Synes ikke vi skal ironisere over at en talentfull, ung keeper signerer en kontrakt med Leeds. Fadesen med Howson bør ikke ramme Cairns. Gratulerer med ny kontrakt, Alex.
Støtter denne fullt ut, likevel er det på grensen til latterlig at Bates gjør et forholdsvis stort poeng ut av dette i intervjuet med nikkedukken Ben Fry fra LUTV etter Howson-nyheten ble kjent. Han (Batesy) forklarte at vi hadde vært aktive på markedet allerede, med Pugh inn (kjent fra før), Townsend fra Spurs (lån av unproven spiller), forlengelse med Maik Taylor (woo-freakin'-hoo) og at "en av våre unge spillere snart vil signere".
Bates må jo vite at mange vil tro dette kan/burde/skulle være Aidy White, men jeg tror han VET at VI vet at han snakker om en helt annen spiller, men gir f i det.
Beviser vel bare det Bates har ment hele tiden. Om vi selger en enkeltspiller for sum X og henter en annen spiller (kvalitet irrelevant) for sum Y og sitter igjen med X-Y=Z, så er Leeds better off. Helt utrolig til feilstyring på overgangsmarkedet. Ta eksempelet Even Hovland. For et sted mellom 500-1.000k pund, hadde vi hentet en landslagsspiller med et enormt vekstpotensiale, både sportslig og økonomisk - altså en INVESTERING. Som businessmann virker det som det er totalt tapt for Ken Bates. Howson, som kan være noe av det samme som en Hovland-type - lagt til lokal tilhørighet - som igjen gir flere folk på tribunen, blir mest sannsynlig "erstattet" med en skadeskutt Fabian Delph på lån. Det verste er at Ken Bates mener at slikt bør Leedsfansen godta og være TAKKNEMLIGE for. *KOK*
Mange gir Grayson skylda - han har nok skyld i mye av feilkjøpene - men det spørs akkurat hvor mye han har å si i slike forhandlinger. Jeg ser for meg at Harvey "scouter" spillere med Gwyn Williams, innenfor stricte rammer satt av sjefen sjøl og så blir Grayson presentert med et fåtall av avdankede eller unprovne spillere - prinsippet er bare at det er grusomt billige, både å kjøpe og lønne.