The Peacock Web
Til forsidenTil forumetOm LUSCOSTil webshoppenBli medlemIn EnglishKontakt oss
Mai 24, 2012, 02:21:33 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VÃ¥rt akademi og Leeds fremover  (Lest 5760 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Ronald
PÃ¥ juniorlaget

Vis profil WWW E-post
« Svar #90 på: Desember 19, 2011, 09:52:18 »

Tror det største framtidsproblemet er at ledelsen i Leeds (les KB) ikke har en klar filosofi på hvor de ønsker Leeds skal være i framtiden. Det blir for vage uttalelser og planer som ikke er rotfesta i klubben.

NÃ¥r det blir som mørkt i mine tanker pleier eg Ã¥ hente fram det vÃ¥r alles kjære Howard Wilkinson sa, Min jobb er Ã¥ fÃ¥ dette laget tilbake til  toppen i 1.div for dette laget og disse supportene har potensialet og fortjener Ã¥ være blant de beste.

Og under hans regime ble det også satsa på utvikling av unge spillere. De var den nye generasjonen av Leeds som dessverre HW ikke fikk brukt i a-laget, men som satte sitt preg på engelsk fotball i årene etterpå.
Loggført

RoarG
Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #91 på: Januar 17, 2012, 15:45:35 »

Her har Leeds mistet nok et talent. Ståa i Leeds om dagen er altså av en slik art at lokale talenter heller drar utenlands, fremfor å spille i nPC-klubben Leeds United. Blir nok flere slike saker i fremtiden om ikke divisjons-statusen f.o.m. sesongen 2012/13 heter Premier League.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_in_line_for_compensation_after_kebbie_signs_for_athletico_madrid_1_4147983
Loggført

Change is the constant that cannot be changed.
Sydhagen

Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #92 på: Januar 17, 2012, 15:47:29 »

Her har Leeds mistet nok et talent. Ståa i Leeds om dagen er altså av en slik art at lokale talenter heller drar utenlands, fremfor å spille i nPC-klubben Leeds United. Blir nok flere slike saker i fremtiden om ikke divisjons-statusen f.o.m. sesongen 2012/13 heter Premier League.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_in_line_for_compensation_after_kebbie_signs_for_athletico_madrid_1_4147983

Dette er jo gammelt nytt. Han ville vel flytte til Spania pga familien? Mener å huske det var det som var utgangspunktet.
Loggført

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."
RoarG
Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #93 på: Januar 17, 2012, 15:50:23 »

Dette er jo gammelt nytt. Han ville vel flytte til Spania pga familien? Mener å huske det var det som var utgangspunktet.
Familieære årsaker er jo forståelig. Vi risikerer likevel å bli en farmerklubb for de store. Bra for dem å holde Leeds i nPC: gode nok til å ale opp talenter, men ikke så gode at vi blir en konkurrent på det samme markedet.
Loggført

p0ndus
PÃ¥ juniorlaget

Vis profil
« Svar #94 på: Januar 17, 2012, 16:49:55 »

Familieære årsaker er jo forståelig. Vi risikerer likevel å bli en farmerklubb for de store. Bra for dem å holde Leeds i nPC: gode nok til å ale opp talenter, men ikke så gode at vi blir en konkurrent på det samme markedet.
Vi er allerede blitt en farmerklubb for "storheter" som Tottenham, Aston Villa, Norwich osv så det er vel mer ett faktum enn en risiko Trist
Loggført
RoarG
Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #95 på: Januar 17, 2012, 18:27:57 »

Vi er allerede blitt en farmerklubb for "storheter" som Tottenham, Aston Villa, Norwich osv så det er vel mer ett faktum enn en risiko Trist
Vi må komme oss ut av den servile farmerklubb-rollen øyeblikkelig. Så kan vi raide Norwich og Wigan for deres talenter i stedet.
Loggført

p0ndus
PÃ¥ juniorlaget

Vis profil
« Svar #96 på: Januar 17, 2012, 19:37:51 »

Vi må komme oss ut av den servile farmerklubb-rollen øyeblikkelig. Så kan vi raide Norwich og Wigan for deres talenter i stedet.

Støttes 110%.
Loggført
Andersen
Fast på A-laget

Vis profil
« Svar #97 på: Januar 22, 2012, 21:00:58 »

Bare å innse det , klubben vår er ikke atraktivt nok for unggutta våre når de banker på døra til A- laget og de ser hva de blir budt i lønn !
Loggført
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #98 på: Januar 23, 2012, 00:59:03 »

Bare å innse det , klubben vår er ikke atraktivt nok for unggutta våre når de banker på døra til A- laget og de ser hva de blir budt i lønn !

Jeg må si jeg har problemer med å synes synd på folk uten utdannelse som tjener fra en halv til tre-fire millioner i året.
Loggført

- Leif Olav
Rudi G.
Lorimer

Siden 1975

Vis profil WWW
« Svar #99 på: Januar 23, 2012, 01:21:07 »

Jeg må si jeg har problemer med å synes synd på folk uten utdannelse som tjener fra en halv til tre-fire millioner i året.

Markedsøkonomi lojo, tilbud og etterspørsel slik vi har det i den vestlige verden, men noen er det jo som er tilhengere av planøkonomi fremdeles!
Loggført

LUSCOS 2728             Dear Sir John Charles! Send us goals from Heaven and save us from Hell.
RoarG
Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #100 på: Januar 23, 2012, 10:32:42 »

Markedsøkonomi lojo, tilbud og etterspørsel slik vi har det i den vestlige verden, men noen er det jo som er tilhengere av planøkonomi fremdeles!
Finanskrisen har jo vist oss hva fritt marked er: Vill vest.
Loggført

Andersen
Fast på A-laget

Vis profil
« Svar #101 på: Januar 23, 2012, 11:18:02 »

Har ikke noe i mot unggutter som vil følge drømmen sin , bli proff , tjene mye penger. Har ikke noe i mot alle andre som har drømmer de vil ha oppfyllt heller , men nÃ¥r Leeds som klubb ikke klarer Ã¥ holde pÃ¥ talentene sine er det trist . Men dette gjelder vel alle klubber som ikke har sÃ¥ mye Ã¥ rutte med . MONEY TALKS! 
Loggført
RoarG
Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #102 på: Januar 23, 2012, 13:11:12 »

Har ikke noe i mot unggutter som vil følge drømmen sin , bli proff , tjene mye penger. Har ikke noe i mot alle andre som har drømmer de vil ha oppfyllt heller , men nÃ¥r Leeds som klubb ikke klarer Ã¥ holde pÃ¥ talentene sine er det trist . Men dette gjelder vel alle klubber som ikke har sÃ¥ mye Ã¥ rutte med . MONEY TALKS! 
Ikke i Leeds. Der er det BATES TALKS.
Loggført

lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #103 på: Januar 23, 2012, 17:55:09 »

Greit nok det, men kall det "konkuransedyktig lønn" eller noe dat. Ikke "anstendig". Det er skammelig i et land med minstelønn på 4 pund og stadig økende arbiedsledighet.
Loggført

- Leif Olav
HÃ¥vardK
Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #104 på: Januar 23, 2012, 21:02:37 »

Slik som f eks eiendomsmeglere? Ikke uenig, faktisk. Tenk det!
Loggført
stian94
I stallen
**

marching on together

leeds_pizza@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #105 på: Januar 23, 2012, 23:59:55 »

Bortsett fra at du da må gå 3 år på høgskole.....
Loggført

SJ
lojosang

Moderator
Lorimer

Vis profil E-post
« Svar #106 på: Januar 24, 2012, 01:23:27 »

Har notert det i kalendern, HÃ¥vard.  Osteaktig
Loggført

- Leif Olav
kalle_92
PÃ¥ juniorlaget

Vis profil WWW
« Svar #107 på: Januar 24, 2012, 20:54:06 »

Alle talentene i PLs akademier drømmer sikkert om å bli den nye Lampard, Beckham, Rooney, Scholes, Neville, Gerrard, Carragher, Terry, Woodgate og Lennon. Få blir det. Mitt poeng er at mange av talentene i PL-klubbenes akademier er gode, men ikke gode nok til å matche ambisjonene til disse klubbene. Klubber som Arsenal, Chelsea, L'pool, Tottenham etc. er stadig på jakt etter utenlandske stortalenter. Det går nesten ikke en dag uten et rykte om at den og den 17/18/19-åringen fra Frankrike/Spania/Brasil etc. er på vei en av de "store" klubbene i PL. Det gjør at mange talenter, de nest beste, blir til overs, så når de skal skrive under er profesjonell kontrakt, blir de løst ut. De nest beste talentene, sånne som blir til spillere a la Greening, de kan man søke å få tak i. De er mer enn gode nok til en opprykksklubb i nPC. Skulle ha vært interessant å sette sammen et eget lag med utlånte PL-ungdommer, som nå spiller i nPC. Jeg tror det ville ha hevdet seg meget bra. Deri ligger Leeds mulighet i overgangsvinduene, særlig det om sommeren. Det skulle ikke by på altfor store vanskeligheter å ha oversikt over disse talentene, og kontakte klubbene og dem når tiden å løse dem fra kontraktene nærmer seg.
I en slik politikk er fremtidsrettet og offensiv, ikke tilbakeskuende og defensiv. Vi trenger en trener som ser disse mulighetene, som har en visjon om hvordan Leeds skal fremstå som klubb. I en sånn visjon er gamle helter, med dalende formkurve og stort skadefravær helt malplassert. Derfor skal had beens som Smith ikke hentes tilbake. La han gå til Doncaster, eller noe sånt.
Tok denne over i rett tråd jeg RoarG, så kan vi fortsette diskusjonen Glad

Jeg er enig med deg i det du skriver, men deet er ogsÃ¥ viktig Ã¥ ha spillere som kan dra lasset - altsÃ¥ spillere som har litt erfaring. Man kan ikke forvente at unggutter skal  mÃ¥tte gjøre storparten av arbeidet (som i Viking med Berisha, De Lanlay). Allikevel er det strategien jeg synes mangler i Leeds. Hva vil vi som klubb? Savner mÃ¥lsetninger og ambisjoner gjennom hele klubben. Zac Thompson er kanskje et eksempel pÃ¥ "nest beste" som ikke fÃ¥r kontrakt, som vi hentet fra Everton. Sier ikke nei til flere unge spillere som kan spille seg inn pÃ¥ laget i løpet av noen sesonger. For øyeblikket er opprykk til PL viktigst, men for Ã¥ gjennomføre det mÃ¥ vi ha tydelige ambisjoner og mÃ¥lsetninger. Det er sÃ¥ mye kortsiktig tekning i managementet i Leeds for tiden.
Se på noen av de større klubbene i verden, og hvordan et lag bygges, nemlig fra bunnen av. Dessverre er det vanskelig å gjøre dette når vi er en middelfarer i Championship...

BTW - savner jarle her, har ikke vært innlogget siden november. Har vinterdepresjonen tatt fyren?
Loggført

Strikers Win You Games, Defenders Win Titles ~Kolo Toure
Sydhagen

Fast på A-laget

Vis profil E-post
« Svar #108 på: Januar 25, 2012, 14:54:10 »

http://www.leedsunited.com/news/20120125/redders-in-praise-of-youngsters_2247585_2588477?

Ser ut som det gÃ¥r bra for vÃ¥re unge og hÃ¥pefulle  Glad
Loggført

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  

Gå til:  

© Leeds United Supporters Club of Scandinavia 2000-2008. Betingelser for bruk. Annonsere på leedsunited.no?
Kontakt: Leeds United Supporter Club of Scandinavia, Postboks 387 Skøyen, 0213 OSLO | Kontaktinformasjon | RSS Forum
Designet og bygget av Dale+Bang Pikselator |