokalet er innerst etter Ă„ ha passert disse smĂ„ rommene.  Dart har de ogsĂ„.

En av de mest bisarre adkomstmulighetene til et hotell jeg har vĂŠrt borti finner du pĂ„ veien til The Grove.  Midt under denne undergangen stasjonen hviler pĂ„ gĂ„r det en tunnel inn til hĂžyre, om du gĂ„r denne helt inn finner du inngangen til dette hotellet pĂ„ venstre side.  PĂ„ veien vil du hĂžre mye rare lyder bl.a. vann som renner (noen av kanalarmene gĂ„r under her), men ikke la deg affisere av det.  Jeg vet det ikke kan se ut som at det ligger noe eksklusivt hotell der, men det gjĂžr det.  Ă˜verst i bygningen vil du finne noe som tilsvarer Sky Bar pĂ„ Oslo Plaza, en bar som har utsikt over hele byen.  Men dette er et noe mer jĂ„lete "bĂžrsta stĂ„l" sted der du mĂ„ bestille drikke av servitĂžrene som kommer til bordene.  GĂ„r du videre forbi dette hotellet inn i noe som kan minne om en bakgĂ„rd er det flere utesteder med bra uteservering og live musikk pĂ„ kveldene. En av scenene bandene spiller pĂ„ er i 2. etasje, mens publikum kan stĂ„ i fĂžrste og se opp pĂ„ de som spiller.  Litt originalt.

Av de fire "smug-pubene" i Upper Briggate (jeg lister de opp ovenfra og ned), alle ligger pĂ„ hĂžyre hĂ„nd om du gĂ„r gĂ„gata ned i den retningen) The Ship, Angel Inn, The Packhorse og Whitelock's.  Packhorse har nĂ„ begynt med musikk i helgene, og har utmerkede smĂ„-mĂ„ltider om du trenger en liten snack ved siden av Ăžldrikkingen.

The Duck and Drake i Kirkgate (gÄ fra markedet/Corn Exchange mot busstasjonen, du har det pÄ venstre side rett fÞr jernbanebroen) har masse bra band, og er noe mer rocka.

Hoagy's finner du om du gĂ„r fra busstasjonen og forbi markedet pĂ„ nedsiden, pĂ„ andre siden av parkeringsplassen nederst i Eastgate (som er forlengelsen av Headrow).  De har musikk fredager og lĂžrdager, samt quiz pĂ„ mandager mener jeg.

Nevnte Scarbrough, samt The Palace (forbi Corn Exchange helt nederst i Kirkgate rett etter kirka om du kommer fra sentrum) og The Vic (Great George Street bak rĂ„dhuset) er alle pĂ„ lista over "Classic pubs of Britain".  De har felles meny og stil.  Palace har ogsĂ„ quiz to dager i uka (tror det er sĂžndag og tirsdag eller onsdag).  PĂ„ disse tre kan du ogsĂ„ plukke opp et kort og samle stempler fra de Ăžvrige pubene ellers i GBR som stĂ„r pĂ„ lista.  Det er visst noe eksklusive T-skjorter og annet stĂŠsj du da har tilgang pĂ„.

Om du vĂ„ger Ă„ forsere gatekrysset utenfor Palace og ta gate nr. 2 til venstre for Etap hotel  (stĂ„r du rett utenfor Palace hovedinng. ser du rett pĂ„ det) finner du ogsĂ„ en pub som tilbyr musikk, jeg bare husker ikke helt hva den heter.  Den ligger tvers overfor Agrah, indisk restaurant og har oppe lenger enn de andre trad. pubene i sentrum om du ikke fĂžler deg ferdig med inntaket rundt midnatt.

Ellers finner du ogsĂ„ de helt typiske bulene som kun har Ăžl og plenty av det.  The Wrens finner du om du gĂ„r opp Briggate, krysser Headrow og fortsetter videre (da skifter gata navn til New Briggate) ca. 200 m., og du har den pĂ„ hjĂžrnet ved neste veikryss pĂ„ venstre side.  

Tilbake til den puben jeg ikke husker navnet pĂ„ ved Agrah: Fortsetter du fra den i retning markedet, videre under viadukten/jernbanelinja, tar fĂžrste til hĂžyre opp York Road og gĂ„r helt opp til svingen der det er en murvegg det stĂ„r "Leeds United A.F.C." pĂ„ (brukt som kulisse i filmen "The Damned United") ligger det en pub som heter The Hope.  Et skikkelig respatex-sted som jeg mener serverer klassisk pubmat uten at jeg kan kvalitetssikre dette.  Biljard har de ogsĂ„.  Bussene til The White Rose Branch pleier Ă„ gĂ„ herfra nĂ„r de skal pĂ„ borteturer.

The Horse and Trumpet ligger i Headrow (gĂ„ Briggate oppover til gĂ„gata slutter, ta sĂ„ til venstre og gĂ„ til du finner det pĂ„ venstre hĂ„nd ikke mange meterne oppi gata.  De har meget bra mat til Ă„ vĂŠre pub, og torsdager har de "curry-night" med spesialpriser.  Generelt meget billig mat uansett.  PĂ„ veien gĂ„r du ogsĂ„ forbi The Vine som ofte har karaoke og Three Legs som er en Isle of Man pub.

Jeg kan nevne i fleng flere i strĂžket rundt Corn Exchange, men de er noen sĂžrgelige kapitler de fleste av dem.  The Royal Oak kan kanskje vĂŠre et morsomt bekjentskap (pĂ„ vei til Duck and Drake, venstre side).  Du mĂ„ ut i bakgĂ„rden for Ă„ pisse, men ikke ta med din forlovede dit med planer om Ă„ fri der.

Vil du ha en skikkelig utfordring som utfyller "pub-crawl" aktiviteten (se neste avsnitt), kan du jo prĂžve deg pĂ„ "The Otley Run".  Har du bekjente som studerer i Leeds kan du sikkert fĂ„ med deg noen av disse, samt noen tur-kumpaner vil jeg tro.  Den starter pĂ„ Woody's Ale House oppe i Headingley ved universitetet, og har ca. 21 stoppesteder fĂžr den ender pĂ„ The Walkabout Ăžverst i Park Row tror jeg det er.  Men du mĂ„ holde ut alle de 21 pubene...  LĂžpet er unnfanget av studentmiljĂžet i Leeds.

Til slutt vil jeg komme med en advarsel:  The Duncan som ligger pĂ„ hĂžyre hĂ„nd om du gĂ„r fra Marriott til Corn Exchange mĂ„ du styre unna.  Leeds' kanskje absolutt verste sted som fortsatt lukter sigarettrĂžyk selv om det har vĂŠrt rĂžykeforbud i flere Ă„r, blandet med diverse toalett-lukter.  Om du er interessert i sporten "Pub-Crawling" og har tenkt Ă„ fylle lista di med kryss pĂ„ samtlige (regelen tilsier at du MÅ ha konsumert minst en pint pĂ„ hver for Ă„ fĂ„ godkjent besĂžk og kan krysse av pĂ„ lista), er kun denne unntaket.  Den har to innganger og du fĂ„r den godkjent ved Ă„ gĂ„ inn den ene, gjennom puben,  og ut den andre.  Det fĂ„r vĂŠre mĂ„te pĂ„ hvordan folk skal mĂ„tte plages bare fordi de driver seriĂžs idrett...

Det er mange jeg fortsatt ikke har nevnt (som Adelphi, Old Red Lion, O'Neill's, Walkabout, Aire, The Northern Monkey og en drÞss med andre), men litt utfordninger mÄ du jo ha, sÄ de fÄr du finne selv...

Riktig god tur...
« Siste redigering: November 03, 2010, 00:11:38 av ØBS » Loggført

LUSCOS-hilsen
ØBS
Woody
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #26 på: November 03, 2010, 00:24:09 »

Skal du pÄ pub kun for Ä drikke er jo saken grei, men nÄ begynner flere Ä tilby andre ting ogsÄ, spesielt underholdning.

Scarbrough pub (ofte kalt bare Taps) ved foten av Leeds City Station er nok stampub for flere norske Leeds-supportere enn undertegnede.  Jeg snakket med Stevie (fast ansatt i baren og musikk-freak) sist gang jeg var der, og han kunne bekrefte ryktene om at de har tenkt Ă„ begynne med live musikk.  Det gjenstĂ„r selvfĂžlgelig Ă„ se, men da har du bĂ„de den og Prince of Wales som er 25 meter lenger bort som kan tilby dette.  POW er noe upĂ„litelig hva Ă„pningstider og frekvensen pĂ„ band som opptrer angĂ„r.

Midt imellom disse to finner du Spencer's som er temmelig bra pĂ„ sport.  Har tilbragt noen ettermiddager der nĂ„r det har vĂŠrt interessante ting Ă„ fĂžlge med pĂ„.  PĂ„ dagtid sender de ufattelig mye hestesport/veddelĂžp om du er opptatt av denslags.  Jeg personlig synes hest er pĂžlse...

Videre har The Grove (pĂ„ vei til Lorimer's) ogsĂ„ musikk, men de kan tilby dette nesten hver dag i alle genre.  GĂ„ fra Scarbrough, under plattformen Leeds City Station hviler pĂ„, forbi skyskraperen (ogsĂ„ kjent som "pipa" da den likner pĂ„ pipa pĂ„ et skip) og ta neste gate til hĂžyre.  Et koselig sted som har masse smĂ„ rom slik at du kan fĂ„ litt intimfĂžlelse om du er i en liten gruppe som reier sammen.  Konsertlokalet er innerst etter Ă„ ha passert disse smĂ„ rommene.  Dart har de ogsĂ„.

En av de mest bisarre adkomstmulighetene til et hotell jeg har vĂŠrt borti finner du pĂ„ veien til The Grove.  Midt under denne undergangen stasjonen hviler pĂ„ gĂ„r det en tunnel inn til hĂžyre, om du gĂ„r denne helt inn finner du inngangen til dette hotellet pĂ„ venstre side.  PĂ„ veien vil du hĂžre mye rare lyder bl.a. vann som renner (noen av kanalarmene gĂ„r under her), men ikke la deg affisere av det.  Jeg vet det ikke kan se ut som at det ligger noe eksklusivt hotell der, men det gjĂžr det.  Ă˜verst i bygningen vil du finne noe som tilsvarer Sky Bar pĂ„ Oslo Plaza, en bar som har utsikt over hele byen.  Men dette er et noe mer jĂ„lete "bĂžrsta stĂ„l" sted der du mĂ„ bestille drikke av servitĂžrene som kommer til bordene.  GĂ„r du videre forbi dette hotellet inn i noe som kan minne om en bakgĂ„rd er det flere utesteder med bra uteservering og live musikk pĂ„ kveldene. En av scenene bandene spiller pĂ„ er i 2. etasje, mens publikum kan stĂ„ i fĂžrste og se opp pĂ„ de som spiller.  Litt originalt.

Av de fire "smug-pubene" i Upper Briggate (jeg lister de opp ovenfra og ned), alle ligger pĂ„ hĂžyre hĂ„nd om du gĂ„r gĂ„gata ned i den retningen) The Ship, Angel Inn, The Packhorse og Whitelock's.  Packhorse har nĂ„ begynt med musikk i helgene, og har utmerkede smĂ„-mĂ„ltider om du trenger en liten snack ved siden av Ăžldrikkingen.

The Duck and Drake i Kirkgate (gÄ fra markedet/Corn Exchange mot busstasjonen, du har det pÄ venstre side rett fÞr jernbanebroen) har masse bra band, og er noe mer rocka.

Hoagy's finner du om du gĂ„r fra busstasjonen og forbi markedet pĂ„ nedsiden, pĂ„ andre siden av parkeringsplassen nederst i Eastgate (som er forlengelsen av Headrow).  De har musikk fredager og lĂžrdager, samt quiz pĂ„ mandager mener jeg.

Nevnte Scarbrough, samt The Palace (forbi Corn Exchange helt nederst i Kirkgate rett etter kirka om du kommer fra sentrum) og The Vic (Great George Street bak rĂ„dhuset) er alle pĂ„ lista over "Classic pubs of Britain".  De har felles meny og stil.  Palace har ogsĂ„ quiz to dager i uka (tror det er sĂžndag og tirsdag eller onsdag).  PĂ„ disse tre kan du ogsĂ„ plukke opp et kort og samle stempler fra de Ăžvrige pubene ellers i GBR som stĂ„r pĂ„ lista.  Det er visst noe eksklusive T-skjorter og annet stĂŠsj du da har tilgang pĂ„.

Om du vĂ„ger Ă„ forsere gatekrysset utenfor Palace og ta gate nr. 2 til venstre for Etap hotel  (stĂ„r du rett utenfor Palace hovedinng. ser du rett pĂ„ det) finner du ogsĂ„ en pub som tilbyr musikk, jeg bare husker ikke helt hva den heter.  Den ligger tvers overfor Agrah, indisk restaurant og har oppe lenger enn de andre trad. pubene i sentrum om du ikke fĂžler deg ferdig med inntaket rundt midnatt.

Ellers finner du ogsĂ„ de helt typiske bulene som kun har Ăžl og plenty av det.  The Wrens finner du om du gĂ„r opp Briggate, krysser Headrow og fortsetter videre (da skifter gata navn til New Briggate) ca. 200 m., og du har den pĂ„ hjĂžrnet ved neste veikryss pĂ„ venstre side.  

Tilbake til den puben jeg ikke husker navnet pĂ„ ved Agrah: Fortsetter du fra den i retning markedet, videre under viadukten/jernbanelinja, tar fĂžrste til hĂžyre opp York Road og gĂ„r helt opp til svingen der det er en murvegg det stĂ„r "Leeds United A.F.C." pĂ„ (brukt som kulisse i filmen "The Damned United") ligger det en pub som heter The Hope.  Et skikkelig respatex-sted som jeg mener serverer klassisk pubmat uten at jeg kan kvalitetssikre dette.  Biljard har de ogsĂ„.  Bussene til The White Rose Branch pleier Ă„ gĂ„ herfra nĂ„r de skal pĂ„ borteturer.

The Horse and Trumpet ligger i Headrow (gĂ„ Briggate oppover til gĂ„gata slutter, ta sĂ„ til venstre og gĂ„ til du finner det pĂ„ venstre hĂ„nd ikke mange meterne oppi gata.  De har meget bra mat til Ă„ vĂŠre pub, og torsdager har de "curry-night" med spesialpriser.  Generelt meget billig mat uansett.  PĂ„ veien gĂ„r du ogsĂ„ forbi The Vine som ofte har karaoke og Three Legs som er en Isle of Man pub.

Jeg kan nevne i fleng flere i strĂžket rundt Corn Exchange, men de er noen sĂžrgelige kapitler de fleste av dem.  The Royal Oak kan kanskje vĂŠre et morsomt bekjentskap (pĂ„ vei til Duck and Drake, venstre side).  Du mĂ„ ut i bakgĂ„rden for Ă„ pisse, men ikke ta med din forlovede dit med planer om Ă„ fri der.

Vil du ha en skikkelig utfordring som utfyller "pub-crawl" aktiviteten (se neste avsnitt), kan du jo prĂžve deg pĂ„ "The Otley Run".  Har du bekjente som studerer i Leeds kan du sikkert fĂ„ med deg noen av disse, samt noen tur-kumpaner vil jeg tro.  Den starter pĂ„ Woody's Ale House oppe i Headingley ved universitetet, og har ca. 21 stoppesteder fĂžr den ender pĂ„ The Walkabout Ăžverst i Park Row tror jeg det er.  Men du mĂ„ holde ut alle de 21 pubene...  LĂžpet er unnfanget av studentmiljĂžet i Leeds.

Til slutt vil jeg komme med en advarsel:  The Duncan som ligger pĂ„ hĂžyre hĂ„nd om du gĂ„r fra Marriott til Corn Exchange mĂ„ du styre unna.  Leeds' kanskje absolutt verste sted som fortsatt lukter sigarettrĂžyk selv om det har vĂŠrt rĂžykeforbud i flere Ă„r, blandet med diverse toalett-lukter.  Om du er interessert i sporten "Pub-Crawling" og har tenkt Ă„ fylle lista di med kryss pĂ„ samtlige (regelen tilsier at du MÅ ha konsumert minst en pint pĂ„ hver for Ă„ fĂ„ godkjent besĂžk og kan krysse av pĂ„ lista), er kun denne unntaket.  Den har to innganger og du fĂ„r den godkjent ved Ă„ gĂ„ inn den ene, gjennom puben,  og ut den andre.  Det fĂ„r vĂŠre mĂ„te pĂ„ hvordan folk skal mĂ„tte plages bare fordi de driver seriĂžs idrett...

Det er mange jeg fortsatt ikke har nevnt (som Adelphi, Old Red Lion, O'Neill's, Walkabout, Aire, The Northern Monkey og en drÞss med andre), men litt utfordninger mÄ du jo ha, sÄ de fÄr du finne selv...

Riktig god tur...

Det skulle vel oppsumere det meste fra ein som har litt over middels med turar til Leeds
Loggført

LIFE IS LEEDS
mail2rj
PĂ„ prĂžvespill
*

Leids - Leids - Leids

Vis profil E-post
« Svar #27 på: November 03, 2010, 00:33:20 »

Hjertelig takk til onkel reisende ØBS!:) dette burde jo nesten bli sticky...?
Loggført
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #28 på: November 03, 2010, 01:05:21 »

Veldig bra svar fra ØBS, ja. Hvis noen nĂ„ kan supplere lista med hvilke av disse pubene som har hĂ„ndpumper og hvilke bryggerier de pumper ut gjennom disse er lista nĂŠrmest komplett, og jeg kan begynne Ă„ forberede tur over nyttĂ„r en gang.  Gliser
Loggført

- Leif Olav
ØBS
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #29 på: November 03, 2010, 02:03:07 »

BĂ„de Scarbrough og The Vic (heter egentlig The Victoria Hotel og ble bygget og Ă„pnet i 1880-Ă„rene mener jeg Ă„ huske, for Ă„ ta imot og dekke det Ăžkende behovet for overnattingsplasser da tinghuset/rettsbygningen sto ferdig) har et stort utvalg av lokale "ales" fra mikrobryggerier i distriktet.  De fleste er pĂ„ hĂ„ndpumper.

The Grove er ogsÄ verd et besÞk for den som liker akkurat denne Þltypen eller ikke er redd for Ä prÞve noe nytt...
Loggført

LUSCOS-hilsen
ØBS
Sider: [1] 2
  Skriv ut  

Gå til:  

© Leeds United Supporters Club of Scandinavia 2000-2008. Betingelser for bruk. Annonsere på leedsunited.no?
Kontakt: Leeds United Supporter Club of Scandinavia, Postboks 387 Skøyen, 0213 OSLO | Kontaktinformasjon | RSS Forum
Designet og bygget av Dale+Bang Pikselator |