|
Mats-
|
 |
« på: November 14, 2006, 03:54:49 » |
|
" As a Leeds boy, to score at Elland Road on my home debut was very special and something Iâill never forget. My family was there to see it and it was a fantastic day for me ". " I'm a Leeds lad and playing my first game at Elland Road with all the family watching was like a dream coming true for me" http://www.alansmith.tv/foto/smithy1739.jpghttp://www.alansmith.tv/foto/smithy1710.jpghttp://www.alansmith.tv/foto/smithy1707.jpgDenne posten er vel helt unĂždvendig, men jeg bare mĂ„ fĂ„ det ut. Han va ikonet mitt, mannen som altid ga jernet for Leeds. Du rykka ned med laget, det er greit. Du sĂ„ du hadde ambisjoner om Ă„ spille landslag, det er greit. Du mĂ„tte jo da bytte klubb, det er greit. Du dro til Scum....."det er vel ikke sĂ„ greit, men ok" Du kunne komme tilbake en liten periode til Leeds for Ă„ stĂžtte opp om det du tidligere har sakt, men du gjorde det ikke, det er IKKE greit. At han istede velger reserve fotball for Manchester sĂ„rer, og jeg har faktisk ikke vĂŠrt sĂ„ sĂ„ret siden nedrykket akkurat nĂ„. Smith var en person jeg alltid har hatt min lit til, stĂ„tt ved valgene dine, unnskyldt deg og debatert for deg. Ikke bare jeg, men mange andre. Men etter det her, ja, da er du dĂž for meg og en god del andre Leeds fans tror jeg. -------------------------- Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nĂ„ lengere [  ]
|
|
|
|
|
Loggført
|
15 points! Who Gives a f**k, We're Super Leeds and We're Goin' Up!
|
|
|
|
SirOlsen
|
 |
« Svar #1 på: November 14, 2006, 04:54:47 » |
|
Mats-: jeg synes det er sÄ fryktelig synd Ä si dette... men en frykt for dette var nettopp en av grunnene til at jeg var kritisk til Ä fÄ Smith tilbake.. Scum-holdningen har spredd seg til vÄr gode gamle Alan Smith som gjorde store ting for vÄr klubb fÞr han gikk til det stÞrste Scum laget i verden [  ] MARCHING ON TOGETHER!
|
|
|
|
|
Loggført
|
-SirOlsen-
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #2 på: November 14, 2006, 17:01:12 » |
|
[:O] Makan! Ikke ville tilbake til et lag hvis utskudd av noen supportere kom med drapstrusler, og pepra huset hans med stein. Som truet med Ä Þdelegge Radebes testimonial hvis Smith spilte i den. FOR en drittsekk denne Smith er. Ville dere ha kommet tilbake til deres forrige arbeidsgiver sÄpass kort tid etter sÄnne episoder? Trenge vel for fakerten ikkje ha nÄken signatur heller eg, vel! [  ]
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
Karl Hot Shot
|
 |
« Svar #3 på: November 14, 2006, 17:39:06 » |
|
Lojosang! Du fÄr det til Ä hÞres ut som om det er fraksjoner av Leeds United-fansen som er problemet, og ikke Alan Smiths overgang til erkefienden. Mener du virkelig at den uoppdragne tÞlperen er bedre enn Leeds United-supporterne?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ToreLA
|
 |
« Svar #4 på: November 14, 2006, 18:09:47 » |
|
quote: Originally posted by Karl "Hot Shot"
Lojosang! Du fÄr det til Ä hÞres ut som om det er fraksjoner av Leeds United-fansen som er problemet, og ikke Alan Smiths overgang til erkefienden. Mener du virkelig at den uoppdragne tÞlperen er bedre enn Leeds United-supporterne?
Sorry, men her hÞres du ut som en 14-Äring som er programforpliktet til Ä hate Man Utd. Vi snakker tross alt om voksne mennesker som har en jobb. Naivt Ä tro at spillere skal ha en supporters innstilling og ta slike hensyn nÄr han bestemmer over sitt eget liv.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Karl Hot Shot
|
 |
« Svar #5 på: November 14, 2006, 18:14:37 » |
|
quote: Originally posted by ToreLA
Sorry, men her hÞres du ut som en 14-Äring som er programforpliktet til Ä hate Man Utd.
Vi snakker tross alt om voksne mennesker som har en jobb. Naivt Ä tro at spillere skal ha en supporters innstilling og ta slike hensyn nÄr han bestemmer over sitt eget liv.
Sorry, men her hÞres du ut som Helene HarefrÞken eller Fru Snerpete som ikke vil bli trÄkket pÄ tÊrne.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ToreLA
|
 |
« Svar #6 på: November 14, 2006, 18:17:03 » |
|
Jeg driter vel i om noen hater Smith. Jeg mener likevel det mÄ vÊre lov Ä si at denne personen er barnslig, nÄr det eneste argumentet for hatet er "gikk til erkefienden".
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
->Robert
|
 |
« Svar #7 på: November 14, 2006, 19:03:09 » |
|
Tipper Ferguson ikke ville at Smith skulle til Leeds.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM
League One Finally Done - Championship here We Come!
|
|
|
|
Erik M
|
 |
« Svar #8 på: November 14, 2006, 19:21:37 » |
|
Svaret er sÄ absolutt JA. De fraksjonen som baserer sitt engasjement pÄ hat vil jeg slippe Ä identifiseres med. At den "uoppdragne tÞlperen" (Helene HarefrÞken uttrykk?) er tidenes Judas fordi han gikk til Man U istedet for Birgmingham (eller whatever) er intet mindre enn patetisk. Hvis store deler av klubbens supportere stÄr for dette synet, gjÞre dette Leeds unÞdvendig liten. Smith tilbake? NÄr tiden er inne tror og hÄper jeg det kommer til Ä skje, men Ä lÄne han i en mÄned for Ä spille ham inn i igjen pÄ laget til ManU - det hÞres ikke sÊrlig lurt ut.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
MrK
|
 |
« Svar #9 på: November 14, 2006, 19:40:00 » |
|
dessuten sÄ fikk vi penger for han - at laget han gikk til ikke er optimalt fÄr sÄ vÊre -c'est la vie!
Utrolig hva en husker av skole fransken! Resten fÄr slÄ det opp!
|
|
|
|
|
Loggført
|
HÞrt pÄ Living Room; "where's the cardmachine"?
|
|
|
|
Carl Fisker
|
 |
« Svar #10 på: November 14, 2006, 19:59:20 » |
|
OK, vi fikk muligens litt penger for han, men dersom han absolutt mÄtte bytte klubb og hadde et hjerte for Leeds - hvorfor mÄtte han gÄ til erkefienden? Det var en ren og skjÊr Judashandling Ä slutte seg til Scum. Du er uÞnsket pÄ Elland Road forever, Alan Smith!
|
|
|
|
« Siste redigering: November 14, 2006, 20:00:38 av Carl Fisker »
|
Loggført
|
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #11 på: November 14, 2006, 20:07:03 » |
|
quote: Originally posted by Carl Fisker
OK, vi fikk muligens litt penger for han, men dersom han absolutt mÄtte bytte klubb og hadde et hjerte for Leeds - hvorfor mÄtte han gÄ til erkefienden?
Fordi de gav oss penger for ham. Det gjorde ingen andre. Og Karl, hvis man virkelig mener at de fraksjoner av Leedsfansen som kommer med drapstrusler er bedre enn en spiller som gÄr til erkefienden er det mitt personlige syn at man bÞr revurdere sitt verdigrunnlag. Trenge vel for fakerten ikkje ha nÄken signatur heller eg, vel! [  ]
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
SveinArve
|
 |
« Svar #12 på: November 14, 2006, 20:45:52 » |
|
Vi fikk penger og United fikk Smith. Jeg vil si at det er Leeds som gjorde den beste handelen. Vi var NĂDT Ă„ fĂ„ inn penger. Smith har ikke vĂŠrt god pĂ„ ManU. Heilt siden han knakk foten sĂ„ har dei vel knapt tapt en kamp:) ------------------------------ http://www.godoyil.noSvein-Arve Alnes, 95188625 http://giskealnes.blogspot.com
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Karl Hot Shot
|
 |
« Svar #13 på: November 14, 2006, 21:15:31 » |
|
quote: Originally posted by Erik M
Svaret er sÄ absolutt JA. De fraksjonen som baserer sitt engasjement pÄ hat vil jeg slippe Ä identifiseres med. At den "uoppdragne tÞlperen" (Helene HarefrÞken uttrykk?) er tidenes Judas fordi han gikk til Man U istedet for Birgmingham (eller whatever) er intet mindre enn patetisk. Hvis store deler av klubbens supportere stÄr for dette synet, gjÞre dette Leeds unÞdvendig liten.
Smith tilbake? NÄr tiden er inne tror og hÄper jeg det kommer til Ä skje, men Ä lÄne han i en mÄned for Ä spille ham inn i igjen pÄ laget til ManU - det hÞres ikke sÊrlig lurt ut.
Tidenes Judas? Tidenes Judas er vel Harry Kewell eller Gordon McQueen/Joe Jordan? At Alan Smiths "overgrep" mot vanlige Leeds United-supportere ikke er sÄ stort som disse, fritar ham knapt for sitt eget feilgrep. Hadde gutten hatt noen av evnene til Billy Bremner eller Gordon Strachan, skulle jeg ha revurdert om et comeback pÄ Elland Road var passende. ForelÞpig er det sviket som fortsatt runger over Elland Road, og det er ikke sÊrlig smart av Dennis Wise Ä si det han gjorde.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
R - R
|
 |
« Svar #14 på: November 14, 2006, 21:41:40 » |
|
quote: Originally posted by Carl Fisker
OK, vi fikk muligens litt penger for han, men dersom han absolutt mÄtte bytte klubb og hadde et hjerte for Leeds - hvorfor mÄtte han gÄ til erkefienden? Det var en ren og skjÊr Judashandling Ä slutte seg til Scum. Du er uÞnsket pÄ Elland Road forever, Alan Smith!
Nok ein gang: Man Utd var den einaste klubben som var inne med bod paa Smith. Everton og B'ham har vore nemnt, men det var berre Man Utd som kom med bod. Skal Leeds takke nei til det? Skal Smith takke nei til det? Han kunne jo ikkje bli i Leeds, mest pga klubben rett og slett ikkje kunne behalde han. Smith, som resten av stjernene, maatte ut. quote: Originally posted by Karl "Hot Shot"
Ein kan lure paa kem som er tolparen. Sikker paa at du er 40, og ikkje ein liten 14-aaring? - Rune 1. omgang: Southampton 3 Leeds 0 2. omgang: Southampton 3 Leeds 4 [  ] Job Done Preston, *******
|
|
|
|
« Siste redigering: November 14, 2006, 21:42:04 av R - R »
|
Loggført
|
- Rune
|
|
|
|
L.RADEBE
|
 |
« Svar #15 på: November 14, 2006, 22:00:58 » |
|
Huff og huff. For Þrtende gang.. Flere klubber hadde bud inne pÄ Smith. Newcastle med det hÞyeste budet, Men Smith ville til scum- end of story. Smith gjorde nok lurt i Ä takke nei til et lÄneopphold hos oss no. Ville ikke blitt sÄ godt mottatt i manchester heller.. Supporterene der borte har et ganske sÄ anspent forhold alt som omhandler Leeds. Gjensidig hat. Liker det 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JanT
|
 |
« Svar #16 på: November 14, 2006, 22:13:49 » |
|
quote: Originally posted by SveinArve
Vi fikk penger og United fikk Smith. Jeg vil si at det er Leeds som gjorde den beste handelen. Vi var NĂDT Ă„ fĂ„ inn penger. Smith har ikke vĂŠrt god pĂ„ ManU. Heilt siden han knakk foten sĂ„ har dei vel knapt tapt en kamp:)
------------------------------ http://www.godoyil.no
Svein-Arve Alnes, 95188625 http://giskealnes.blogspot.com
Liten tvil om at det var Leeds som gjorde den beste handelen. Vi fikk en uhyrlig sum for en hÞyst middelmÄdig spiller. Har aldri Þnsket meg Smith tilbake, selv om t.o.m han hadde styrket dagens Leedslag. Kanskje. Jan Tore, luscos 1119
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan Tore, luscos 1119
|
|
|
|
Karl Hot Shot
|
 |
« Svar #17 på: November 14, 2006, 22:15:22 » |
|
"Lucas Radebe" har selvsagt helt rett i pÄpekningen av alle klubbene som Þnsket Smiths tjenester vÄren 2004. BÄde Leeds United, Peter Lorimer, Alan Smith og til dels Scum forsÞkte Ä framstille overgangen som om det til slutt bare handlet om Scum. Men Peter Lorimer innrÞmmet sÄ sent som i august i Är at ogsÄ flere klubber ville ha lagt konkrete bud pÄ bordet, om det ikke hadde vÊrt for Alan Smiths tydelige Þnske om Ä bli gjenforent med Rio Ferdinand og "de andre vennene sine". FÞrst (i mars og april 2004) var det selvsagt et sjokk for Smith nÄr han fikk beskjed fra Krasner om at Leeds United mÄtte selge ham. SÄ gikk sjokket over, samtidig som Leeds Uniteds nedrykk var et faktum. Deretter valgte Smith selv sin nye arbeidsgiver (Alex Ferguson liker aggressiviteten som gutten hadde tidligere). Det er viktig med presiseringer her. Nyansene er ikke uviktige. Newcastle United ville ha gitt Leeds United mer igjen for Alan Smith enn de £7 mill som Yorkshire-klubben til slutt endte opp med.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sten
|
 |
« Svar #18 på: November 14, 2006, 22:23:34 » |
|
quote: Originally posted by R - R
Ein kan lure paa kem som er tolparen. Sikker paa at du er 40, og ikkje ein liten 14-aaring?
Let's keep it clean, folkens. Husk Ă„ ta ballen - ikke mannen.. Sten
|
|
|
|
|
Loggført
|
Sten
|
|
|
|
fmtj
|
 |
« Svar #19 på: November 14, 2006, 22:33:52 » |
|
Lite trivelig Ä miste en spiller som Smith den gangen det skjedde og iallefall til scum! Men, de som sÄ siste hjemmekamp mot Charlton i PL kan vitne om fÞlelsene som var i sving hos enkelte av gutta pÄ banen, deriblant Smith. Han synes det var grusomt Ä forlate sitt Leeds som nedrykkslag. Ingen tvil om det. Alt det andre skal jeg ikke mene sÄ mye om, men at gutten virkelig har/hadde tÊl- se det kan ingen nekte for. Den virkelige sleipe slasken var Harry Kewell. MÄtte hans fotballkarriere for all fremtid bli dÄrligere enn middelmÄdig!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Yeboahs vitne
|
|
|
|
Masinga
|
 |
« Svar #20 på: November 14, 2006, 22:49:58 » |
|
Synes denne debatten er pÄ neandertalnivÄ. Ikke meg i mot om Smith vender tilbake til sin barndoms klubb. Innerst inne er det noe vi Þnsker alle sammen. Det beste hadde vÊrt om Smith vendte tilbake gratis og ManU £7 mill. fattigere.
Det interessante ved denne saken er at Wise tÞr snakke hÞyt der andre har tiet eller ikke ment noe som helst. Ikke siden O`Learys dager har slike ambisjoner om Ä hente spillere vÊrt luftet. Det er lovende for Leeds` fremtid. SÄ gjenstÄr det Ä se om Bates er pÄ linje med Wise og kan spa opp penger til kvalitetsspillere.
Men akkurat nÄ bÞr midtbanen styrkes.
Masinga, medl.nr. 1250
|
|
|
|
|
Loggført
|
Masinga, medl.nr. 1250
|
|
|
AsbjĂžrn
Forum Admin
Administrator
Lorimer

LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
|
 |
« Svar #21 på: November 14, 2006, 23:34:03 » |
|
...og til dere som er litt nye pĂ„ forumet (les:Ăisten[  ]), denne topicen hadde vi en stund femten av pr uke... SĂ„ dette er jo rene mimrereisen [  ] You gotta lotta nerve To say you are my friend When I was down You just stood there grinningB.Dylan
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tell me - I've got to know Tell me - Tell me before I go Does that flame still burn, does that fire still glow Or has it died out and melted like the snow Tell me Tell me Dylan
|
|
|
|
Per-Stian
|
 |
« Svar #22 på: November 15, 2006, 00:04:56 » |
|
E sÄ lei av Ä debatterte Smithy sin lojalitet t klubben osv. D va nok heilt sikkert ein annan klubb som hadde elle kunne ha overbydd Manu, men han ville dit for Ä utvikle seg t ein landslagsspelar. Falt meg tungt for brystet den gongen, men no fÞler eg ikkje hat over han lenger. Kunne meir enn gjerne sett han tilbake pÄ lÄn i Leeds.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mats-
|
 |
« Svar #23 på: November 15, 2006, 02:12:04 » |
|
Siden jeg startet dette vil jeg kanskje fÄ frem noe som kan ha vÊrt uklart. Det at Smith gikk til Scum var greit, Êrligtalt, jeg kan godt akseptere det og respektere det. Men det at han proriterer reservelags fotball, istede for Ä komme en tur innom barndommsklubben Ä hjelpe den...det er meget trist. Til og med nÄr managern hans sier at han har godt av det...da mister jeg litt tilitt til han. En person som jeg, ja, forgudet.... -------------------------- Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nÄ lengere [  ]
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jon R
|
 |
« Svar #24 på: November 15, 2006, 02:36:27 » |
|
Smith vil selvsagt ikke spille fotball for Leeds nÄr han ikke kan yte 100 %. Ligacupkampen mot Southend viste jo at Smith pr november 2006 knapt nok holder CCC standard, og at han har langt igjen til noe som ligner pÄ gammel Smith standard. Sannheten er at han ville ha nÊrmest alt Ä tape pÄ Ä vende "hjem" nÄ, sÄ lenge sÄrene etter avgangen hans ennÄ er Äpne hos mange. Han vil naturligvis spare godsakene for gamleklubben til han er tilnÊrmet matchfit igjen. The best is yet to come. [  ] Jon R.
|
|
|
|
« Siste redigering: November 15, 2006, 02:38:56 av Jon R »
|
Loggført
|
Jon R.
|
|
|
|
Mats-
|
 |
« Svar #25 på: November 15, 2006, 02:38:57 » |
|
Evig optimist Jon? [  ] -------------------------- Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nÄ lengere [  ]
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jon R
|
 |
« Svar #26 på: November 15, 2006, 02:40:35 » |
|
quote: Originally posted by Mats-
Evig optimist Jon? [ ]
Nei. [B)] Jon R.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jon R.
|
|
|
|
GeirO
|
 |
« Svar #27 på: November 15, 2006, 17:29:56 » |
|
Etter mine beregninger er det 90 % av oss som fortsatt elsker Smithy og Ăžnsker han tilbake. SĂ„ har vi en liten fraksjon som hater ManU mer enn de elsker Leeds - for et liv........
|
|
|
|
|
Loggført
|
MOT
|
|
|
|
SirOlsen
|
 |
« Svar #28 på: November 15, 2006, 17:45:34 » |
|
quote: Originally posted by GeirO
Etter mine beregninger er det 90 % av oss som fortsatt elsker Smithy og Ăžnsker han tilbake. SĂ„ har vi en liten fraksjon som hater ManU mer enn de elsker Leeds - for et liv........
Det var jo rett og slett usaklig og feil sagt! Leeds United stÄr over alt, men det mÄ for svarte vÊre lov Ä ikke Þnske noen tilbake. Jeg har gitt sÄ mange argumenter for det over, og i den andre SMITH-trÄden at jeg bryr meg ikke om Ä repetere det igjen her. Men den kommentaren din over her var rett og slett.. ja, tÄpelig. Men ett interessant spÞrsmÄl; nÄr han ikke leverer varene for Scum om dagen, hva fÄr deg til Ä tro at han vil levere varene for oss? Og nÄr han attpÄtil sier han ikke vil gÄ til Leeds? MARCHING ON TOGETHER!
|
|
|
|
|
Loggført
|
-SirOlsen-
|
|
|
|
Totto
|
 |
« Svar #29 på: November 15, 2006, 17:54:04 » |
|
Siste nytt er at Smith fikk lov til lov til Ä prate med Cardif om et evt lÄn, men fikk ikke tillatelse til Ä prate med Leeds. [V]
|
|
|
|
|
Loggført
|
Totto
Solamen miseris socios habuisse malorum
|
|
|