Jeg klarer ikke å forstå alle motforestillingene mot Ryanair. Ja - de tilbyr 0 service og ja - de tar betalt for hver eneste lille filletjeneste. Men om du vet hva du gjør og klarer deg med å ta med håndbagasje (som for øvrig kan veie 10 kg mot mange andres 5 kg) og ikke minst evner å lese betingelser og slikt med en gang, så er de faktisk det rimeligste alternativet.
Og du får det du betaler for. Vil du ha mer komfort og bedre service, så flyr du med noen andre og ganger prisen med 4. Be my guest. Men om du ender ut med en masse ekstrakostnader på å reise med Ryanair så er det faktisk du som ikke har gjort jobben din i forkant. Beklager så mye, men da er det ikke så mye sympati å hente fra meg...
Jeg er sjeleglad for at Ryanair kom inn på markedet. I tillegg til at de er billige så har de faktisk sørget for at andre selskaper, som SAS, BA, Lufthansa etc, har måttet skjerpe seg, dempe prisene sine og opprettholde/bedre servicen sin. Så om jeg nå ønsker meg bedre komfort på en flyreise en gang, og jeg ikke føler for Ryanairs (mangel på) service, så kan jeg faktisk fly bedre og rimeligere enn noen gang med de andre flyselskapene også.
Det e' en slik vinn, vinn, vinn-situasjon