|
Wexler
|
 |
« på: September 02, 2009, 15:52:46 » |
|
Som kjent gÄr det ikke direktefly til Leeds, og da er jo Ryanair fristende Ä ta til Þyriket via stopover.
Imidlertid : Ryanair er rÄ pÄ Ä utnytte kÞer pÄ transfer flyplasser i England/Irland slik at du kommer for sent til gaten. De hjelper deg abosulutt ikke med Ä rekke gaten ! Spesielt gjelder det for de som skal sjekke inn bagasje. SÄ beregn derfor VELDIG god tid pÄ transfer ! Det er kjedelig Ä betale £300 eller mer for Ä komme med pÄ neste fly, men lÞnnsomt for RYANAIR..
Ellers er de gode pÄ Ä kansellere flyvninger og la passasjerene sitte igjen pÄ flyplassen uten kompensasjon.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
h.b
|
 |
« Svar #1 på: September 02, 2009, 15:58:06 » |
|
Det du skriver her har jeg erfaring med nÄr det gjelder Ryan Air. Og det er grunnen til at jeg aldri reiser med det selskapet igjen
|
|
|
|
|
Loggført
|
  Ă
vÊre Leeds supporter er verdens hardeste og dÄrligst betalte yrke. 0 kroner i lÞnn og en 24 timers arbeidsdag
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #2 på: September 02, 2009, 16:01:44 » |
|
Du flyr ikke transit med Ryan air. Punktum.
Og om du likevel gjÞr det, legg inn 24 timers slingringsmonn og overnatting. Sjekk gjerne CAMRA etter Þlfestivaler i rimelig nÊrhet av flyplassen sÄ du har noe Ä gjÞre mens du venter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
h.b
|
 |
« Svar #3 på: September 02, 2009, 16:07:24 » |
|
Jeg reiste med Ryan Air for 2 Är siden. PÄ veien tilbake fra Leeds til Liverpool var det togkaos pÄ grunn av flom og jeg kom til flyplassen i Liverpool 45 minutter fÞr de skulle ta av. Der mÞtte jeg ei kjerring som var sÄ tverr og grinete. Hu ville fÞrst nekte meg Ä sjekke inn og sa at jeg mÄtte vente til dagen derpÄ. Men etter endel prat sÄ sjekka hu meg inn. Jeg lÞp da som et helvete til gaten og sÄ at de stengte den foran trynet mitt, Hu gadd ikke engang Ä ringe bort Ä si at jeg kom lÞpende. Jeg ble da 1 ekstra dÞgn i Liverpool og mÄtte betale 350 pund for ny billett.
|
|
|
|
|
Loggført
|
  Ă
vÊre Leeds supporter er verdens hardeste og dÄrligst betalte yrke. 0 kroner i lÞnn og en 24 timers arbeidsdag
|
|
|
|
Leif Sverre
|
 |
« Svar #4 på: September 02, 2009, 17:50:22 » |
|
Dette stÞtter jeg ikke. Jeg har reist mange ganger med Ryan Air fra Torp,London,Sverige(GÞteborg),Glasgow,Irland og Danmark. Ikke EN gang har jeg hatt problemer med selskapet.Tvert i mot, de har vÊrt punktlige og har sÄgar flere ganger landet tidligere enn rutetabellen.Rene og ryddige fly har de og. Reiste fra Derry til Nottingham i fjor og da tror jeg jammen flyet jeg reiste med kom rett fra flyfabrikken i USA.
Har nettopp vÊrt innom pÄ nettet og Ryan kunne skaffe meg tur-retur Torp-London for kr. 56,- Det gjelder helga i september med heimekampen mot Gillingham og Liverpool. Hadde jeg bare hatt flere feriedager tilgode sÄ hadde jeg booka tvert !
Jeg bare gleder meg til den dagen Ryan innfÞrer stÄplass ombord i flyene, jeg skal vÊre fÞrstemann !! StÄ pÄ O Leary !!
|
|
|
|
« Siste redigering: September 02, 2009, 17:55:43 av Leif Sverre »
|
Loggført
|
|
|
|
|
h.b
|
 |
« Svar #5 på: September 02, 2009, 18:00:24 » |
|
Dette stÞtter jeg ikke. Jeg har reist mange ganger med Ryan Air fra Torp,London,Sverige(GÞteborg),Glasgow,Irland og Danmark. Ikke EN gang har jeg hatt problemer med selskapet.Tvert i mot, de har vÊrt punktlige og har sÄgar flere ganger landet tidligere enn rutetabellen.Rene og ryddige fly har de og. Reiste fra Derry til Nottingham i fjor og da tror jeg jammen flyet jeg reiste med kom rett fra flyfabrikken i USA.
Har nettopp vÊrt innom pÄ nettet og Ryan kunne skaffe meg tur-retur Torp-London for kr. 56,- Det gjelder helga i september med heimekampen mot Gillingham og Liverpool. Hadde jeg bare hatt flere feriedager tilgode sÄ hadde jeg booka tvert !
Jeg bare gleder meg til den dagen Ryan innfÞrer stÄplass ombord i flyene, jeg skal vÊre fÞrstemann !! StÄ pÄ O Leary !!
da har antagelig jeg vÊrt uheldig. Men til det med rene fly. NÄr vi skulle lande pÄ Torp Flyplass, sÄ var de litt sent ute med Ä hente inn sÞppelet pÄ flyet. De ga da bare beskjed over hÞytaleranlegget at vi skulle legge sÞppelet pÄ gulvet. Er ikke dette i strid med prosedyrene sÄ vet ikke jeg. SÞppelet ville da ved en ulykke skjermet for lyset som gÄr langs gulvet
|
|
|
|
|
Loggført
|
  Ă
|
|
|
|
Leif Sverre
|
 |
« Svar #6 på: September 02, 2009, 18:04:11 » |
|
og hva ville det lyset pÄ gulvet ha hjulpet deg om flyet krasjet, nÞdlandet eller pÄ annen mÄte kommet ut for et alvorlig uhell. Har aldri forstÄtt nÞdvendigheten av det lyset jeg..... !! Tenker det blir temmelig mÞrkt om uhellet skulle vÊre ute jeg....
|
|
|
|
« Siste redigering: September 02, 2009, 18:14:45 av Leif Sverre »
|
Loggført
|
|
|
|
|
fjellhaugen
|
 |
« Svar #7 på: September 02, 2009, 18:17:07 » |
|
henger meg pÄ deg leif sverre. har aldri hatt problemer med ryan air. og til Wexler foreslÄr jeg du tar deg en tur til en stor flyplass og ser hvor menge sinte mennesker du treffer pÄ. spÞr du de, kan jeg vedde pÄ at kun brÞkdelen flyr ryan air. alle selskap har sine feil, kun ryan air er sÄ Êrlige at de faktisk innrÞmmer det  du fÄr stort sett hva du betaler for
|
|
|
|
|
Loggført
|
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!
|
|
|
|
Leif Sverre
|
 |
« Svar #8 på: September 02, 2009, 18:25:33 » |
|
En liten corrigendum i mitt hovedinnlegg. Jeg skrev 56,-NOK tur-retur, det er ikke helt rett, det ble 100,-NOK i gebyr for at jeg ville betale med vanlig VISA, og det synes jeg er DUMT !
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Budda
|
 |
« Svar #9 på: September 02, 2009, 18:29:40 » |
|
Vet ikke om jeg ville ha kjÞpt en slik plass. Hva med kraftig turbulens eller kraftig nÞdlanding. Hadde ikke hatt lyst til Ä stÄ da. Har reist med Ryanair noen ganger. Alt har vÊrt bra bortsett fra sinte innsjekkere, men de er vi vel blitt kvitt nÄ. Du fÄr hva du betaler for med Ryanair. Verken mer eller mindre
|
|
|
|
|
Loggført
|
Endre
|
|
|
|
fjellhaugen
|
 |
« Svar #10 på: September 02, 2009, 21:16:28 » |
|
Vet ikke om jeg ville ha kjÞpt en slik plass. Hva med kraftig turbulens eller kraftig nÞdlanding. Hadde ikke hatt lyst til Ä stÄ da. Har reist med Ryanair noen ganger. Alt har vÊrt bra bortsett fra sinte innsjekkere, men de er vi vel blitt kvitt nÄ. Du fÄr hva du betaler for med Ryanair. Verken mer eller mindre her har du en tegning budda. blir vel ikke pÄ denne siden av 2009 om vi skal tolke artikkelen riktig http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564365
|
|
|
|
|
Loggført
|
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!
|
|
|
|
McMidjo
|
 |
« Svar #11 på: September 02, 2009, 23:42:34 » |
|
Du flyr ikke transit med Ryan air. Punktum.
Og om du likevel gjÞr det, legg inn 24 timers slingringsmonn og overnatting. Sjekk gjerne CAMRA etter Þlfestivaler i rimelig nÊrhet av flyplassen sÄ du har noe Ä gjÞre mens du venter.
StÞttes fullt ut - og om en ikke skulle finne en slik Þlfestival, er jeg en stor tilhenger av konseptet 'Make your own festival'. Har reist med Ryanair bare en gang, og da klarte jeg Ä klusse det til med avgangen helt pÄ egen hÄnd. Ryanair var da faktisk sÄ serviceinnstilte at jeg fikk gratis standbyplass pÄ neste avgang senere samme kveld, og jeg benyttet da ventetiden pÄ Ä utforske pubene i Bishops Stortford - en kort taxitur unna Stansted. Greit opplegg det - om noen skulle fÄ noen timer Ä slÄ ihjel pÄ Stansted. 'The Bishop's ale trail of the merry Norwegian' er tilgjengelig fra undertegnede og fra turistinformasjonen i Bishops Stortford. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....
|
|
|
|
flynn
|
 |
« Svar #12 på: September 03, 2009, 08:54:47 » |
|
henger meg pÄ deg leif sverre. har aldri hatt problemer med ryan air. og til Wexler foreslÄr jeg du tar deg en tur til en stor flyplass og ser hvor menge sinte mennesker du treffer pÄ. spÞr du de, kan jeg vedde pÄ at kun brÞkdelen flyr ryan air. alle selskap har sine feil, kun ryan air er sÄ Êrlige at de faktisk innrÞmmer det  du fÄr stort sett hva du betaler for Hmmm, stor flyplass... Ryan Air... Jo, dette tror jeg du har rett i fjellhaugen 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Budda
|
 |
« Svar #13 på: September 03, 2009, 09:50:16 » |
|
Vet ikke om jeg ville ha kjÞpt en slik plass. Hva med kraftig turbulens eller kraftig nÞdlanding. Hadde ikke hatt lyst til Ä stÄ da. Har reist med Ryanair noen ganger. Alt har vÊrt bra bortsett fra sinte innsjekkere, men de er vi vel blitt kvitt nÄ. Du fÄr hva du betaler for med Ryanair. Verken mer eller mindre her har du en tegning budda. blir vel ikke pÄ denne siden av 2009 om vi skal tolke artikkelen riktig http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564365JÞss, ser merkelig ut. Men er det noen flyruter fra Norge som tar én time? London tar vel over to
|
|
|
|
|
Loggført
|
Endre
|
|
|
|
Tjalla
|
 |
« Svar #14 på: September 03, 2009, 10:15:35 » |
|
MÄ bare fÄ si at det Ä fly/reise generelt inneholder tross alt endel personlige preferanser. Selv er jeg ganske lang og kan derfor ikke fly Ryan siden de har ca 15cm beinplass. Dessuten mÄ jeg innrÞmme at jeg syns det er irriterende med selskap som ikke opplyser om all tillegg i prisen fÞr man skal betale. Hadde man bare opplyst om det med en gan sÄ kunne det vÊrt helt fint (lik mobiltlf selgere som plikter og opplyse om total kostnad ved binding til abb). Ellers skal jeg ikke uttale meg for mye om Ryan siden jeg ikke flyr det lengre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?
|
|
|
|
Wexler
|
 |
« Svar #15 på: September 03, 2009, 10:19:31 » |
|
henger meg pÄ deg leif sverre. har aldri hatt problemer med ryan air. og til Wexler foreslÄr jeg du tar deg en tur til en stor flyplass og ser hvor menge sinte mennesker du treffer pÄ. spÞr du de, kan jeg vedde pÄ at kun brÞkdelen flyr ryan air. alle selskap har sine feil, kun ryan air er sÄ Êrlige at de faktisk innrÞmmer det  du fÄr stort sett hva du betaler for Hmmm, stor flyplass... Ryan Air... Jo, dette tror jeg du har rett i fjellhaugen  NÄ har jeg faktisk reist ganske mye i min tid i reisebransjen, sÄ jeg kjenner meget godt til storflyplasser. Hvis forsinkelser har jeg aldri opplevd Ä ikke fÄ hjelp av et flyselskap - bortsett fra Ryanair. Ellers er det jo bare Ä ta en titt pÄ nettet Ä se hvor mange som faktisk er misfornÞyd med Ryanair. Og det er ikke bare meg...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
->Robert
|
 |
« Svar #16 på: September 03, 2009, 10:51:47 » |
|
Gidder ikke fly med Ryanair, rett og slett fordi jeg foretrekker Ä fly fra OSL. Det blir oftest like dyrt eller dyrere med Ryanair om jeg velger det reisetidspunktet som passer meg best (liker Ä fÄ mest mulig ut av 'ferien' min, og drar derfor alltid tidlig pÄ dagen, og sent tilbake) og reisekostnaden fra Oslo. Og ikke minst tiden jeg bruker for Ä ta meg til flyplassen..
Men sÄ bryr ikke jeg meg spesielt mye om jeg betaler 500 kr eller 800 kr for en billett heller. Oftest er flyreisen det jeg bruker minst penger pÄ uansett..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM
League One Finally Done - Championship here We Come!
|
|
|
|
pale
|
 |
« Svar #17 på: September 03, 2009, 10:59:51 » |
|
Ryanair er da helt supert til sitt bruk. Det er klart irriterende at de legger pÄ en ekstra 100-lapp og kaller det VISA-gebyr.
Men det som har noe og si er total pris og punktlighet (ihvertfall pÄ korte reiser til England). Jeg har ikke klart Ä finne noen som er i nÊrheten av prisene til Ryanair. Jeg opplever ogsÄ punktligheten som svÊrt god.
At de da er strenge med bagasje om bord, aldri har vekslepenger osv. fÄr bare vÊre.
Og da jeg bor 20 min. fra Torp blir valget enkelt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Svend Anders
|
 |
« Svar #18 på: September 03, 2009, 11:52:17 » |
|
Du fÄr stort sett det du betaler for, og Ryanair er et punkt-til-punkt selskap. De ser pÄ det Ä frakte folk med fly som pÄ samme mÄte som buss, pluss pluss. Det trenger ikke vÊre sÄ mye ekstra nÄr folk bare vil komme seg fra punkt a til b. Snakka med Ryanair-sjefen sjÞl for noen uker tilbake, dere kan jo selv se og hÞre: http://f-b.no/section/video/&id=806De er grÄdige pÄ alt som er ekstra, men om man klarer Ä se hva totalprisen er - og veie den opp mot hva man selv verdsetter av komfort, reisetid/sted og ikke minst alternativer med andre selskaper, sÄ blir det sikkert smak og behag for de fleste. SA
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
fjellhaugen
|
 |
« Svar #19 på: September 03, 2009, 12:13:56 » |
|
Vet ikke om jeg ville ha kjÞpt en slik plass. Hva med kraftig turbulens eller kraftig nÞdlanding. Hadde ikke hatt lyst til Ä stÄ da. Har reist med Ryanair noen ganger. Alt har vÊrt bra bortsett fra sinte innsjekkere, men de er vi vel blitt kvitt nÄ. Du fÄr hva du betaler for med Ryanair. Verken mer eller mindre her har du en tegning budda. blir vel ikke pÄ denne siden av 2009 om vi skal tolke artikkelen riktig http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564365JÞss, ser merkelig ut. Men er det noen flyruter fra Norge som tar én time? London tar vel over to nÄ tenker vel ryan air gjerne LITT utover rutene i norge? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
trondt
|
 |
« Svar #20 på: September 03, 2009, 12:59:46 » |
|
Ryanair er helt OK. Man fÄr det man betaler for, og betingelser er nÞye forklart pÄ hjemmesider og pÄ billett. Beregn god tid og man kommer seg til de britiske Þyer billigere enn det jeg mÄ betale for en togbillett til Oslo. (Bor ved Drammen).
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Budda
|
 |
« Svar #21 på: September 03, 2009, 13:51:46 » |
|
nÄ tenker vel ryan air gjerne LITT utover rutene i norge?  Jo da, men det gjÞr ikke jeg  Reiser stortsett bare til og fra Norge. Hvis det ikke blir aktuelt for reiser til og fra Norge, sÄ bryr jeg meg ikke
|
|
|
|
|
Loggført
|
Endre
|
|
|
|
Bjalle Skien
|
 |
« Svar #22 på: September 04, 2009, 09:24:54 » |
|
StÞtter Leif Sverre, har reist veldig mye med Ryan Air siden de startret opp ifra Torp for mange Är siden, og har ALDRI opplevd problemer med selskapet. Er nÄ faktisk det selskapet i europa som er mest punktlige pÄ annkomst tider iflg statestikker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
flynn
|
 |
« Svar #23 på: September 04, 2009, 11:46:47 » |
|
Ser pÄ muligheten for Ä reise med RyanAir via Dublin til Leeds. En times forskjell mellom ankomst fra Oslo og avgang til Leeds. Noen som har erfaring med den flyplassen i Dublin, og som kan uttale seg om det hÞres greit ut ?
Jeg vet jo at om flyet fra Oslo er forsinket sÄ driter de fullstendig i det og sender sine Þvrige fly avgÄrde sÄ fort de kan, men om det fÞrste flyet er i rute burde det holde fint vel ??
flynn
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon
PĂ„ prĂžvespill

|
 |
« Svar #24 på: September 08, 2009, 13:36:07 » |
|
Aldri hatt problemer med ryanair...skummelt Ä si nÄ rett fÞr jeg skal bruke dem igjen, men men..
Skal hjem fra Leeds Charlton helga, og vurderte da Manchester fly hjem. Med transport til flyplass kom dette pÄ rundt 3000. Synes dette var dyrt sÄ sjekka den nye ruta Stansted - Rygge. Med 1 natt extra hotell, transport ned og fly kom dette pÄ en 1000 lapp...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bwirum
|
 |
« Svar #25 på: September 08, 2009, 14:00:04 » |
|
Ser pÄ muligheten for Ä reise med RyanAir via Dublin til Leeds. En times forskjell mellom ankomst fra Oslo og avgang til Leeds. Noen som har erfaring med den flyplassen i Dublin, og som kan uttale seg om det hÞres greit ut ?
Jeg vet jo at om flyet fra Oslo er forsinket sÄ driter de fullstendig i det og sender sine Þvrige fly avgÄrde sÄ fort de kan, men om det fÞrste flyet er i rute burde det holde fint vel ??
flynn
Jeg synes RyanAir har et fantastisk konsept, gÄr stort sett pÄ (i nÊrheten) tida og lander fÞr tida, men jeg hadde aldri booka RyanAir transit med mindre enn 2 timer pÄ meg. De er pinlig nÞyaktige nÄr det gjelder innsjekktidene sine, og om det er deres egen skyld at det tar lang tid sÄ driter de langt i det. Hvis du bare har hÄndbagasje sÄ *kanskje* det gÄr, men jeg hadde ikke stolt pÄ det. PÄ point-to-point har RyanAir aldri skuffa meg. Ja, irriterende at de legger pÄ 100 kr i Visa-gebyr, men nÄ vet jeg nÄ en gang om det, sÄ jeg legger det mentalt inn i prisen, og de er allikevel mye billigere enn nestemann. I tillegg til at jeg bor 10 min fra Torp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Best post ever: min attr sÞt kaff pÄ min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt sÄ my i t sist Grattis m 1-2 ikv MT 
|
|
|
|
fjellhaugen
|
 |
« Svar #26 på: September 09, 2009, 11:22:02 » |
|
Aldri hatt problemer med ryanair...skummelt Ä si nÄ rett fÞr jeg skal bruke dem igjen, men men..
Skal hjem fra Leeds Charlton helga, og vurderte da Manchester fly hjem. Med transport til flyplass kom dette pÄ rundt 3000. Synes dette var dyrt sÄ sjekka den nye ruta Stansted - Rygge. Med 1 natt extra hotell, transport ned og fly kom dette pÄ en 1000 lapp...
hvordan kommer du deg fra leeds til stanstead? tog? pris?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Per Arne
Gjest
|
 |
« Svar #27 på: September 09, 2009, 13:44:46 » |
|
Jeg har sikkert 10 turer med Ryanair bak meg. London, Liverpool, Madrid, Barcelona. Ikke en eneste gang har jeg stÞtt pÄ noen som helst problemer av noe slag. Tvert i mot. Det har til og med hendt at vi har ankommet destinasjoner opptil 20 min fÞr tiden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
h.b
|
 |
« Svar #28 på: September 09, 2009, 16:33:17 » |
|
http://e24.no/naeringsliv/article3259890.ece600 kroner for Ä ta med seg en koffert ekstra. Jada billig skal det vÊre. Jeg tror mange av dere glemmer helt ekstrakostnadene med Ä reise med dette selskapet. Mange av dere ser pÄ prisen nÄr dere betaler over nettet men glemmer rett og slatt alle ekstrakostnadene som kommer. Er ikke alltid billig Ä handle billig
|
|
|
|
|
Loggført
|
  Ă
|
|
|
|
Per Arne
Gjest
|
 |
« Svar #29 på: September 09, 2009, 18:01:59 » |
|
http://e24.no/naeringsliv/article3259890.ece600 kroner for Ä ta med seg en koffert ekstra. Jada billig skal det vÊre. Jeg tror mange av dere glemmer helt ekstrakostnadene med Ä reise med dette selskapet. Mange av dere ser pÄ prisen nÄr dere betaler over nettet men glemmer rett og slatt alle ekstrakostnadene som kommer. Er ikke alltid billig Ä handle billig Ja jÞss, 2 kofferter er jo absolutt nÞdvendig Ä ta med seg. Og ikke tro at folk er idioter her inne, er du snill. Vi som er ute og reiser noen ganger i lÞpet av Äret vet kanskje hva vi gjÞr nÄr vi bestiller... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|