The Peacock Web
Til forsidenTil forumetOm LUSCOSTil webshoppenBli medlemIn EnglishKontakt oss
Mai 24, 2012, 02:37:08 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Siste serierunde QPR - Leeds 8 mai.  (Lest 5343 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
testo
Fast pÄ A-laget

Marching on together

Vis profil
« Svar #60 på: April 30, 2011, 10:29:41 »

Jeg hadde aldri trodd at supportere av mitt kjÊre Leeds Uniteder sÄ skeptiske og dÞmmende.
Trodde det var mande som meg som ville se matchen. Men Äpentbart er det mange som har sterke meninger om dette.
Skulle jeg ha solgt billettene for hÞyest bydene hadde jeg stÄtt utenfor LR 2 timer fÞr kick off. Siden vi skal sitte sammen med de som kjÞper de. Hadde det vÊrt hyggelig Ä sittet sammen med norske Leeds supportere

Jeg var pÄ ER fÞr jul nÄr vi knuste QPR. HÄper og tror at vi gjÞr dette pÄ LR ogsÄ. Eneste jeg er sikker pÄ denne gangen er at jeg kommer meg hjem med fly (mao ingen snÞstorm)

Jeg hadde aldri trodd at supportere av mitt kjÊre Leeds Uniteder sÄ skeptiske og dÞmmende.

Vi er bare vise og forbanner svartebÞrshaier pÄ forumet.

For noen uker siden var det en som solgte billetter akkurat til denne kampen ogsÄ pÄ samme mÄte som du gjÞr her. i sitt fÞrste innleggg sÄ var det salg som sto i hÞysetet, og som du ser sÄ er han historie.

Og ja det er mange som kunne tenkt seg Ä se den matchen, og mange har etterlyst billetter lenge men forstÄrlig liten respons, hvor var du da?

Man fÄr liksom ikke bare sÄnn uten videre 5 billetter til overs uten videre 1 uke fÞr kamp og du starter ditt aller fÞrste innlegg med salg, og du kaller oss skeptiske og dÞmmende? hmmm, ser du ikke dette selv.

Dette kunne du gjort veldig annerledes fra start av og forstÄr ikke du skepsisen i dette sÄ skal ikke jeg dÞmme deg for det, men du begynner Ä fÄ veldig dÄrlig tid.

Loggført

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje
MorleyWhite77
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #61 på: April 30, 2011, 14:02:42 »

Jeg har som alle andre her inne prÞvd Ä fÄ tak i billetter lenge. NÄr jeg endelig fikk det mÄtte jeg kjÞpe flere enn det jeg hadde brukt for. SÄ da tenkte jeg at jeg skulle nevne det her pÄ forumet.
Jeg har ingenting Ä mÄtte forsvare ovenfor noen her inne. Og det gidder jeg ikke gjÞre mer heller.

Hvis det er noen som trenger billetter til kampen neste helg kan dere ta kontakt.
Dere vil bli sittende sammen med meg pÄ langsiden pÄ nÞytralt omrÄde.
Overleverer billettene personlig i Oslo(tom onsdag) eller London (fom torsdag)
Loggført
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #62 på: April 30, 2011, 14:44:29 »

Selger du billettene for pÄlydende verdi er det helt greitt. Videresalg til hÞyere pris enn pÄlydende er svartebÞrs og ulovlig. Hva du selv har betalt er revnende likegyldig.
Loggført

- Leif Olav
JohnTiger
I stallen
**

kreps1967@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #63 på: Mai 01, 2011, 12:25:14 »

I forarbeidene til loven sÄ fremgÄr det at det er videresalg som nÊringsvirksomhet som er det som lovgiver har ment Ä ramme med denne loven, som forÞvrig bare gjelder arrangementer i Norge.

Om en enkeltperson i ett enkeltstÄende tilfelle legger pÄ en 100 lapp eller to (i forhold til pÄlydende) for Ä tjene en slant, dekke sine utgifter/tidsforbruk eller som i dette tilfellet bare fÄ igjen det han selv har lagt ut for en billett sÄ er det meget tvilsomt om dette ville blitt Ä anse som ulovlig etter loven.

ForÞvrig hÄper jeg at jeg aldri vil komme i den situasjon at jeg mÄ spÞrre her pÄ forumet om noen trenger billetter fordi jeg har noen ekstra.
« Siste redigering: Mai 01, 2011, 12:47:42 av JohnTiger » Loggført

Marching on together!
testo
Fast pÄ A-laget

Marching on together

Vis profil
« Svar #64 på: Mai 01, 2011, 13:23:57 »

I forarbeidene til loven sÄ fremgÄr det at det er videresalg som nÊringsvirksomhet som er det som lovgiver har ment Ä ramme med denne loven, som forÞvrig bare gjelder arrangementer i Norge.

Om en enkeltperson i ett enkeltstÄende tilfelle legger pÄ en 100 lapp eller to (i forhold til pÄlydende) for Ä tjene en slant, dekke sine utgifter/tidsforbruk eller som i dette tilfellet bare fÄ igjen det han selv har lagt ut for en billett sÄ er det meget tvilsomt om dette ville blitt Ä anse som straffbart etter loven. (Om ett slikt tilfelle noen gang skulle bli tatt til en domstol)

ForÞvrig hÄper jeg at jeg aldri vil komme i den situasjon at jeg mÄ spÞrre her pÄ forumet om de trenger billetter fordi jeg har noen ekstra.

""ForÞvrig hÄper jeg at jeg aldri vil komme i den situasjon at jeg mÄ spÞrre her pÄ forumet om de trenger billetter fordi jeg har noen ekstra.""

I utgangspunktet sÄ er ikke dette noe problem nÄr man er en aktiv bruker av forumet, men nÄr man kaller seg Leeds supporter og lager seg en bruker for sÄ Ä fortelle at man har 5 billetter til overs til en match som i utgangspunktet var veldig vanskelig nesten umulig Ä fatt i sÄ ringer det ei bjelle hos meg ihvertfall.

Det kan hende at selger er en supporter og at han har rent mel i posen, men som sagt tidligere sÄ burde han gjort dette annerledes.

NÄr det gjelder loven sÄ er det vel ikke snakk om Ä dra noen til en domstol her inne vel, men er man supporter sÄ fÄr man fremstÄ som en ogsÄ og forstÄ at vi alle er i samme bÄt. "MOT"

Loven er klar og selvfÞlgelig sÄ fÞlger forumet disse.

"Forbudsvedtak mot Billettkontorets salg og markedsfÞring av billetter til hÞyere pris enn pÄlydende. "Dette er rent svartebÞrssalg av billetter og et klart brudd pÄ svartebÞrsloven"

Med andre ord, har du kjÞpt billetter til 800,- pr stk som i utgangspungtet koster 300,- pÄ billettkontoret sÄ har du kjÞpt svartebÞrsbilletter, og skal du da selge 5 stk for 800,- igjen fordi du mÄtte kjÞpe 7 stk billetter for Ä fÄ 2 billetter selv sÄ viderefÞrer du svartebÞrs salget.

Loggført

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje
JohnTiger
I stallen
**

kreps1967@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #65 på: Mai 01, 2011, 13:46:30 »

NÄr det gjelder loven sÄ er det vel ikke snakk om Ä dra noen til en domstol her inne vel, men er man supporter sÄ fÄr man fremstÄ som en ogsÄ og forstÄ at vi alle er i samme bÄt. "MOT"

Synes han fremstÄr som en fin Leedssupporter jeg som tilbyr sine medfans Ä kjÞpe billetter til en kamp som mange har forsÞkt Ä fÄ tak i billetter til.

At han ber om Ä fÄ igjen det han selv har betalt for billettene anser jeg som mer enn rimelig. Selv av min beste venn hadde jeg forventet Ä fÄ igjen det jeg hadde betalt.

---------
Off topic : Loven som du henviser til gjelder altsÄ arrangementer som holdes i Norge.

Edit : Litt mer off-topic (som i dette svarets tilfelle var om han var en fin Leedssupporter eller ikke  Glad)

Bare sÄ det er klart :
Han har ikke gjort noe straffbart nÄr han kjÞpte disse billettene. Det er heller ikke straffbart for han Ä selge disse billettene.
Om det er moralsk riktig av han Ä selge disse billettene til den prisen han kjÞpte de for kan dog diskuteres. Men hvis moralske vurderinger skal vÊre grunn nok til Ä forbanne og slette brukere fra forumet da er det bare for admin Ä ta seg en tur innom kamptrÄdene eller andre trÄder for den del og slette brukere i hopetall, for sprÄket, karateristikkene som enkelte brukere kommer med der er like moralsk forkastelig.
« Siste redigering: Mai 01, 2011, 14:30:36 av JohnTiger » Loggført

Marching on together!
terje8200
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil E-post
« Svar #66 på: Mai 01, 2011, 18:00:04 »

Synes han fremstÄr som en fin Leedssupporter jeg som tilbyr sine medfans Ä kjÞpe billetter til en kamp som mange har forsÞkt Ä fÄ tak i billetter til.

Om det er moralsk riktig av han Ä selge disse billettene til den prisen han kjÞpte de for kan dog diskuteres. Men hvis moralske vurderinger skal vÊre grunn nok til Ä forbanne og slette brukere fra forumet da er det bare for admin Ä ta seg en tur innom kamptrÄdene eller andre trÄder for den del og slette brukere i hopetall, for sprÄket, karateristikkene som enkelte brukere kommer med der er like moralsk forkastelig.

Well spoken.

De verste sutrepavene er de som ikke skal reise over og se kampen uansett.
Da unner de heller ingen Ä fÄ tilgang til billetter - selv om mulige kjÞpere mer enn gjerne betaler friske priser for Ä fÄ sett oppgjÞret.
Kan vi fra nÄ av kalle de samme sutrepavene Dobbeltmoralens Voktere?
Loggført
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #67 på: Mai 01, 2011, 21:07:11 »

Videresalg av fotballbilletter er heller ikke lovlig i Storbritannia, sÄ at dette skulle passere uten kommentar pÄ forumet fordi den norske loven kun gjelder events i Norge er latterlig argumentasjon.

"In the United Kingdom resale of football tickets is illegal under section 166 of the Criminal Justice and Public Order Act 1994 unless the resale is authorized by the organizer of the match."
http://en.wikipedia.org/wiki/Ticket_resale

Å sammenligne lovbrudd med at noen bruker banneord pĂ„ kamptrĂ„den er sĂ„ latterlig at jeg har vanskelig for Ă„ finne ord.
Loggført

- Leif Olav
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #68 på: Mai 01, 2011, 21:34:17 »

NÄr det er sagt har det ogsÄ lite for seg Ä trekke andre forumskribenters "supporterekthet" i tvil.
Loggført

- Leif Olav
MorleyWhite77
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #69 på: Mai 02, 2011, 10:31:57 »

Ærlig talt!
Med respeket Ä melde hvis du ser pÄ tidligere innlegg pÄ denne trÄden. Har godeste testo var ute etter Ä kjÞpe billett.
Det som pÄfallende er at andre medlemmer fritt kan markedsfÞre billettsalg over "pÄlydene" uten at det skal upÄaktet hen.

Jeg beklager heller ikke at jeg at min fÞrste post her pÄ forumet var om billetter.
Hadde jeg selv vÊrt i beitet for billetter hadde jeg satt pris pÄ at folk her inne hadde meldt om de hadde noen til overs.
Dette er ikke tema lengre. Billettene har blitt kjÞpt av noen veldig hyggelig Leeds supportere som jeg ser frem til Ä sitte sammen med pÄ LR.

Testo har sikkert en vÄt drÞm om Ä bli administrator pÄ dette forumet. Vil bare Þnske deg lykke til.
Men en ting er sikkert! Du skal aldri sette min loyalitet til Leeds i tvil. MOT
Loggført
testo
Fast pÄ A-laget

Marching on together

Vis profil
« Svar #70 på: Mai 02, 2011, 14:23:53 »

Ærlig talt!
Med respeket Ä melde hvis du ser pÄ tidligere innlegg pÄ denne trÄden. Har godeste testo var ute etter Ä kjÞpe billett.
Det som pÄfallende er at andre medlemmer fritt kan markedsfÞre billettsalg over "pÄlydene" uten at det skal upÄaktet hen.

Jeg beklager heller ikke at jeg at min fÞrste post her pÄ forumet var om billetter.
Hadde jeg selv vÊrt i beitet for billetter hadde jeg satt pris pÄ at folk her inne hadde meldt om de hadde noen til overs.
Dette er ikke tema lengre. Billettene har blitt kjÞpt av noen veldig hyggelig Leeds supportere som jeg ser frem til Ä sitte sammen med pÄ LR.

Testo har sikkert en vÄt drÞm om Ä bli administrator pÄ dette forumet. Vil bare Þnske deg lykke til.
Men en ting er sikkert! Du skal aldri sette min loyalitet til Leeds i tvil. MOT

Det er tydelig at noen ikke skjĂžnner poenget her.

SpÞrsmÄlet er om vi vil ha et forum hvor alle haier kan lage seg en bruker for Ä selge billetter til hÞye priser som heller ikke er lovelig i fÞlge norske lover, eller om vi burde ha et kontrolert forum hvor vi supportere kan kjÞpe billetter oss imellom til spotpriser?

Vis man ikke kan vÊre skeptisk til nye brukere her inne nÄr det gjelder slike ting sÄ tror jeg forumet blir veldig lik VG blogger og div som nÊrmest ikke har styring i bloggene sine.

Ja jeg har vÊrt pÄ leting og det er det ikke noe i veien med vel, men kunne ikke reise alikevel sÄ derfor meldte jeg meg ut av trekningen som Henning har/skal foreta.

Grunnen til at andre har kunnet selge sine billetter uten spÞrsmÄl er jo for at de er gammle brukere her inne og er kjente her, mens du fyrte av kanonen fra hofta i ditt fÞrste innlegg og skjÞnte ikke at noen kunne tvile pÄ din ekte loyalitet til Leeds.

Det er hyggelig for deg at du ble kvitt dine billetter og det er hyggelig for oss om du er en ekte Leeds supporter og skulle vÄre veier mÞtes pÄ en tur over dammen sÄ skal du se at jeg ikke er det bilde som du nÄ har tegnet deg.

Meg som admin? hehe. Nei det fÄr du nok ikke oppleve dessverre.

Jeg for min del ser meg ferdig med denne diskusjonen nÄ og ser fram til og ha deg med i andre diskusjons temaer pÄ forumet ogsÄ.
Loggført

Terje
MorleyWhite77
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #71 på: Mai 02, 2011, 15:46:11 »

Da foreslÄr at jeg vi legger ballen dÞd!

Men jeg vil bare til slutt si at om man kjÞper en billett til 500,-(som er greit pÄ dette forumet) eller 800,- burde det klassifiseres likt uansett ansiennitet her pÄ forumet. Begge er over "pÄlydene".

Det er det samme som om man begÄr ett vÊpnet ran og utbytte er 10,- eller 10 mill. Det er fortsatt et ran. Strafferammen er akkurat den samme. Hvis man skal vÊre regelrytter

Noen ganger mÄ man betale mer for billetter pÄ smÄ arenaer. Det er tilbud/etterspÞrsel som styrer dette.

Min intensjon var som sagt kun godt ment.

Lykke til til helgen! Det blir nok en fest Kult
Loggført
Gruvegutten
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #72 på: Mai 02, 2011, 15:54:35 »

nÄr som vi endelig er ferdig med denne billettdiskusjonen, kan vi kanskje finne ut hvem nordmenn som SKAL pÄ kampen !! Eventuelt om noen som veit om et vannhull som kan brukes fÞr og etter kampen !!

Gleder meg som en unge igjen, selv om det denne gangen er pÄ bortebane og opprykksmuligheten er minimal. syntes vi har gjort en kjempe fÞrstesesong !!

MOT !!!
Loggført

Becchio - min mann !!!
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #73 på: Mai 02, 2011, 16:43:31 »

Men jeg vil bare til slutt si at om man kjÞper en billett til 500,-(som er greit pÄ dette forumet) eller 800,- burde det klassifiseres likt uansett ansiennitet her pÄ forumet. Begge er over "pÄlydene".

Det har du helt rett i.
Dette er noe vi moderatorer burde tatt tak i tidligere. Vi skal fÄ pÄ plass entydige forumregler for dette forankret i LUSCOS-styret for framtiden for Ä unngÄ forskjellsbehandling.

Temaet er herved lagt i respirator pĂ„ moderatorforumet sĂ„ lenge.  Glad

Dei av vÄre reisande som ikkje har lÞyst billett, vennligst ta kontakt med billettkontoret, og god tur til de som har billett.
Loggført

- Leif Olav
terje8200
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil E-post
« Svar #74 på: Mai 02, 2011, 23:57:11 »

Å sammenligne lovbrudd med at noen bruker banneord pĂ„ kamptrĂ„den er sĂ„ latterlig at jeg har vanskelig for Ă„ finne ord.
Det blir ofte slik nĂ„r man mĂ„ utelate bannskap i ellers velbygde setninger  Blunker

For Þvrig lever Testo opp til sitt nick. Billettene som jeg (i en akk sÄ kort tid) avverterte her inne, er nÄ solgt, til tross for denne skrikhalsens oppmerksomhetsbehov og krav om utestengelse.

Ellerslie Road, Block X, altsÄ langside og nÊrmest vÄre egne i seksjonen som heter School End.
Der sitter jeg. Der sitter ogsÄ de som fikk kjÞpe de resterende billettene.
Sluttprisen ble 800 kroner per billett, til tross for budrunder langt over dette. FĂžrst til mĂžlla gjaldt, selv om jeg hadde det litt morsomt med Ă„ se hvor mye folk faktisk var villige til Ă„ gi...
Loggført
JanH
I stallen
**

Vis profil WWW E-post
« Svar #75 på: Mai 03, 2011, 09:12:54 »

Ellerslie Road, Block X, altsÄ langside og nÊrmest vÄre egne i seksjonen som heter School End.
Der sitter jeg. Der sitter ogsÄ de som fikk kjÞpe de resterende billettene.
Sluttprisen ble 800 kroner per billett, til tross for budrunder langt over dette. FĂžrst til mĂžlla gjaldt, selv om jeg hadde det litt morsomt med Ă„ se hvor mye folk faktisk var villige til Ă„ gi...

Terje Larsen eller Terje8200 som han kaller seg her er QPR-supporter og bÞr slutte Ä utgi seg for Ä vÊre Leeds-supporter. Du sitter blant "dine egne" sÄ hold deg for god til Ä snakke om "vÄre egne" i betydning Leeds-supportere.
Forum-admin burde ha stoppet dette tullet fĂžr det gikk inflasjon i QPR-fans som skal selge billettene sine til overpris blant Leeds-fansen.
Loggført

MorleyWhite77
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #76 på: Mai 03, 2011, 14:21:22 »

nÄr som vi endelig er ferdig med denne billettdiskusjonen, kan vi kanskje finne ut hvem nordmenn som SKAL pÄ kampen !! Eventuelt om noen som veit om et vannhull som kan brukes fÞr og etter kampen !!

Gleder meg som en unge igjen, selv om det denne gangen er pÄ bortebane og opprykksmuligheten er minimal. syntes vi har gjort en kjempe fÞrstesesong !!

MOT !!!

Jeg snakket med en kompis ifra Leeds idag. De kommer ned sammen med mesteparten av de 1800 tilreisende lÞrdag formiddag. De sikter pÄ Ä finne en pub i nÊrheten av Shepard Bush. Mao kort vei ifra LR. Kan komme tilbake med detaljer hvis det er Þnskelig
Loggført
Gruvegutten
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #77 på: Mai 03, 2011, 15:53:21 »

MOT !!!

Jeg snakket med en kompis ifra Leeds idag. De kommer ned sammen med mesteparten av de 1800 tilreisende lÞrdag formiddag. De sikter pÄ Ä finne en pub i nÊrheten av Shepard Bush. Mao kort vei ifra LR. Kan komme tilbake med detaljer hvis det er Þnskelig

glimrende !!!

kom tilbake med detaljer du :-)
har sendt de andre pĂ„ shopping, sĂ„ er alene pĂ„ kamp. huggelig Ă„ treffe noen nordmenn  Gliser
Loggført

Becchio - min mann !!!
MorleyWhite77
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #78 på: Mai 04, 2011, 12:12:34 »

Kompisen min sier at de mest sannsynlig vil dra til OŽneils ved den Äpne plassen i Shepards Bush. Kommer tilbake med mer info hvis det er endringer
Loggført
Gruvegutten
PĂ„ prĂžvespill
*

Vis profil
« Svar #79 på: Mai 04, 2011, 14:07:33 »

Kompisen min sier at de mest sannsynlig vil dra til OŽneils ved den Äpne plassen i Shepards Bush. Kommer tilbake med mer info hvis det er endringer

fint ! Gliser
Loggført

Becchio - min mann !!!
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #80 på: Mai 06, 2011, 12:26:57 »

THE UXBRIDGE ARMS, NOTTING HILL sitter jeg pÄ fÞr kamp regner jeg med
Loggført

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
ollan
Fast pÄ A-laget

MOT

ollan1@live.no
Vis profil WWW E-post
« Svar #81 på: Mai 07, 2011, 10:13:24 »

hvor er du hĂ„kon?Hæ drita igjen eller bare en blĂžff???
Loggført

Ollan
fjellhaugen
Fast pÄ A-laget

Vis profil E-post
« Svar #82 på: Mai 07, 2011, 20:39:56 »

hehe.. lukter litt rart av den der skulle jeg tro.

personlig ville jeg hverfall valgt meg en plass litt nermere enn notting hill
Loggført

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!
h.b
Lorimer

Vis profil WWW E-post
« Svar #83 på: Mai 09, 2011, 09:08:24 »

Ingen blÞff var det. Men jeg trakk litt nÊrmere banen og havnet pÄ den nÊrmeste puben fÞr jeg rusla litt rundt med feber. Fikk ingen utbytte av dene kampen pÄ grunn av influensaen som herja kroppen. Ble rett hjem til hotellet etter kampen og i senga
Loggført

Å vĂŠre Leeds supporter er verdens hardeste og dĂ„rligst betalte yrke. 0 kroner i lĂžnn og en 24 timers arbeidsdag
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå til:  

© Leeds United Supporters Club of Scandinavia 2000-2008. Betingelser for bruk. Annonsere på leedsunited.no?
Kontakt: Leeds United Supporter Club of Scandinavia, Postboks 387 Skøyen, 0213 OSLO | Kontaktinformasjon | RSS Forum
Designet og bygget av Dale+Bang Pikselator |