The Peacock Web
Til forsidenTil forumetOm LUSCOSTil webshoppenBli medlemIn EnglishKontakt oss
Mai 25, 2012, 06:38:28 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bakke  (Lest 3198 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Sheridan
Lorimer

Luscos 383

Vis profil E-post
« Svar #60 på: August 25, 2006, 01:58:18 »

quote:
Originally posted by Peter7

"What I need this season is to play as many games as possible, and to see what happens after that."

Crainey 4 Scotland

=
"NÄ hÄper jeg Ä spille sÄ mange kamper som mulig for Leeds denne sesongen - sÄ kan jeg kanskje fÄ en lukrativ kontrakt i en annen klubb nÄr jeg er bosman-spiller til sommeren"

Loggført

Peter7
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #61 på: August 25, 2006, 02:30:28 »

Stryk "lukrativ", sÄ er vi enige.
De betingelsene han har nÄ, fÄr han aldri igjen - noe sted.

Crainey 4 Scotland
Loggført

"there is only one United, and I have played for them"
(Alf-Inge Haaland)
Sheridan
Lorimer

Luscos 383

Vis profil E-post
« Svar #62 på: August 25, 2006, 08:33:24 »

quote:

Crainey 4 Scotland

Poenget er at han fÄr en klekkelig "sign on fee".....og Leeds er glemt sÄ fort signaturen er underskrevet for den nye klubben. Det er gutten sin det - null hjerte i Leeds, som gav han alt.

Loggført

Peter7
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #63 på: August 25, 2006, 15:16:34 »

NÄ nÄ.

Vi skal ikke glemme at han tidligere har markert seg kraftig og bidratt til Ä sette Leeds pÄ dagsordenen.

Ikke i like stor grad som O'Deary, Bowyer osv. , men likevel.

Fortjener all den sign-on feen han kan fÄ.

Crainey 4 Scotland
Loggført

(Alf-Inge Haaland)
Karl Hot Shot

Fast pÄ A-laget

Vis profil WWW E-post
« Svar #64 på: August 25, 2006, 16:02:48 »

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:

Crainey 4 Scotland

Poenget er at han fÄr en klekkelig "sign on fee".....og Leeds er glemt sÄ fort signaturen er underskrevet for den nye klubben. Det er gutten sin det - null hjerte i Leeds, som gav han alt.

Det er ikke Eirik Bakkes feil at klubben nÄ sliter med Ä betale hans £26.000 i uka. Som kjent er det Peter Ridsdales skyld. Dessuten mener jeg at Bakke ble dÄrlig behandlet av Leeds United siste sesong. Jeg vet ikke om det var Blackwell som undervurderte Bakkes spillerkvaliteter eller om det var Bates som forsÞkte Ä fryse Bakke ut av klubben, i hvert fall ble en av Leeds Uniteds fremste spillere sittende pÄ benken, i en periode hvor hans bidrag pÄ banen sannsynligvis kunne fÞrt oss til opprykk. NÄr noen bruker lÞnnsargumenter i den sportslige diskusjonen, bare ler jeg av dem. LÞnna blir til i forhandlinger med administrasjonen, laguttak burde kun baseres pÄ sportslige vurderinger. Og Eirik Bakke er sammen med Matthew Kilgallon, David Healy og Richard Cresswell vÄre klart beste spillere (har dessverre ennÄ ikke sett Jonny Howson eller Danny Rose i aksjon).
Loggført

Peter7
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #65 på: August 25, 2006, 16:08:14 »

Tror kanskje det ogsÄ hadde noe med Bakkes EGEN innstilling Ä gjÞre at han ble benkesliter..

Crainey 4 Scotland
Loggført

(Alf-Inge Haaland)
Jon R

Moderator
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #66 på: August 25, 2006, 17:04:23 »

Bakke kan bli vÄr viktigste spiller denne sesongen. SÄ lenge han yter sportslig og setter klubbens interesser i hÞysetet, er ikke lÞnna lenger noe stort problem.

Jon R.
« Siste redigering: August 25, 2006, 17:05:47 av Jon R » Loggført

Jon R.
Peter7
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #67 på: August 25, 2006, 22:08:16 »

Lþnna ER faktisk et problem. Ville i hvert fall vért det for meg hvis jeg tjente 275.000 kroner i UKA og noen ville sette ca lþnna mi ned til lusne 60.000 i uka. Årslþnnskutt fra ca 13 millioner til ca 3 millioner er stort - men fortsatt ville jeg jo ha en anstendig lþnn.

Eirik Bakke will have to take an ÂŁ18k-a-week pay cut if he wants to stay at Leeds next season.

The Norwegian international midfielder is currently on a reported ÂŁ23k-a- week but has just 12 months left on his deal.

The expected retirement of Gary Kelly in eight months' time will see the departure of United's long-serving player, leaving Bakke as the only member of the club's squad that served under Peter Ridsdale's regime.

If he, and Leeds, want him to stay they will not break their new pay structure to keep him.

Crainey 4 Scotland
Loggført

(Alf-Inge Haaland)
So Called Enrique
Fast pÄ A-laget

There's only two Adam Clayton's!

Vis profil E-post
« Svar #68 på: August 25, 2006, 22:35:54 »

LÞnna til Bakke gÄr nok ned neste sesong. Uansett hvordan man vrir og vender pÄ det.

Og 240 000 kr i mÄneden... i stedet for 1.1 Millioner i mÄneden, ser mye ut pÄ det hvite papiret. Men jeg mÄ innrÞmme at jeg ikke synes synd pÄ Bakke hvis han ender opp med denne dealen. I og med at kontrakten hans ogsÄ gÄr ut, sÄ er det vel ikke snakk om Ä sette ned lÞnnen hans. Men inngÄ en ny revidert avtale. Etter de nye lÞnnspremissene i klubben.

Han kan jo bare prÞve Ä fÄ til en bedre deal et annet sted, hvis han ikke er fornÞyd. Det er det fine med Ä vÊre kontraktslÞs. Synd Ä miste en god spiller, but what can you do...

Hadde jeg ledet en klubb med 80-100 Millioner i underskudd. Og i tillegg hatt opptil en til flere spillere med mÄnedslÞnn(er) pÄ opptil 1,1 Millioner, der klubben ikke har rÄd til slik luksus. SÄ tror jeg nesten jeg ogsÄ hadde prÞvd Ä fryse ut (kvitte meg med) en eller flere skadeskutt(e), umotivert(e) lÞnnspost(er).

SpÞrsmÄlet er vel om jeg hadde hatt baller til det. [Glad]

Men som Leeds-fan hÄper jeg Bakke gjÞr en knallsesong. Og gjÞr seg fortjent til i allefall 100 kr i timen. (Forventningspress er noe herk)
« Siste redigering: August 25, 2006, 22:36:23 av Enrique » Loggført
Jon R

Moderator
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #69 på: August 25, 2006, 23:17:18 »

Hvis Eirik Bakke signerer en ny kontrakt med Leeds United neste sommer, skal jeg ete hatten min. [8D]

PS: Kanskje pÄ tide med en egen hatte-trÄd snart, pÄ norsk og engelsk. Blir ellers vanskelig Ä holde styr pÄ alle disse hattene. [:I]

Jon R.
« Siste redigering: August 25, 2006, 23:19:18 av Jon R » Loggført

Jon R.
peacock
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #70 på: August 26, 2006, 00:31:55 »

Slik jeg ser det har Bakke kun en mulighet til Ă„ igjen bli akseptert blant fansen(spesielt i England).
Han bÞr selv ta initiativ til Ä signere ny kontrakt allerede i hÞst, noe som er vanlig nÄr mindre enn en sesong gjenstÄr.
Kontrakten bÞr selvsagt vÊre tilpasset dagens lÞnnsnivÄ. DA vil han vise kjÊrlighet til klubben.
Loggført
Mr Kaizer
Moderator
Lorimer

Marching on together

misterkaizer@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #71 på: August 26, 2006, 00:39:56 »

Hvis Bakke skriver under ny kontrakt, nÄ eller neste Är (sÄfremt vi ikke gÄr opp) skal jeg ete hatten til Jon R.

Marching On Together!
Loggført

Marching on together!

twitter: misterkaizer
Peter7
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #72 på: August 26, 2006, 00:52:50 »

Man stopper vanligvis ikke Ă„ melke fĂžr juret er tĂžmt (eller kua er dĂžd).

Crainey 4 Scotland
Loggført

(Alf-Inge Haaland)
So Called Enrique
Fast pÄ A-laget

There's only two Adam Clayton's!

Vis profil E-post
« Svar #73 på: August 26, 2006, 01:06:31 »

For noen er kua hellig...

...mens andre ser sitt snitt i Ă„ rasjonere (melk).

Bakke 4 The Whole Season
Loggført
Karl Hot Shot

Fast pÄ A-laget

Vis profil WWW E-post
« Svar #74 på: August 26, 2006, 19:53:26 »

Jeg tviler pÄ om Bakke gidder Ä spille mer enn en sesong til pÄ nest Þverste nivÄ. Han har nok ambisjoner om Ä spille pÄ hÞyeste nivÄ. Skal han forbli i Leeds United ut over den kontrakten han har nÄ, mÄ han vite om klubben rykker opp. Leeds United spiller langt fra sjampanjefotball om dagen. Skylda for det kan i stor grad legges pÄ manageren. NÄr Blackwell ryker, er Bakke avhengig av at det kommer inn en klassemanager. Det er temmelig mange Premier League-klubber som uten Ä blunke ville ansatt Eirik Bakke for la si £15.000 i uka.
Loggført

Erik M
PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #75 på: August 26, 2006, 20:48:34 »

Jeg tror (rettelse sepekulerer) at Bakke hadde signert en ny avtale for lenge siden hvis han hadde fĂ„tt et tilbud om dette.  Som erstatning for en betydelig lĂžnnskutt hadde han krevet 2-3 Ă„r til pĂ„ kontrakten.  Leeds er ikke sĂ„ harry at de krever at han reduserer lĂžnnen uten Ă„ fĂ„ noe tilbake.

Dersom Bakke hadde signert ny kontrakt med 25% lĂžnn, men forlengelse 2-3 Ă„r tror jeg alle hadde vĂŠrt happy.  Rykker vi opp, vil antagelig kontrakter bli reforhandlet.  Rykker vi ikke opp bil spillere med etterspĂžrsel pĂ„ hĂžyere nivĂ„ forvinne og Leeds fĂ„r penger for disse.  

Jeg tror ikke at Bakke er den kĂždden som mange ser ut til Ă„ tro.  I det kaoset som har vĂŠrt i klubben har de ikke vist Ă„ hĂ„ndtere Bakke.  Ă… fryse ut, hvis det har vĂŠrt en strategi, er totalt lavmĂ„l.

Da Bakke ble signet og senere reforhandlet fikk Leeds hans signatur i kamp med andre topplag.  Leeds strakk seg langt for Ă„ holde pĂ„ de beste unge/lovende spillerne.  Leeds ble Bakke's gyldne sjanse her i livet.  Han signerte og nĂ„ skal han liksom gi det fra seg?

Jeg vet ikke om Bakke er like die-hard Leeds fan som meg. Men jeg vet at jeg ville tviholdt pÄ kontrakten min dersom Leeds ikke ville forlenge den.
Loggført

HÄvardK
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #76 på: August 26, 2006, 22:38:17 »

Jeg fatter ikke hvorfor vi plutselig skal ha sÄ mye sympati med Bakke. Dette gnÄlet om at han ikke er skyld i den astronomiske lÞnna han faktisk mottar - og har mottatt i Ärevis uten Ä yte en tÞddel for den - betyr ikke at han nÄ, i skadefri tilstand, IKKE skal gjÞre alt han kan for Ä vise seg lÞnna verdig. SÄ langt har han ikke prestert mer enn middels, og en mÄ ha lov til Ä forvente mer av en som spilte fast pÄ et topplag i Europa for kun fÄ Är tilbake. Vis meg at du kan dominere midtbanen totalt i CCC, og jeg skal vÊre den fÞrste som applauderer, Bakke!
Loggført
Tom S
Lorimer

KEEP FIGHTING

Vis profil WWW
« Svar #77 på: August 26, 2006, 23:08:44 »

Einig!

Vi mÄ kunne forvente atskillig meir av Bakke enn han har vist hittil!

quote:
Originally posted by HÄvardK

Jeg fatter ikke hvorfor vi plutselig skal ha sÄ mye sympati med Bakke. Dette gnÄlet om at han ikke er skyld i den astronomiske lÞnna han faktisk mottar - og har mottatt i Ärevis uten Ä yte en tÞddel for den - betyr ikke at han nÄ, i skadefri tilstand, IKKE skal gjÞre alt han kan for Ä vise seg lÞnna verdig. SÄ langt har han ikke prestert mer enn middels, og en mÄ ha lov til Ä forvente mer av en som spilte fast pÄ et topplag i Europa for kun fÄ Är tilbake. Vis meg at du kan dominere midtbanen totalt i CCC, og jeg skal vÊre den fÞrste som applauderer, Bakke!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
Loggført

COME ON LEEDS !!
Peter7
PĂ„ juniorlaget

Vis profil E-post
« Svar #78 på: August 26, 2006, 23:10:54 »

"Jeg er sÄ god og tjener sÄ godt at jeg fortjener Ä spille pÄ et mye bedre lag, men siden ikke noen bedre lag vil betale den lÞnna jeg er verdt sÄ fÄr jeg fortsette pÄ dette laget jeg engang er da - sÄ lenge denne kontrakten varer. Kanskje jeg yter 100% ogsÄ, innimellom ..."

Crainey 4 Scotland
Loggført

(Alf-Inge Haaland)
Jon R

Moderator
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #79 på: August 26, 2006, 23:21:48 »

Bakke har melket Leeds kua for alt den er verdt, uten Ä yte nok tilbake. Dette har han fÄtt fortjent mye pepper for. Det blir litt patetisk nÄr Bakke uttaler at han "spiller for sin fotballfremtid." Han kunne spilt i PL nÄ, dersom han hadde godtatt et lÞnnskutt i en permanent kontrakt med Aston Villa i januar ifjor. Men det var viktigere for han Ä sitte ut 25 000 £ kontrakten i Leeds. Og ja, vi skal kreve mer av Eirik Bakke enn Ian Moore eller Hayden Foxe. Vi fÄr hÄpe han klarer Ä vise oss noen av grunnene til at han ble tilbudt denne hÄplÞse kontrakten i sin tid, gjennom storspill pÄ Leeds denne sesongen. Starten har vel vÊrt sÄnn ca god til middels. [Kult]

Jon R.
Loggført

Jon R.
Erik M
PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #80 på: August 27, 2006, 00:22:43 »

For meg virker det som Jon og mange med ham uttaler seg pĂ„ svĂŠrt tynt grunnlag.  Man uttaler seg skrĂ„sikkert om hva som har foregĂ„tt i de forskjellige forhandlingsrunder og hvilke motiver Bakke skal ha hatt i disse.  Det blir bare tĂ„pelig.  

Det er en drit kynisk bransje der alle mĂ„ passe sin egen business best mulig.  Klubber sparker og selger og "fryser ut" spillere som de Ăžnsker og i neste sving forventer at alle gir 100%.  Jeg tror Bakke og de fleste andre som er i klubben akkurat nĂ„ gir 100%.  Det at man ikke fĂ„r ut potensialet av laget nĂ„ eller i tidligere runder kan skyldes sĂ„ uendelig mye. Det finnes ikke enkle grep (slik det kan se ut fra sofakroken).

At Bakke suger mest mulig ut av situasjonen og det i stĂžrre grad enn alle andre - det kjĂžper jeg bare ikke.
Loggført

HÄvardK
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #81 på: August 27, 2006, 00:45:22 »

SÄvidt jeg kan se nevner hverken Jon eller undertegnede noe om detaljer fra forhandlingsrunder. Fakta, derimot, er at mannen tjener fire ganger sÄ mye som resten av troppen, samtidig som at han stort sett har vÊrt skadet de tre siste sesongene. NÄr han nÄ endelig er skadefri og i tillegg faktisk fÄr tillit pÄ fÞrstelaget, forventer jeg at han henter fram hele sitt register, noe han knapt kan sies Ä ha gjort sÄ langt i sesongen.
Loggført
Tom S
Lorimer

KEEP FIGHTING

Vis profil WWW
« Svar #82 på: August 27, 2006, 00:46:32 »

Einig igjen!

quote:
Originally posted by HÄvardK

SÄvidt jeg kan se nevner hverken Jon eller undertegnede noe om detaljer fra forhandlingsrunder. Fakta, derimot, er at mannen tjener fire ganger sÄ mye som resten av troppen, samtidig som at han stort sett har vÊrt skadet de tre siste sesongene. NÄr han nÄ endelig er skadefri og i tillegg faktisk fÄr tillit pÄ fÞrstelaget, forventer jeg at han henter fram hele sitt register, noe han knapt kan sies Ä ha gjort sÄ langt i sesongen.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
Loggført

COME ON LEEDS !!
ragnar
PĂ„ juniorlaget

raggis@gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #83 på: August 27, 2006, 02:31:50 »

Leeds kommer nÄ til Ä spare store penger etter denne sesongen nÄr kontrakten til Bakke/Kelly gÄr ut. Om de har omtrent like stor lÞnn, blir jo besparelsen pÄ ca £45000 i uken. Og det er mye nÄr vi snakker om dagens Þkonomi i Leeds. Dvs nesten en hel "fallskjerm" i lÞnnsbesparelser. SÄ legger vi til det vi kommer til Ä spare pÄ ferdige utbetalinger til ex spillere/managere.

Men Bakke bĂžr bevise denne sesongen at han er blant CCC beste midtbanespillere.

*Champions of CCC 06/07*
« Siste redigering: August 27, 2006, 02:32:25 av ragnar » Loggført

*Champions of Championship 11/12*
Jon R

Moderator
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #84 på: August 27, 2006, 07:56:10 »

quote:
Originally posted by Erik M

For meg virker det som Jon og mange med ham uttaler seg pĂ„ svĂŠrt tynt grunnlag.  Man uttaler seg skrĂ„sikkert om hva som har foregĂ„tt i de forskjellige forhandlingsrunder og hvilke motiver Bakke skal ha hatt i disse.  Det blir bare tĂ„pelig.  

Det er en kjent sak at Villa ville beholde Bakke. Nordmannen uttalte ogsĂ„ selv at han Ăžnsket Ă„ bli i Villa rett fĂžr han returnerte til Leeds.  

Bakke ferdig i Villa
Jarle Nystuen - 17/01 21:28

Det har i lengre tid vÊrt kjent at Villa ikke har rÄd til Ä betale ut Eirik Bakke fra kontrakten med Leeds, som Þnsker Ä selge nordmannen. NÄ avslÞrer Bakke at hans tid i Villa er omme.

Det har den siste tiden vÊrt kjent at Villa ikke har pengene som skal til for Ä sikre en permanent overgang slik Leeds Þnsker og nÄ tyder alt pÄ at Bakke returnerer til spill i Leeds, som kjemper om opprykk til Premier League.

.

Bakke vil bli

Eirik Bakke har fortalt Aston Villa-manager David O’Leary at han Ăžnsker Ă„ bli i Birmingham-klubben ut sesongen.

VG Nett fĂžlger:
Det forteller O'Leary til Villas hjemmeside. Bakke har vÊrt utleid fra Leeds og er den siste tiden ogsÄ blitt satt i forbindelse med andre klubber.

I slutten av januar utlÞper lÄneperioden. Villa er i dialog med Leeds.

- Han Ăžnsker Ă„ bli. Det har han kommet og sagt til meg pĂ„ kontoret mitt, sier O'Leary.  

(© NTB 13.01.06 kl. 15:31)

Villa ville beholde han, men hadde ikke rÄd til Ä kjÞpe han ut av kontrakten med Leeds. Hadde Bakke selv gÄtt med pÄ en lÞnnsreduksjon hadde han vÊrt Premier league spiller nÄ. Vanskeligere enn det er det ikke.

Jon R.
« Siste redigering: August 27, 2006, 08:07:43 av Jon R » Loggført

Jon R.
Erik M
PĂ„ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #85 på: August 27, 2006, 20:51:34 »

Jon, jeg pĂ„stĂ„r ikke at du tar det ut fra det blĂ„.  I denne situsjonen sier selvsagt Bakke til Villa at han vil bli og til Leeds' supporterer at han er tilbake der han hĂžrer hjemme.  DOL har sine grunner til Ă„ uttale det han gjorde.  Fyken fikk han like etter.  Jeg tror bare ikke Bakke er noe anderledes enn de fleste andre.  Jeg tror ogsĂ„ forklaringer og bortforklaringer rundt overganger og overganger som ikke blir noe av skal tas med saltklyper.

Hvor er Bakke i dag?
Loggført

HÄvardK
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #86 på: August 27, 2006, 21:11:02 »

Ingen pÄstÄr vel heller at Bakke er annerledes enn de fleste.
« Siste redigering: August 27, 2006, 23:47:20 av HĂ„vardK » Loggført
Robert H.
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #87 på: August 27, 2006, 22:27:42 »

ForhÄpentligvis i Manchester og forhandler om ei feit 5-Ärskontrakt med Sir Alex [Sjokkert)][Blunker]

quote:

Hvor er Bakke i dag?

Loggført
Promotion 2010

Moderator
Lorimer

Vis profil
« Svar #88 på: August 27, 2006, 23:38:39 »

quote:
Originally posted by Robert H.

ForhÄpentligvis i Manchester og forhandler om ei feit 5-Ärskontrakt med Sir Alex [Sjokkert)][Blunker]

quote:

Hvor er Bakke i dag?

Det ryktes at han ble holdt utenfor idag grunnet en interesse fra en potensiell kjþper. HVEM KAN NÅ DET VÆRE???

Lurt Ă„ holde ham utenfor, hvis dette er tilfelle, da er han jo skadefri mandag morgen. Forsvinner ham kan vi investere i 4-5 freetransfers fĂžr deadline, eller en eller to PL-reserver der vi selv dekke lĂžnna.

Promotion must come!!! [Blunker]
Loggført

Min fĂžrste Leeds-kamp:
StrĂžmsgodset vs Leeds, 19.september 1973
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå til:  

© Leeds United Supporters Club of Scandinavia 2000-2008. Betingelser for bruk. Annonsere på leedsunited.no?
Kontakt: Leeds United Supporter Club of Scandinavia, Postboks 387 Skøyen, 0213 OSLO | Kontaktinformasjon | RSS Forum
Designet og bygget av Dale+Bang Pikselator |