The Peacock Web
Til forsidenTil forumetOm LUSCOSTil webshoppenBli medlemIn EnglishKontakt oss
Mai 25, 2012, 14:51:18 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 24
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Leeds lagt ut for salg!!  (Lest 24983 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #30 på: Juli 07, 2007, 15:08:04 »

Dette er ikke sÄ enkelt.De evt nye eierne mÄ da gjennom et nytt mÞte med kreditorene som skal stemme over dette kjÞpet. Dermed sitter nok en gang Bates med kontrollen. Tor muligens at summen for klubben mÄ opp i 35 mill pund slik at Bates ikke taper penger. Da kan det hende han gir seg. Men han sitter da uansett videre med et trumfkort. Nemlig Elland Road
quote:
Originally posted by Sydhagen

kunne nesten ikke tro det jeg sÄ nÄr jeg stod opp av sengen idag...leeds put up for sale..og fristen for bud allerede pÄ mandag.

dette ser jeg pĂ„ som meget positive nyheter!  nĂ„ har vi sannsynlegvis nye eiere mandags kvelden, vi fĂ„r kjĂžpe nye spillere og ikke minst: vi fĂ„r starte sesongen! [Glad]

finnes det en liiiiten gud likevel..?

Dere fÄr ha meg unnskyldt for nok et innlegg
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 15:18:35 av h.b » Loggført

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #31 på: Juli 07, 2007, 15:33:55 »

Men hva med salget videre.
Hva skjer hvis la oss si Redbus for kontrollen pÄ mandag. Kan de da med makt fjerne Bates pÄ Tirsdag. Vil de da sitte med kontrollen over klubben frem til at dette salget skal bestemmes av aksjonÊrene. Vil de i det hele tatt betale lÞpende utgifter eller vil de vente med dette til aksjonÊrmÞtet avklarerer dette.
Jeg fÄr hÄpe at dette salget innebÊrer at klubben er ferdig med gammel morro og at kreditorene bare mÄ godta pengene de fÄr inn. FÄr hÄpe salget kommer opp i 35 mill pund slik at all gjeld bli strÞket. FÄr hÄpe at dette er slutten pÄ denne sÄpeoperaen kallt lÞdder

Dere fÄr ha meg unnskyldt for nok et innlegg
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 16:02:25 av h.b » Loggført

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
fmtj
Fast pÄ A-laget

Vi har kvittet oss med mange spilere nÄ...

Vis profil E-post
« Svar #32 på: Juli 07, 2007, 17:03:10 »

quote:
Originally posted by Sydhagen

kunne nesten ikke tro det jeg sÄ nÄr jeg stod opp av sengen idag...leeds put up for sale..og fristen for bud allerede pÄ mandag.

dette ser jeg pĂ„ som meget positive nyheter!  nĂ„ har vi sannsynlegvis nye eiere mandags kvelden, vi fĂ„r kjĂžpe nye spillere og ikke minst: vi fĂ„r starte sesongen! [Glad]

finnes det en liiiiten gud likevel..?

Ja, ja, det er beundringsverdig av deg Ä se denne muligheten...jeg fortsetter Ä gjÞre det denne sÄpeoperaen har gjort meg flinkest til...avventer, sitter pÄ gjerde, ligge pÄ reia, ta tempen, sitte pÄ gjerdet, stÄ pÄ gult, se an vÊret osv, osv osv!
Loggført

Yeboahs vitne
Svend Anders

Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #33 på: Juli 07, 2007, 17:13:28 »

En bekjent pÄ facebook har fÄtt videresendt en sms fra Mark Taylor, som visstnok skrev fÞlgende:

"he believes no one will bid and if someone does they have the power to block the cva and will do so"

Hvor realistisk en slik blokkering er jeg svÊrt usikker pÄ. Jeg kjenner ikke regelverket eller hvordan dette foregÄr, men KPMG har garantert visst hva de gjÞr her. At Taylor ikke tror noen byr har jeg overhodet ingen tro pÄ.

Venter pÄ at noen seriÞse medier faktisk kan bringe pÄ det rene hva som faktisk kan skje pÄ mandag, hvem som har noe Ä si rundt budene, etc.

At selv al-Jazeera fanget opp nyheten sier vel litt om hvor "stor" klubben vÄr faktisk er i verden.

SA

http://www.svendanders.com/
Loggført

berlin
Lorimer

Vis profil WWW
« Svar #34 på: Juli 07, 2007, 17:28:28 »

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by berlin
[br

er ikke enig i det, vet. SA er bare typen som liker Ă„ utdype en saks flere sider, og det har betydd at han har balansert Bates-hĂŠrsinga noen ganger.

Ellers er jeg som flere andre mer optimistisk enn pÄ lenge, og hÄper at seigpiningen kan ta en ende ( men, hvem vet ).

Berlin, "som er lett i ganglaget nÄ".[Glad]

Det er bare bra at noen forsÞker Ä balansere det hele nÄr kritikken blir for negativ og ensidig. Min "dult" til Svend-Anders, var av den vennskapelige sorten, utfÞrt med et "glimt i Þyet", og det tror jeg SA forstÄr. [Glad]

Jeg Þyner ogsÄ et hÄp i kveld. Men samtidig bÞr vi ikke glemme at dette dreier seg om Leeds! Vi bÞr - kloke av uttallige skader! - altsÄ forsÞke Ä holde vÄre forhÄpninger pÄ et meget edruelig nivÄ. [Kult]

Ps: NÄr jeg skriver "edruelig nivÄ", sÄ mener jeg altsÄ noen promiller under det nivÄet du nÄ nÊrmer deg, berlin! [Glad]

jammen sÄ du ikke innlegget mitt [:I], fÞr jeg slettet det og postet et standalone innlegg! Jeg sÄ den "dulten", promillen var sÄpass lav.[:I][Glad]
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 17:35:05 av berlin » Loggført
Sverre

PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #35 på: Juli 07, 2007, 18:27:08 »

Har akkurat hatt en prat med LUSC i England, og det gÄr mot Redbus\Pearson. Trolig prÞver Bates en verdig avgang...
Loggført

raggen
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #36 på: Juli 07, 2007, 21:05:32 »

halleluja.. lys i tunnelen............... kanskje

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Loggført

Forever Leeds United!!!!!!!!
MrK
PĂ„ juniorlaget

Sweet Street feb. 2011

ottarkvalheim@hotmail.com
Vis profil
« Svar #37 på: Juli 07, 2007, 21:32:04 »

quote:
Originally posted by SveinArve

Har tÞmt nedpÄ to Strondbow. Smaker piss. Og pÄ mandag skal jeg tÞmme Leeds-vinen min dersom gammern ikke er i klubben lenger. Og om Wise ogsÄ gÄr sÄ blir det ei kasse med Strongbow. haha
------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com

Spar vinen den er ikke drikkandes!

"Molde pÄ topp"

Loggført

HÞrt pÄ Living Room; "where's the cardmachine"?
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #38 på: Juli 07, 2007, 21:32:52 »

Leeds vinen er skvip. Den har jeg kun som en kuriositet

Loggført

Svend Anders

Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #39 på: Juli 07, 2007, 22:12:49 »

quote:
Originally posted by veteranen

Hva er sÄ Ärsaken til denne manglende tilliten fra Leeds-fansen overfor Morris? Vel, da han satt i Leeds-styret (sammen med bl.a. Krasner), ble hans navn nevnt i forbindelse med de utroligste historier. Det ble pÄstÄtt at han var hjernen og pÄdriveren bak ideene om Ä redusere klubbens lÞnnsbudsjett ved Ä dope Duberry, brekke foten pÄ Kelly, osv.. osv.. Det ble ogsÄ pÄstÄtt at han hadde forlangt penger under bordet, da han satt i Leeds-styret.

Morris selv har benektet alt dette, og har sagt at disse historiene er fabrikert av ondskapsfulle og lĂžgnaktige mennesker, som han var naiv og dum nok til Ă„ befatte seg med en tid.

Men kanskje noen av dere har mĂžtt Morris, og har dannet dere et selvstendig inntrykk av denne unge (30), pengesterke mannen..? Svend Anders?

Jeg skal forsÞke Ä dvele litt ved min oppfatning av det hele. FÞrst av alt mÄ jeg si at jeg langtfra bruker sterke ord som "hater" o.l. om Morris - nÄr jeg sier skeptisk er det fÞrst og fremst fordi jeg lurer pÄ om han klarer Ä drive skuta med en sunn, langsiktig drift som mange av oss etterlyser.

Jeg har etter det jeg vet/husker, aldri mÞtt Morris personlig, men en venn av meg har gjort det noen ganger - han har inntrykket av at Morris er en fan av klubben som vil vÄrt beste. Det er vel det eneste jeg har av kjennskap til personen Morris. Vi vet jo med god erfaring at det Ä vÊre fan ikke nÞdvendigvis stemmer overens med god drift.

Mye av skepsisen mot Morris, og spesielt pÄ engelske nettsteder, bygger i hans store fokus pÄ og ikke minst bakgrunn i nÊringsutvikling. For noen kan det virke provoserende Ä hÞre at han har £25 mill til Ä kjÞpe/investere i klubben, men vil bruke hele £400 mill pÄ Ä utvikle omrÄdet rundt. OgsÄ Bates har fÄtt sÄ Þra flagrer fordi han har brukt noe penger pÄ utvikling av Elland Road til ikke-sportslige formÄl.

Skepsisen gÄr altsÄ pÄ om MOTIVET til Morris dreier seg om Ä bruke/tjene penger pÄ andre ting enn fotballen i Leeds, og at det fansen bryr seg om - de elleve ute pÄ banen - blir nedprioritert.

I hvilken grad supporterne har rett i denne skepsisen er selvsagt vanskelig Ä si noe om. Man mÄ ogsÄ huske at andre parter har interesse i at dette negative stempelet pÄ Morris vedvarer. Eksemeplvis har Ken Bates mye Ä tape pr-messig om fansen faktisk TROR pÄ Morris pr-kampanjer tidligere i vÄres.

Tilbake til eiendomsutviklingen og satsingen pÄ ikke-sportslige investeringer. Jeg er blant de som Þnsker dette sterkt velkommen, selvsagt i godt samspill med sportslig og administrativ satsning. Jeg opplever at engelske klubber har MYE Ä lÊre av blant annet den utviklingen som har skjedd i Norge de siste par Ärene, med stadionanlegg som er tilrettelagt for annen inntektsbringende nÊringsvirksomhet.

For det kommer ogsÄ klubben, sportslig sett, til gode. Butikker og kontoroer til utleie, samt konferansemuligheter - videre ogsÄ anledning til Ä holde konserter, messer og andre arrangementer inne pÄ selve stadion - kan alle vÊre med Ä gi klubben svÊrt viktig pengestÞtte. Derfor nÞyer jeg meg med en avventende skepsis til Morris sine ambisjoner om akkurat dette.

Det hÞrer derimot til historien at Morris altsÄ satt i styret og eierskapet fÞr Bates kom i klubben. En avis som the Mirror, om enn ektremt sensasjonsbasert, hadde gode kilder pÄ at han krevde penger under bordet bÄde her og der da han var i denne posisjonen. At han var med Ä selge Elland Road for skarve Ätte millioner pund, med en tilbakekjÞpsklasul pÄ oppmot det dobbelte, hjelper ikke akkurat. Heller ikke at dette i stor grad skyldtes eiernes behov for Ä betale vekk lÄn (etter sigende ogsÄ private lÄn) de hadde tatt opp for Ä fÄ rÄd til Ä kjÞpe klubben. Det endte med et nytt salg av klubben, fortsatt med stor gjeld, enorme utgifter/tap - og uten egen stadion eller treningsanlegg.

Kombinasjonen av siste avsnitt og skepsisen til nevnte nÊringsutvikling-fokus, fÄr Leeds-supportere som i Ärevis har lidd, blitt lurt og skviset av en rekke eiere til Ä skygge unna - spesielt nÄr det ser ut til Ä vÊre langt bedre alternativer Ä stÞtte.

Men dette er nÄ bare mitt syn, det finnes sikkert andre forklaringer og momenter oppe i det hele.

God lĂžrdag!

SA

Loggført

Svend Anders

Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #40 på: Juli 08, 2007, 00:15:40 »

Sak ute nÄ om at Bates gÄr pÄ lufta pÄ Yorkshire Radio imorgen, sÞndag klokken 12.00.

Det bÞr vÊre hÞyst interessant Ä fÄ med seg. Dessverre er jeg da ikke i nÊrhetene av internett selv... hÄper noen fÞlger med og gir et godt referat.

ForÞvrig tar jeg med denne beskjeden fra en pÄ engelsk nett - vet ikke om den stemmer...
"The new owner will be taking on all debts as they stand, which is ÂŁ35m. If the buyer has these funds available than things get easy. If the buyer does not they will need to negotiate with the major creditors, Inland revenue, Astor etc to cut a deal. As this is not a CVA then all creditors do not need to have the same terms. However, any creditor not happy with the terms has the right to ask the courts to wind the company up. The creditors connected to Bates therefore could do this if they are not happy with what is on offer."

SA

« Siste redigering: Juli 08, 2007, 00:29:52 av Svend Anders » Loggført

Adis
I stallen
**

adis.skjetne@broadpark.no
Vis profil E-post
« Svar #41 på: Juli 08, 2007, 00:16:18 »

jeg sitter pal og hÞrer pÄ.

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
Loggført

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #42 på: Juli 08, 2007, 00:44:16 »

Har ingen tro pÄ at han trekker seg i morgen. Det han kan si er at han er vilig for Leeds United sin beste fremtid er Ä hÞre pÄ tilbud fra kjÞpere hvis de kan vise til at de har penger og er villig til Ä dekke all gjeld 100 %.
Tipper at han nÄ fremover prÞver Ä gjÞre seg mere ydmyk da han vet at han har tapt

Loggført

Ferre
Lorimer

Vis profil
« Svar #43 på: Juli 08, 2007, 00:44:20 »

La oss bare hÄpe det blir Bates' siste uttalelse som Leeds United chairman.

-WE'LL BE BACK-
Loggført

-WE'LL BE BACK-
Ferre
Lorimer

Vis profil
« Svar #44 på: Juli 08, 2007, 00:47:17 »

Da var vi nettopp pÄ TV2 sporten...

-WE'LL BE BACK-
Loggført

-WE'LL BE BACK-
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #45 på: Juli 08, 2007, 00:52:00 »

Og hva ble sagt der
quote:
Originally posted by Ferre

-WE'LL BE BACK-

Loggført

Ferre
Lorimer

Vis profil
« Svar #46 på: Juli 08, 2007, 00:58:35 »

quote:
Originally posted by h.b

Og hva ble sagt der
quote:
Originally posted by Ferre

-WE'LL BE BACK-

Kort innslag om at vi skulle tvangsselges og hvor stor gjelden vÄr var. Lite nytt m.a.o.

-WE'LL BE BACK-
Loggført

-WE'LL BE BACK-
Stifler
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #47 på: Juli 08, 2007, 01:04:41 »

Men litt gÞy Ä se Leeds pÄ sporten igjen[Kult]

Enjoy you sick bastard:)
Loggført

-Nr 2 er den fĂžrste taperen-
Svend Anders

Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #48 på: Juli 08, 2007, 01:06:38 »

quote:
Originally posted by Stiffler

Men litt gÞy Ä se Leeds pÄ sporten igjen[Kult]

De gidder i alle fall ikke betale Canal+ eller Viasat rettighetspenger for oss... derfor de viste bilder av YEBOAH-mÄl, da de selv viste kamper... for de som bryr seg om sÄnt.

SA

Loggført

Yeboah
PĂ„ juniorlaget

pettern86@hotmail.com
Vis profil
« Svar #49 på: Juli 08, 2007, 01:14:37 »

Yeboah Yeboah Yeboah! FOR ET MÅL Glad hehe
Loggført
GeirO
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #50 på: Juli 08, 2007, 03:32:03 »

MÄlet var en nytelse Ä se pÄ. Lurer fÊlt pÄ om Bates fortsatt holder pÄ at Leeds gÄr i grÞfta med denne lÞsningen...?
Loggført

MOT
GeirO
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #51 på: Juli 08, 2007, 03:44:26 »

Mandag kl. 18.00 blir noe Ä se fram til gjennom helga. HÄper vel Redbus med Adam Pearson som styreformann gÄr av med seieren.
Loggført

MOT
4ever arcticwhite
PĂ„ juniorlaget

Vis profil
« Svar #52 på: Juli 08, 2007, 04:10:47 »

The Times ( http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article2039842.ece ) melder fĂžlgende:

According to Simon Franks, the chairman of Redbus, he will fight “tooth and nail” to gain control of the club and is close to joining forces with SR Morris to prevent Bates from regaining control. “It is an absolute travesty,” Franks said. “KPMG have asked us to submit bids by 5pm on Monday, but they are not giving us access to the management accounts. We have no idea what we are bidding for. I am livid and it is a travesty, but we are not fainthearted and we will not be giving up. We want to get the club without damaging it.”

Simon Morris, head of SR Morris, which proposed a £400 million package to purchase the club and redevelop Elland Road, said: “We have been contacted by KPMG and they are forwarding documentation to us. Until we see what is on offer, we cannot comment further. We remain very interested in bidding for Leeds United.
”

FÞrst av alt frykter jeg at dette betyr at de nye eierne fÄr kjÞpe klubben, men at de da ogsÄ overtar 100% av gjelden. SpÞrsmÄlet blir da hvem som er idiot nok til Ä gjÞre noe slikt. Det vil bli fryktelig vanskelig Ä drive en klubb i League 1 med en slik gjeld. Selv om potensialet nok er der noen Ä fram i tid vil det vÊre en enorm risiko Ä kjÞpe klubben dersom man overtar gjelden.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
Loggført

The future's so White I've got to wear shades Kult
Svend Anders

Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #53 på: Juli 08, 2007, 04:43:55 »

Vel, om "kjĂžpssummen" er f.eks ÂŁ10 mill - som jeg tror blir et MINIMUM - sĂ„ er jo gjelden allerede nede i ÂŁ25 mill. Om de har midler til Ă„ dekke ytterliger en del av dette  pĂ„ kort sikt trenger det ikke vĂŠre sĂ„ hĂ„plĂžst, for driften vil uansett vĂŠre bedre enn pĂ„ svĂŠrt lenge.

Men det er klart at DERSOM gjelden mÄ innfris i sin helhet sÄ vil det hÞyst sannsynlig svekke en kortsiktig satsing - sÄ fremt flere av de interesserte altsÄ ikke gÄr sammen.

Igjen; jeg stoler ikke helt pÄ dette med at all gjeld mÄ innfris, men vet jo ikke sikkert. Det irriterer meg grenselÞst at ikke et eneste nÞytralt medie i England har tatt for seg dette. For meg virker det merkelig at det holdt med hÞyeste bud til Ä slette resten av gjelda i CVA-mÞtet, mens dersom KPMG gjÞr det med "tvangssalg" sÄ mÄ all gjeld betales enten via salgssum eller kombinert med fortsatt deler av gjelden stÄende.

SA

Loggført

Gunnien
I stallen
**

Vis profil WWW E-post
« Svar #54 på: Juli 08, 2007, 04:48:01 »

According to Simon Franks, the chairman of Redbus, he will fight “tooth and nail” to gain control of the club and is close to joining forces with SR Morris to prevent Bates from regaining control. “It is an absolute travesty,” Franks said. “KPMG have asked us to submit bids by 5pm on Monday, but they are not giving us access to the management accounts. We have no idea what we are bidding for.

hmm e KPMG pĂ„ tur ogsĂ„??

Loggført

Pheriox
I stallen
**

Vis profil WWW E-post
« Svar #55 på: Juli 08, 2007, 06:15:54 »

NĂ„ skal jeg spekulere helt vilt om tingenes tilstand:

KPMG konstaterer at CVA'en med salg til Bates & co ikke lar seg fullfÞre fÞr sesongstart, og dette setter klubbens fremtid i fare. Det blir sagt at KPMG har en klausul pÄ Ä kjÞpe tilbake klubben for £1. Det virker usannsynlig pÄ meg, ettersom salget vel formelt sett ikke har gÄtt igjennom enda og det derfor heller ikke er noe Ä kjÞpe tilbake. Mer sannsynlig er vel at KPMG har anledning til Ä kansellere salget, og at det er noe de nÄ har gjort (eller signaliserer intensjoner om Ä gjÞre). Men hvis de har kansellert salget, burde vi egentlig ha hÞrt noe om at den rettslige hÞring er avlyst. Uansett hvis KPMG avblÄser salget stÄr de muligens fritt til Ä gjÞre en av tre ting:

1. KjÞre en ny runde tilsvarende den vi hadde sist, altsÄ en ny CVA. Det vil sannsynligvis ta en mÄneds tid, og sette sesongstarten i fare. En CVA innebÊrer at minst 75% av kreditorene mÄ godta en redusert tilbakebetaling, basert pÄ det budet administratorene sender ut til avstemming.
2. SlÄ klubben konkurs. Lite Þnskelig, og vil innebÊre at administratorene har mislykkes.
3. Selge "administrasjonen" (eller noe i den stilen). Salgssummen gÄr til Ä dekke den mest kritiske delen av gjelden, og kjÞperne overtar resten av gjelden. Hvis dette alternativet i det hele tatt eksisterer bÞr det kunne la seg gjennomfÞre med en budrunde, uten at kreditorene har noe de skulle ha sagt (utover Ä kunne kreve gjelden tilbakebetalt i henhold til opprinnelige avtaler, med mindre nye avtaler inngÄs med kjÞper).

Som sagt; dette er bare ville spekulasjoner, jeg har ingen kjennskap til hvordan disse administrasjonsgreiene foregÄr.
Loggført

McMidjo
PĂ„ juniorlaget

Winning doesn't really matter - as long as you win

Vis profil WWW
« Svar #56 på: Juli 08, 2007, 15:10:28 »

Tja... - finnes en del informasjon/dokumentasjon pÄ nettet som kan gi litt mer innsyn i situasjonen, for den som gidder Ä lete....

SA og Pheriox er inne pÄ det rette sporet tror jeg:

Den som kjÞper klubben i denne situasjonen kjÞper HELE gjelda, og mÄ forhandle fram en avtale/betalingsordning med hver eneste kreditor. Jeg forventer at noen kreditorer vil avskrive deler av gjelda, mens andre vil insistere pÄ Ä fÄ sitt utestÄende dekket i sin helhet. Her kan det ogsÄ finnes muligheter som Ä betale kreditorer med aksjer i det nye Leedsselskapet etc.

I denne situasjonen vil imidlertid alle kreditorer ha mulighet til Ä begjÊre klubben konkurs, om de ikke er fornÞyd med tilbudet som kommer fra Leeds. I sÄ mÄte er vi tilbake til situasjonen fÞr Leeds ble satt under administrasjon - da HMRC hadde varslet en konkursbegjÊring...

UnÞdvendig Ä si at det er svÊrt risky business Ä kjÞpe seg inn i noe slikt, og jeg vil tro at den som Þnsker Ä kjÞpe mÄ gjÞre en grundig gjennomgang av Þkonomien i klubben fÞrst (en mini-due diligence) - bl.a. sette seg inn i regnskapet, hvordan gjelda er strukturert, hvilke avtaler som ligger i selskapet etc...

Om noen til syvende og sist legger inn et bud (noe jeg IKKE er sÄ sikker pÄ), vil det isÄfall vÊre basert pÄ en kald forretningsmessig vurdering av at det faktisk finnes en vei framover for Leeds United...

ForstÄr at det kommer my aggro ift Bates, men nÄr det gjelder prosessen som har pÄgÄtt etter at Bates kastet inn hÄndkleet (dvs satte klubben under administrasjon), er det faktisk KPMG som har driti pÄ draget....
Loggført

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....
Sverre

PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #57 på: Juli 08, 2007, 15:25:41 »

Ny spennende dag pÄ gang...

Hva kan vi forvente av dagen?

Jeg har tenkt litt Leeds United siden sist, og har ogsÄ hatt meg en prat med "Mr. Leeds United" i Larvik, T.P.N.-skribent, Geir Wang.

Geir var mer enig med min siste advarende linje i et tidligere innlegg enn jeg satte pris pÄ, og jeg har dermed ogsÄ selv tenkt litt mere pÄ at det sjelden (praktisk talt aldri) gÄr som vi Leeds'ere hÄper. Vi er ikke - og har aldri vÊrt - noen "heldig" klubb, og da kan vi vel ikke forvente det i denne omgang heller???

Dessuten frykter jeg det nĂ„r Ken Bates skal uttale seg.  Han styrer (trolig) det meste som har med vĂ„r gjeld Ă„ gjĂžre, og jeg blir ikke overrasket om han har noen kort Ă„ trekke opp ennĂ„.  Dessuten er det jo ingen som ennĂ„ har bekreftet at det kun er skattegjelden som mĂ„ betales nĂ„.  Uttalelsene om at Redbus ikke fĂ„r innsyn i regnskapene nĂ„, er ogsĂ„ meget besynderlige.

Vel - nok en gang er vi tvunget til Ă„ vente, og personlig er jeg litt mindre optimist i dag enn jeg var i gĂ„r.  Litt sĂ„nn for sikkerhets skyld...
Loggført

Sverre

PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #58 på: Juli 08, 2007, 15:35:25 »

quote:
Originally posted by midjo

Tja... - finnes en del informasjon/dokumentasjon pÄ nettet som kan gi litt mer innsyn i situasjonen, for den som gidder Ä lete....

SA og Pheriox er inne pÄ det rette sporet tror jeg:

Den som kjÞper klubben i denne situasjonen kjÞper HELE gjelda, og mÄ forhandle fram en avtale/betalingsordning med hver eneste kreditor. Jeg forventer at noen kreditorer vil avskrive deler av gjelda, mens andre vil insistere pÄ Ä fÄ sitt utestÄende dekket i sin helhet. Her kan det ogsÄ finnes muligheter som Ä betale kreditorer med aksjer i det nye Leedsselskapet etc.

I denne situasjonen vil imidlertid alle kreditorer ha mulighet til Ä begjÊre klubben konkurs, om de ikke er fornÞyd med tilbudet som kommer fra Leeds. I sÄ mÄte er vi tilbake til situasjonen fÞr Leeds ble satt under administrasjon - da HMRC hadde varslet en konkursbegjÊring...

UnÞdvendig Ä si at det er svÊrt risky business Ä kjÞpe seg inn i noe slikt, og jeg vil tro at den som Þnsker Ä kjÞpe mÄ gjÞre en grundig gjennomgang av Þkonomien i klubben fÞrst (en mini-due diligence) - bl.a. sette seg inn i regnskapet, hvordan gjelda er strukturert, hvilke avtaler som ligger i selskapet etc...

Om noen til syvende og sist legger inn et bud (noe jeg IKKE er sÄ sikker pÄ), vil det isÄfall vÊre basert pÄ en kald forretningsmessig vurdering av at det faktisk finnes en vei framover for Leeds United...

ForstÄr at det kommer my aggro ift Bates, men nÄr det gjelder prosessen som har pÄgÄtt etter at Bates kastet inn hÄndkleet (dvs satte klubben under administrasjon), er det faktisk KPMG som har driti pÄ draget....

Dette var virkelig ille...  [Trist]

Fryktet litt av dette, men var usikker pĂ„ det med gjelden. Da er vi igjen prisgitt Ken Bates (Astor/?), og dette fĂ„r vi vel klar beskjed om senere i dag...  

Bare et Ăžrlite hĂ„p, du startet innlegget med "tror jeg".  Hvor sikker er du pĂ„ at hele gjelden kommer inn i bildet igjen?
Loggført

h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #59 på: Juli 08, 2007, 15:51:52 »

Kan egentlig KPMG holde den reelle gjelden skjult da. Trodde det var sÄnn at den gjelden som ble presentert pÄ det siste kreditormÞtet var den gjelden som var reell.
Hvis det virkelig er slik at KPMG holder regnskapsbÞkene skjult, sÄ vil jeg pÄstÄ at de er kjÞpt og betalt av Bates.
Tror fremdeles at en liten del av problematikken nÄr det gjelder dette kjÞpet av klubben er Rlland Road og Thorpe Arch.Disse er vel kontrolert av Bates, og vil derfor vÊre en usikkerhetsfaktor.
Ikke vet jeg hva som faktisk vil skje med dette salget, men hvis la oss si Bates gambler pÄ at han ved Ä legge inn et bud pÄ 10 mill pund for deretter Ä betale ut skattegjelden. Kan jo vÊre at han har fÄtt tak i 17 mill pund. Samt at spillersalg vil innbringe penger, sÄ framtvinger faktisk Bates en evt ny kjÞper at han mÄ vÊre villig til Ä bla opp 50 mill pund nÄr alt kommer til alt.
De nye kjĂžperne kjĂžper da klubben for ca 15 mill pund. Betaler skattegjelden pĂ„ 7 mill pund. Betaler ut de 25 mill pundene til Bates & co, samt andre smĂ„gjeld pĂ„  ca 5-6 mill pund. Dette vil antagelig gi et utlegg pĂ„ over 50 mill pund.
Jeg tror faktisk ikke dette vil skje og Bates og CO sitter med klubben i sin hule hÄnd igjen i morgen kveld

« Siste redigering: Juli 08, 2007, 15:54:13 av h.b » Loggført

Sider: 1 [2] 3 4 ... 24
  Skriv ut  

Gå til:  

© Leeds United Supporters Club of Scandinavia 2000-2008. Betingelser for bruk. Annonsere på leedsunited.no?
Kontakt: Leeds United Supporter Club of Scandinavia, Postboks 387 Skøyen, 0213 OSLO | Kontaktinformasjon | RSS Forum
Designet og bygget av Dale+Bang Pikselator |