|
rd1
|
 |
« på: August 15, 2011, 22:27:51 » |
|
1. BecciĂČ erstattes med keogh, 3 mĂ„l pĂ„ over 20 kamper ifjor. 2. Noe er feil med Ăžkonomien, vi fĂ„r ingen spillere inn. 3. Grayson evner ikke organisere laget defensivt 4. Sentral midtbane er tvilsom og syltynn 5. Forsvaret er darlig og tynt 6. veldig avhengig av max, snoddgrass, beccio og howson offensivt. 7. bates er ikke rett eier for leeds. 8. Vi overpresterte ifjor og vi er svekket iforhold til fjorĂ„ret.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Who needs Cantona??"
|
|
|
|
GeirO
|
 |
« Svar #1 på: August 15, 2011, 22:51:23 » |
|
Hvorfor opprykk?
1. Keogh blir brÄtt god og hamrer inn mÄl, kjempelÄn! 2. Vi har gode nok spillere, helt klart. 3. Forsvaret blir bare bedre og bedre (se tendensen hittil) 4. Sentral midtbane er litt bedre enn i fjor, hovedgrunn: Clayton 5. Se pkt. 3 6. Vi har stjernespillere som Max, Snoddie, Becchio og Howson. Alle misunner oss de. 7. Bates hangler videre.... 8. Vi presterte bra fjor og i Är tar vi et steg til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
MOT
|
|
|
|
Joe Jordan
|
 |
« Svar #2 på: August 15, 2011, 23:07:25 » |
|
Jeg er ganske sÄ sikker pÄ at det ikke blir fare for nedrykk, til det er stallen egentlig for bra og Grayson for bra. Men vi rykker heller ikke opp.
Tror det blir en sesong med en del oppturer og litt flere nedturer. Og jeg tror ogsÄ at Clayton blir veldig bra for oss, bÄde denne og kommende sesonger. DET hadde jeg ingen illusjoner om for litt siden....
|
|
|
|
|
Loggført
|
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson
|
|
|
|
p0ndus
|
 |
« Svar #3 på: August 15, 2011, 23:12:59 » |
|
Hvorfor nedrykk!
1. Vi har ikke bedret forsvarsspillet fra i fjor. 2. Vi har ikke midler til og forsterke troppen nevneverdig. 3. Lagene vi mÞtte i fjor har nÄ erfaring med og mÞte oss, og vil nÞytralisere angrepsspillet vÄrt og utnytte vÄrt ustabile/panikkartede forsvarsspill. 4.SÄ langt i preseason,liga og cup sÄ er innsatsen jevnt over for dÄrlig. 5. DÄrlige resultater gir mindre publikum pÄ hjemmekampene og da mindre stÞtte til laget.
Hvorfor opprykk!
1. Bates fÄr "drypp" og Äpner sparegrisen. 2. Grayson fÄr et lynkurs i defensiv organsiering som virker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #4 på: August 16, 2011, 00:19:56 » |
|
Hvorfor opprykk!
1. Bates fÄr "drypp" og Äpner sparegrisen.
 Jeg mÄ si jeg liker de nye sarkastiske pessimistene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
HÄvardK
|
 |
« Svar #5 på: August 16, 2011, 08:25:51 » |
|
Hvorfor opprykk!
 Jeg mÄ si jeg liker de nye sarkastiske pessimistene. De var altsÄ ikke her fÞr?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #6 på: August 16, 2011, 08:43:16 » |
|
Hvorfor opprykk!
 Jeg mÄ si jeg liker de nye sarkastiske pessimistene. De var altsÄ ikke her fÞr? De har ikke vÊrt lette Ä fÄ Þye pÄ, i hvert fall. -LeifO Moderatortroll.
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
fmtj
|
 |
« Svar #7 på: August 16, 2011, 08:46:08 » |
|
1. Bates fÄr "drypp" og Äpner sparegrisen.  .....hadde vÊrt noe og mye bedre enn dryppert, da hadde han kanskje spredd smite...  !! Fra spÞk til revolver, Ärets sesong tror jeg vi opplever at laget blir middelhavsfarere i Champonship! En del tap, en del seiere og en del uavgjort og vi blir liggende og vake rundt midten av tabellen!! Dessverre!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Yeboahs vitne
|
|
|
|
Kato
|
 |
« Svar #8 på: August 16, 2011, 08:53:08 » |
|
9. Vi har mistet den ekstra entusiasmen det gir Ă„ vĂŠre nyopprykket
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
martind
|
 |
« Svar #9 på: August 16, 2011, 08:58:04 » |
|
Hvorfor opprykk?
1. Keogh blir brÄtt god og hamrer inn mÄl, kjempelÄn! 2. Vi har gode nok spillere, helt klart. 3. Forsvaret blir bare bedre og bedre (se tendensen hittil) 4. Sentral midtbane er litt bedre enn i fjor, hovedgrunn: Clayton 5. Se pkt. 3 6. Vi har stjernespillere som Max, Snoddie, Becchio og Howson. Alle misunner oss de. 7. Bates hangler videre.... 8. Vi presterte bra fjor og i Är tar vi et steg til.
Enig GeirO! MOT!
|
|
|
|
|
Loggført
|
MOT!! We are Leeds!
|
|
|
|
Karl Hot Shot
|
 |
« Svar #10 på: August 16, 2011, 10:54:28 » |
|
Hvorfor pÄ stedet hvil!
1. Becchio scorer ikke flere mÄl enn i fjorÄrssesongen. 2. Kvalitetssigneringene uteblir fortsatt og Bates putter alt overskudd i egen lomme, ikke inn i Leeds United. 3. Grayson har fortsatt ikke fÄtt grep om den defensive organiseringen av laget. 4. Sentral midtbane evner ikke Ä vÊre en motor. 5. Forsvaret slipper gjennom altfor mange lettkjÞpte muligheter for motstanderen. 6. Laget er veldig avhengig av Gradel, Snodgrass, Becchio og Howson offensivt. 7. Bates stikker av med alt overskudd privat i Monaco. 8. Vi overpresterte i fjor og vi er pÄ stedet hvil i forhold til fjorÄret.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sydhagen
|
 |
« Svar #11 på: August 16, 2011, 10:57:29 » |
|
Hvorfor pÄ stedet hvil!
1. Becchio scorer ikke flere mÄl enn i fjorÄrssesongen. 2. Kvalitetssigneringene uteblir fortsatt og Bates putter alt overskudd i egen lomme, ikke inn i Leeds United. 3. Grayson har fortsatt ikke fÄtt grep om den defensive organiseringen av laget. 4. Sentral midtbane evner ikke Ä vÊre en motor. 5. Forsvaret slipper gjennom altfor mange lettkjÞpte muligheter for motstanderen. 6. Laget er veldig avhengig av Gradel, Snodgrass, Becchio og Howson offensivt. 7. Bates stikker av med alt overskudd privat i Monaco. 8. Vi overpresterte i fjor og vi er pÄ stedet hvil i forhold til fjorÄret.
Pkt 6 blir jo for dumt. Dette er jo noe alle lag "sliter" med. Er jo ikke slik at et lag kan ha 20 spillere offensivt som de kan rullere pÄ....
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."
|
|
|
|
Carl Fisker
|
 |
« Svar #12 på: August 16, 2011, 11:10:33 » |
|
9. Vi har mistet den ekstra entusiasmen det gir Ă„ vĂŠre nyopprykket
Riktig. "Den vanskelige andre sesongen efter opprykk" er et kjent begrep og ikke minst et kjent fenomen. Hvorvidt dette vil fÞre oss til nedrykk er jeg ikke sikker pÄ, men det blir langt vanskeligere for Leeds Ä hevde seg i Är sammenlignet med i fjor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
martind
|
 |
« Svar #13 på: August 16, 2011, 11:12:04 » |
|
Hvorfor pÄ stedet hvil!
Pkt 6 blir jo for dumt. Dette er jo noe alle lag "sliter" med. Er jo ikke slik at et lag kan ha 20 spillere offensivt som de kan rullere pÄ.... Barcelona er veldig avhengig av Xavi, Villa, Messi og Iniesta fremover..... Hadde vi kun hatt en eller to som presterte hadde saken vÊrt grei, men begynner vi Ä ramse opp en halv 11'er nesten sÄ er jeg enig med Sydhagen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
MOT!! We are Leeds!
|
|
|
|
4ever arcticwhite
|
 |
« Svar #14 på: August 16, 2011, 12:08:52 » |
|
Det er vel litt tidlig Ă„ male fanden (nedrykk) pĂ„ veggen! Vi har tross alt bare tapt to kamper pĂ„ rad  FĂžrst og fremst tror jeg ikke pĂ„ nedrykk fordi spillerne vi har er mer enn gode nok til Ă„ beholde plassen. Ja, vi mangler cover for Becchio pĂ„ topp, og jeg skulle gjerne hatt en ordentlig venstre back, ikke bare en midtstopper som "ogsĂ„ kan spille venstre back". Ă
pningen av sesongen har ikke vÊrt sÄ horribel. Den fÞrste kampen var langt under pari, men mot Boro var vi vel fullt pÄ hÞyde, og etter manges mening bedre, sÄ lenge vi var like mange spillere som dem pÄ banen. 9 mot 10 er kanskje enda vanskeligere enn 10 mot 11, og at det ble tap med bÄde Gradel og Howson sendt av banen er ikke ensbetydende med at vi spilte en drittkamp. Til sist, dersom trenden fortsetter tror jeg nok det begynner Ä brenne i rÊva pÄ Grayson i lÞpet av september, og at Bates tar det (i en slik situasjon) nÞdvendige grep i forhold til hvem som er manager i Leeds United.
|
|
|
|
|
Loggført
|
The future's so White I've got to wear shades 
|
|
|
|
DenHviteYeboah
|
 |
« Svar #15 på: August 16, 2011, 12:18:13 » |
|
Selv jeg tror ikke at vi rykker ned! Det sier jo litt... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joe Jordan
|
 |
« Svar #16 på: August 16, 2011, 12:25:17 » |
|
Nedrykk blir det ikke, men det er ledelsen som har lagt ambisjonslista. NÄr man ikke er villig til Ä bruke penger pÄ forsterkninger blir det bare Ä fÞre supporterne bak lyset nÄr man babler i vei om opprykk. Da er det like greit Ä holde kjeft.
|
|
|
|
|
Loggført
|
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson
|
|
|
|
Per-Stian
|
 |
« Svar #17 på: August 16, 2011, 12:29:30 » |
|
Kvifor vi hamnar pÄ Þvre halvdel: 1. Vi tek med oss erfaringa frÄ i fjor og veit kva som krevst i denne ligaen 2. Spelarane er betre samkÞyrd og samhaldet vil styrke seg utover hausten 3. Skader pÄ sentrale spelarar (Becchio, O'Brien og Somma) set oss tilbake i sesongopninga 4. Vi har erstatta Schmeichel/Kilkenny/Johnson med i beste fall tilsvarande kvalitet 5. Opprykksentusiasmen etter L1 er kraftig redusert 6. Trenarteamet evnar ikkje Ä stramme opp defensiv organisering og vi slepper inn mange "billige" mÄl som vil koste oss mange poeng i lÞpet av sesongen 7. Vi er svÊrt skadeutsatt pÄ sentral midtbane, men Clayton og Nuñez vil blomstre 8. Vi har midtstoggarar som betjener backplassane og offensive bidrag uteblir 9. Verken Snodgrass eller Gradel vart seld, som viser at vi satsar pÄ ei topplassering
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
AndyMathie
|
 |
« Svar #18 på: August 16, 2011, 12:51:28 » |
|
Kvifor vi hamnar pÄ Þvre halvdel: 1. Vi tek med oss erfaringa frÄ i fjor og veit kva som krevst i denne ligaen 2. Spelarane er betre samkÞyrd og samhaldet vil styrke seg utover hausten 3. Skader pÄ sentrale spelarar (Becchio, O'Brien og Somma) set oss tilbake i sesongopninga 4. Vi har erstatta Schmeichel/Kilkenny/Johnson med i beste fall tilsvarande kvalitet 5. Opprykksentusiasmen etter L1 er kraftig redusert 6. Trenarteamet evnar ikkje Ä stramme opp defensiv organisering og vi slepper inn mange "billige" mÄl som vil koste oss mange poeng i lÞpet av sesongen 7. Vi er svÊrt skadeutsatt pÄ sentral midtbane, men Clayton og Nuñez vil blomstre 8. Vi har midtstoggarar som betjener backplassane og offensive bidrag uteblir 9. Verken Snodgrass eller Gradel vart seld, som viser at vi satsar pÄ ei topplassering
MĂ„ si meg mest enig me dĂŠ her Per  . Eneste ĂŠ e uenig i er vel at vi har tilsvarende kvalitet i fra Schmeichel/Kilkenny/Johnson. Her har vi like god keeper, men langt bedre sentral midtbane. Ă
rets spiller for oss tror jeg allerede nÄ blir Adam Clayton. Han virker rett og slett som Batty bare langt bedre offensivt og det er et bra skussmÄl 
|
|
|
|
|
Loggført
|
We are Leeds and we are proud of it!
|
|
|
|
Per-Stian
|
 |
« Svar #19 på: August 16, 2011, 13:19:00 » |
|
Eneste Ê e uenig i er at vi har en langt bedre sentral midtbane. Michael Brown erstattar sjÞlvsagt ikkje to spelarar og vi er veldig sÄrbar for skader pÄ sentral midtbane. Det er sjÞlvsagt tidleg Ä fastslÄ, men eg tÞr pÄstÄ at Brown vil lÞyse dei defensive oppgÄve betre enn Kilkenny og Johnson utover i sesongen. I tankane hadde eg sjÞlvsagt "erstattaren" Clayton som verkar Ä vere ein langt meir komplett spelar enn Kilkenny 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
thesheep
PĂ„ prĂžvespill

|
 |
« Svar #20 på: August 16, 2011, 15:16:48 » |
|
Vi er kanskje ikke flest, vi er kanskje ikke best, vi er kanskje ikke mest hĂžylytte.... men vi Leeds supportere er uten tvil verdens mest bipolare supportergruppe!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Karl Hot Shot
|
 |
« Svar #21 på: August 16, 2011, 16:07:15 » |
|
Hvorfor pÄ stedet hvil!
Pkt 6 blir jo for dumt. Dette er jo noe alle lag "sliter" med. Er jo ikke slik at et lag kan ha 20 spillere offensivt som de kan rullere pÄ.... Er det helt umulig for folk Ä lese hele trÄden? Jeg satte opp punktene mine med referanse til Äpningsinnlegget i trÄden (men det fikk du vel ikke med deg, Nordhagen?).
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tjalla
|
 |
« Svar #22 på: August 16, 2011, 16:10:18 » |
|
Nedrykk blir det ikke, men det er ledelsen som har lagt ambisjonslista. NÄr man ikke er villig til Ä bruke penger pÄ forsterkninger blir det bare Ä fÞre supporterne bak lyset nÄr man babler i vei om opprykk. Da er det like greit Ä holde kjeft.
Enig Joe! TÄpelig Ä snakke om opprykk pÄ den mÄten nÄr en ikke klarer hverken Ä fÄ inn noen klare forbedringer (hÄper jeg mÄ spise dette i meg, men sÄlangt kan ikke jeg se at noen av de vi har fÄtt inn er bedre enn de vi hadde), og ikke engang klarer Ä fÄ signet de beste spillerne pÄ litt mer langsiktige kontrakter. Det at de venter til et evt opprykk er jo bare sludder og vÄs, det finnes nok av klausuler som kunne lÞst den saken (Þkt lÞnn ved opprykk/tvunget salg ved ikke opprykk eller nedrykk). Hadde de derimot sagt at mÄlet denne sesongen er Ä etablere seg pÄ Þvre halvdel og forhÄpentligvis lukte pÄ play-off, ja da hadde saken sett annerledes ut i forhold til signingene. PrÞver hardt Ä vÊre positiv dog... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?
|
|
|
|
GeirO
|
 |
« Svar #23 på: August 16, 2011, 22:20:16 » |
|
Kan vi alle nÄ vÊre enig om at det blir opprykk? I alle fall til fram til neste tap......
|
|
|
|
|
Loggført
|
MOT
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #24 på: August 16, 2011, 23:44:40 » |
|
I motsetning til hva jeg trodde da jeg sÄ overskriften er dette i ferd med Ä bli en liten favorittrÄd. Mye bra analyse og spissformuleringer her.
Jeg tror vi klarer playoff fordi vi fortsatt har en formidabel angrepsrekke og fordi Clayton virker Ä vÊre mange hakk bedre enn Johnson og Kilkenny. FÄr vi kontinuitet inn i forsvarsrekka og har girseflaks med skader og suspensjoner kan dette ende med opprykk. Jeg har likevel mest tro pÄ et nytt tap pÄ Wembley.
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
Tarald72
|
 |
« Svar #25 på: August 17, 2011, 00:41:43 » |
|
MĂ„ si meg mest enig me dĂŠ her Per  . Eneste ĂŠ e uenig i er vel at vi har tilsvarende kvalitet i fra Schmeichel/Kilkenny/Johnson. Her har vi like god keeper, men langt bedre sentral midtbane. Ă
rets spiller for oss tror jeg allerede nÄ blir Adam Clayton. Han virker rett og slett som Batty bare langt bedre offensivt og det er et bra skussmÄl  Har sittet og fulgt med kampen i kveld(riktignok i audio, men da fÞlger man gjerne med litt ogsÄ) og er fortsatt i lykkerus, og det her lover godt. MÄ si meg veldig enig med dere her, vi har fÄtt tak i de erstatningene som er pÄkrevd, noen av dem vil jeg si er bedre, og nye spillere i stallen til Ä forsterke laget. Jeg tror vi er litt trege i starten, og gjerne trenger en par-tre kamper i hver sesong for Ä komme oss pÄ rett kjÞl....... Vi er et lag som i alle fall skal kunne klare play-off denne sesongen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
LEEDS FOREVER!!!!
TARALD
|
|
|
|
Lucas the Kop Cat
|
 |
« Svar #26 på: August 17, 2011, 09:26:59 » |
|
Fra spÞk til revolver, Ärets sesong tror jeg vi opplever at laget blir middelhavsfarere i Champonship! En del tap, en del seiere og en del uavgjort og vi blir liggende og vake rundt midten av tabellen!! Dessverre!
HĂžres ut som en slitsom tid foran oss som Leeds-supportere! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mr Kaizer
|
 |
« Svar #27 på: August 17, 2011, 10:04:58 » |
|
Denne kampen og seieren var ekstremt viktig! Starten pÄ sesongen har vÊrt svak og forsvarshistorien har vÊrt same old story. NÄr det gjÞres store rokeringer (selv om noen var pÄtvungede) er det selvsagt et klart tegn pÄ at ting ikke fungerer og enten kan det gi et boost i form av at folk fÄr 'et spark bak', eller det kan vise at manageren har mistet troen pÄ plan A. Noe som igjen forplanter seg negativt.
Hadde vi tapt i gÄr, med West Ham og Ipswich i vente, mÄ jeg innrÞmme at nedrykk hadde virket langt mer sannsynlig enn opprykk til PL.
Vi er ikke ute av minefeltet enda, med to tap pÄ rad er vi tilbake pÄ et kritisk punkt, mens vi kan spille oss inn blant opprykksjagerne igjen i lÞpet av de neste par ukene.
NÄr det gjelder punkt seks, som ikke var negativt i utgangspunktet (hvilke lag er ikke avhengig av noen fremover?) sÄ kan vel den settes en strek over nÄ? BÄde McCormack og Nunez er i ferd med Ä spille seg inn i den kategorien og jeg tror minsanten vi fÄr mÄl fra Clayton i Är ogsÄ.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Marching on together!
twitter: misterkaizer
|
|
|
|
Tjalla
|
 |
« Svar #28 på: August 17, 2011, 10:16:22 » |
|
Jeg tror at de neste par ukenes transferaktivitet vil avgjÞre mye. Om vi fÄr inn ett par spillere med kvalitet sÄ kan vi klare Ä krangle om Play-Off plass tror jeg. Men Ä henge med helt i toppen (les:direkte opprykksplass) tror jeg ikke vi er gode nok til. Vi har en relativt bred stall (som dog er noe skadeutsatt), men det mangler litt pÄ kvalitet i enkelte ledd. En komfortabel seier er ikke nok til Ä overbevise meg om annet. Jeg tipper: 4-10 plass pÄ Leeds, altsÄ Þvre halvdel. Med ett par signeringer fjernes et par-tre av de nedre plassene  We are so proud, we love you Leeds, Leeds, Leeds!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?
|
|
|
|
fmtj
|
 |
« Svar #29 på: August 17, 2011, 11:40:09 » |
|
Jeg mÄ, i likhet med Kaizer, understreke at gÄrsdagens seier var utrolig viktig. Det ville med tap, evt. et usselt uavgjortresultat spredd seg tvil, usikkerhet og negativitet i laget. NÄ fikk gutta et realt lÞft og dette bÊer de med seg videre. De siste kampene har vi slitt med Ipswich som er neste motstander, og west Ham er favoritt til opprykk, sÄ dette blir spennende.
Gode og hederlige kamper mot disse sterke motstanderne hadde vÊrt betryggende. Begge de to vi har tapt for i Äpningskampene har begynt meget sterkt. Soto`n imponerer rett og slett.
Vi rykker ikke ned, ikke opp, vi havner i midtsjiktet......trur eg!!! Uansett; Love Leeds!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Yeboahs vitne
|
|
|
|