|
Tom S
|
 |
« på: Juni 21, 2008, 15:43:14 » |
|
Springsteen fest pÄ SmugetSpringsteen.net og SonyBMG presenterer Ärets Springsteen happening i forbindelse med de to Oslo konsertene den 7. og 8. juli. Allerede sÞndag 6. juli, fra klokken 18.00 til 03.00, blir det Kick-Off party pÄ smuget. Den 7. og 8. juli, vil det bli arrangert Springsteen vorspiel og afterparty. Dette vil foregÄ fra klokken to pÄ formiddagen og vare til klokken tre pÄ natten
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Lids
|
 |
« Svar #1 på: Juni 22, 2008, 15:57:16 » |
|
Vi kommer pÄ Smuget, bÄde fÞr og etter, mandag.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juni 30, 2008, 10:21:33 av Lids »
|
Loggført
|
Thomas
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #2 på: Juni 24, 2008, 22:01:33 » |
|
Antwerpen Belgia 23/6-2008: "Igjen var det en forrykende konsert. Den Äpnet med "So Young And In Love" fÞr konserten fortsatte med "Radio Nowhere". Som fÞrste lÄt i ekstranumrene kom det en ny turne premiere. Denne gangen var det "I'm a rocker" fra albumet "The River". Noen av lÄtene fra gÄrsdagens konsert: "Trapped", "Sandy", "Thundercrack", "Fire", "Point Blank" og "Thunder Road". SÄ det er liten tvil om at vi fÄr en uforglemmelig sommer i Är nÄr Bruce og bandet kommer til Skandinavia." -Badlandso ( http://badlandso.page.tl/) Kun 12 dager igjen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #3 på: Juni 26, 2008, 19:09:05 » |
|
San Siro Stadium, Milano - Italia (25/6-08)
Wow, mine forutanelser slo til for fullt. For en fantastisk konsert de fikk oppleve i Milano i gÄr kveld. Konserten varte i nesten nÞyaktig tre timer (2:59) og inneholdt hele 29 fantastiske lÄter. Det var ogsÄ plass til en fantastisk turnepremiere som avsluttet konserten i gÄr kveld. Hvis man sammenligner med konserten i Antverpen, for to dager siden, sÄ ble det spilt hele 15 lÄter som ikke var med pÄ konserten i Belgia. Og slik har det vÊrt pÄ hele Europa turneen. Man vet ikke hvilke sanger som blir spilt pÄ neste konsert. For dere som har billetter til begge konsertene i Oslo og kanskje ogsÄ til flere konserter i sommer, vil hver konsertopplevelse bli en helt unik opplevelse.
Den fÞrste timen av konserten pÄ San Siro i gÄr, fÞrte oss mentalt tretti Är tilbake med tanke pÄ intensitet og hvilke sanger som ble spilt. I begynnelsen av konserten skulle man nesten tro at vi var vitne til en konsert pÄ "Darkness On The Edge Of Town" turneen med en blanding av "The River" turneen. Showet startet med "Summertime Blues" fÞr den fortsatte med "Out In The Street". "Radio Nowhere" brÞt inn i rekken av gamle slagere som lÄt nummer tre. Videre fulgte klassikere fra Springsteens tidligere plater fra 70 og 80 tallet. "Hungry Heart" var igjen pÄ setlisten sammen med "None But The Brave". Ekstranumrene inneholdt hele 8 lÄter, inklusiv "Detroit Medley" som inneholdt lÄtene: "Devil with a Blue Dress", "Good Golly Miss Molly", "C. C. Rider" og "Jenny Take a Ride". Regner man disse som enkelt sanger, sÄ var vi oppe i 32 lÄter!!! Etter at "American Land" var ferdig og det italienske publikummet var strÄlende fornÞyd med enda en legendarisk konsert, blÄste Bruce Springsteen & The E Street Band i gang med kveldens premiere lÄt. "Twist & Shout" ble dratt i gang og alle som en, pÄ San Siro stadion, hoppet og danset som de hadde gjort hele kvelden. For en fantastisk avslutning pÄ en fantastisk kveld i Milano. Som jeg nevnte i gÄr, er det ikke mange som klarer Ä lage en sÄ god stemning pÄ en Springsteen konsert som italienere. Fra fÞrste lÄt er alle tilskuerne pÄ bena og danser og er fullstendig oppslukt av det som skjer pÄ scenen. Det har ikke noe Ä si om man sitter pÄ bakerste benk og mÄ se pÄ storskjermene for Ä fÄ med deg det som skjer. Stemningen er nesten like intens blant publikummet bak som blant publikummet i pit'en. Det verserer ogsÄ rykter om at denne konserten kanskje ble filmet med tanke pÄ Ä lage en konsert DVD - la oss alle hÄpe det... Men uansett vil det ikke ta lang tid fÞr vi har de fÞrste uoffisielle DVDene, med flere kameravinkler, fra denne konserten. -Badlandso
11 days to go!
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
kjelvi
|
 |
« Svar #4 på: Juni 26, 2008, 22:53:20 » |
|
PLAYLISTA FRA SAN SIRO.
En god del klassiske coverlĂ„ter, en obskuritet (Non But The Brave), 7 (!) lĂ„ter fra Darkness. Ikke sĂ„ mye som minner om âMagic Tourâ lenger.
1. Summertime Blues 2. Out in the Streets 3. Radio Nowhere 4. Prove it all Night 5. Promised Land 6. Spirit in The Night 7. None But The Brave 8. Candyâs Room 9. Darkness on the Edge of Town 10. Hungry Heart 11. Darlington Country 12. Because the Night 13. Sheâs the One 14. Livinâ in the Future 15. Maryâs Place 16. Iâm on Fire 17. Racing in the Streets 18. The Risng 19. Last to Die 20. Long Walk Home 21. Badlands
Encores: 22. Girls in Their Summer Clothes 23. Detroit Medley 24. Born To Run 25. Rosalita 26. Bobby Jean 27. Dancing in the Dark ( Bruce is kissing Clarence ) 28. American Land 29. TWIST AND SHOUT
Klar for Parken pÄ sÞndag!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #5 på: Juni 28, 2008, 16:14:43 » |
|
Milano on fire...Her er en reportasje fra italiensk fjensyn fra konserten pÄ San Siro stadion i Milano. Dette vil garantert fÄ opp konsert-stemningen til dere som skal pÄ en eller flere Springsteen konserter i sommer... -Badlandso San Siro (25/6-08) http://www.youtube.com/watch?v=RAJfGx19NRYKun 9 dager igjen.... gleder meg!
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
kjelvi
|
 |
« Svar #6 på: Juni 28, 2008, 20:35:03 » |
|
GÄrsdagens liste fra Paris: Setlist: Adam Raised a Cain Radio Nowhere No Surrender The Promised Land Spirit in the Night Rendezvous Candy's Room Atlantic City Janey, Don't You Lose Heart Darlington County Because the Night She's the One Livin' in the Future Mary's Place Fire For You (solo piano) The River The Rising Last to Die Long Walk Home Badlands Out in the Street * * * Girls in Their Summer Clothes Tenth Avenue Freeze-out Born to Run (w/ Elliott Murphy) Bobby Jean Dancing in the Dark American Land (w/ Elliott Murphy) 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
lojosang
|
 |
« Svar #7 på: Juni 30, 2008, 11:12:59 » |
|
Hvorfor forventer jeg egentlig en McAllister-trÄd hver gang jeg gÄr inn pÄ denne? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
- Leif Olav
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #8 på: Juni 30, 2008, 19:02:06 » |
|
30. juni 2008. Parken, KĂžbenhavn - Danmark
Enda en konsert med 29 lÄter og den fÞrste som offisielt er over tre timer lang. Det ble ingen nye turnepremierer i Danmark denne gangen, som det ble i Forum fÞr jul. Men likevel var det en setliste som overgÄr det meste man kunne drÞmme om fÞr Magic turneen startet opp i fjor hÞst. Igjen fikk vi en god mix av nye og mange gode gamle klassikere. Denne gangen var det "Two Hearts" som Äpnet konserten i Parken. Ellers ble "For You" igjen fremfÞrt solo pÄ piano av Bruce Springsteen. I fÞlge forskjellige tidskrifter sÄ var dette en konsert for historiebÞkene. Var det noe som skulle trekke ned pÄ helhetsinntrykket, sÄ var det lyden i Parken. Denne kunne vÊre ganske sÄ "grumsete" for de som stod litt lenger bak. - Badlandso
"Ja, han virker stadig fuldstÊndig lige sÄ tÊndt og dedikeret, som da jeg fÞrste gang sÄ ham og E Street-slÊnget tilbage ved deres fÞrste danmarksbesÞg i 1981. Ingen tvivl om, at det der blev prÊsteret oppe pÄ scenen var til topkarakter. Og hvor ville jeg gerne give den..." -Ekstra Bladet
7 days to go!
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
kjelvi
|
 |
« Svar #9 på: Juli 01, 2008, 00:30:39 » |
|
30. juni 2008. Parken, KĂžbenhavn - Danmark
Lyden var ikke sĂ„ ille. Ble justert etter tre-fire lĂ„ter, for sĂ„ bli sĂ„ bra den kan bli i en betngkloss som Parken er. Det spillede han: 1. Two Hearts 2. Radio Nowhere 3. Out In the Street 4. The Promised Land 5. Spirit In the Night 6. Blinded By the Light 7. Something in the Night 8. Trapped 9. Gypsy Biker 10. Working on the Highway 11. Hungry Heart 12. Because the Night 13. Sheâs the One 14. Living in the Future 15. Maryâs Place 16. Iâm On Fire 17. Downbound Train 18. For You 19. The Rising 20. The Last To Die 21. Long Walk Home 22. Badlands Ekstra: 23. Jungleland 24. Seven Nights to Rock 25. Born To Run 26. Ramrod 27. Bobby Jean 28. Dancing in the Dark 29. American Land
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #10 på: Juli 05, 2008, 13:27:55 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #11 på: Juli 05, 2008, 13:33:45 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #12 på: Juli 06, 2008, 14:38:37 » |
|
Den andre kvelden pĂ„ Nya Ullevi var kanskje den mest spesielle pĂ„ hele turneen sĂ„ langt. Aldri tidligere har setlistene vĂŠrt stokket om sĂ„ til de grader som denne kvelden. Hele 17 lĂ„ter var skiftet ut fra forrige kveld. "Radio Nowhere" ble for fĂžrste gang ikke spilt. Kun tre lĂ„ter fra albumet "Magic" fikk spilletid denne kvelden: "Living In The Future", "Last To Die" og "Long Walk Home". Ellers ble kvelden en ren orgi i ĂžnskelĂ„ter. De 58.620 tilskuere var i fyr og flamme fra fĂžrste lĂ„t og holdt koken ut hele konserten. Et fantastiks publikum! - Badlandso "HerrejĂ€vlar. HerrejĂ€vlar. Mina superlativ har antingen svimmat eller ligger pĂ„ marken och kippar efter luft. Nu har jag sett allt. Be mig inte sammanfatta och analysera detta. Det gĂ„r inte. Konserten Ă€r för stor, för omfattande och för braâ... - Markus Larsson (Aftonbladet). Jag försöker med att nypa mig i armen. Funkar inte. Jag ger mig sjĂ€lv en örfil. Resultatlöst. Jag. MĂ„ste. Samla. Mig. Men det kĂ€nns smĂ„tt omöjligt efter den hĂ€r osannolikt magnifika och ovĂ€ntat underbara uppvisningen i den svĂ„rbemĂ€strade" - Anders Nunstedt - Expressen http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article2837783.abhttp://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=10978http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=10975http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=109771 dag igjen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #13 på: Juli 07, 2008, 11:28:52 » |
|
Kun 8 timer igjen...
Pakket og klar for flytur over fjellene til Ăstlandet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Svend Anders
|
 |
« Svar #14 på: Juli 07, 2008, 17:43:14 » |
|
Og tror du ikke jeg plutselig ble spurt av en kompis som hadde en billett ekstra om jeg vil vĂŠre med imorgen (tirsdag).
Noen som skal inn da?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lids
|
 |
« Svar #15 på: Juli 08, 2008, 18:51:18 » |
|
Fy fader for en kveld det ble! Og gjett om gamlefar er sliten, tenker da pÄ meg og ikke BRUCE!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Thomas
|
|
|
|
Budda
|
 |
« Svar #16 på: Juli 08, 2008, 20:15:36 » |
|
What's the fuss about? SkjÞnner meg ikke pÄ Springsteen-hysteriet. Kjedelig artist og sanger
|
|
|
|
|
Loggført
|
Endre
|
|
|
|
isak
|
 |
« Svar #17 på: Juli 08, 2008, 21:13:00 » |
|
What's the fuss about? SkjÞnner meg ikke pÄ Springsteen-hysteriet. Kjedelig artist og sanger
Det skjĂžnner ikkje eg heller, aldri fengt meg i grunn.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lids
|
 |
« Svar #18 på: Juli 09, 2008, 00:13:59 » |
|
SÄ la trÄden vÊre for oss som liker han.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Thomas
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #19 på: Juli 10, 2008, 12:57:22 » |
|
Da har du nok aldri hatt gleden av Ä oppleve mannen live. Han har ein utsrÄling og spilleglede pÄ scena som er unik. Ta deg ein tur om du fÄr muligheten engang, sÄ kanskje du skjÞnner fusset? What's the fuss about? SkjÞnner meg ikke pÄ Springsteen-hysteriet. Kjedelig artist og sanger
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #20 på: Juli 10, 2008, 12:58:35 » |
|
Er nettopp kommet heim etter Ä ha vert pÄ begge konsertene og er nok, som lids sa, meir sliten enn the boss.
To forrykende show!
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #21 på: Juli 10, 2008, 15:45:05 » |
|
8. juli 2008. Valle Hovin, Oslo - Norge
Spilleliste: 1. Night 2. Out in the Street 3. Radio Nowhere 4. Adam raised a Cain 5. Spirit in the Night 6. Growin' up 7. You can look (but you better not touch) 8. Promised Land 9. If I Should Fall Behind (Tour Premiere) 10. I'll work for your love 11. Roulette 12. Trapped 13. Murder Incorporated 14. Working on the Highway 15. Living in the future 16. Mary's Place 17. Waitin' on a sunny Day 18. From small things (big things one day come) 19. The Rising 20. Born in the USA 21. Last to die 22. Long walk home 23. Badlands Ekstranummer: 24. Girls in their summer clothes 25. Hungry Heart 26. Thunder Road 27. Born to run 28. Bobby Jean 29. American Land 30. Twist and Shout
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 7. juli 2008. Valle Hovin, Oslo - Norge
Spilleliste: 1. Two Hearts 2. Radio Nowhere 3. No Surrender 4. Lonsome Day 5. Hungry Heart 6. Cover Me (Tour Premiere) 7. Caddilac Ranch 8. Gypsy Biker 9. The River 10. Atlantic City 11. Prove It 12. Darlington County 13. Promised Land 14. Because the Night 15. She is the One 16. Living in the Future 17. Marys Place 18. Waiting on a Sunny Day 19. Racing in the Streets 20. The Rising 21. Last To Die 22. Long Walk Home 23. Badlands Ekstranummer: 24. 10th Avenue Freeze Out 25. Born to Run 26. Bobby Jean 27. Glory Days 28. 7 Nights to Rock 29. Dancing in the Dark 30. American Land
For fÞrste gangen pÄ turneen spilte Bruce 30 lÄter, og for nokre lÄter. Heile 17 sanger var bytta ut frÄ fÞrste konserten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Tom S
|
 |
« Svar #22 på: Juli 18, 2008, 19:34:39 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
COME ON LEEDS !!
|
|
|
|
Andreas-H
|
 |
« Svar #23 på: Juli 19, 2008, 03:27:52 » |
|
Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, sÄ mÄ jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling pÄ musikk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Stifler
|
 |
« Svar #24 på: Juli 19, 2008, 15:35:14 » |
|
Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, sÄ mÄ jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling pÄ musikk. Word, bro
|
|
|
|
|
Loggført
|
-Nr 2 er den fĂžrste taperen-
|
|
|
|
Lord-Meta
|
 |
« Svar #25 på: Juli 20, 2008, 19:38:14 » |
|
Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, sÄ mÄ jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling pÄ musikk. Vell gÄr da virkelig ikke ann Ä si at selvom en person mener bruce er kjedelig sÄ kan han mindre musikk enn deg. Alt handler om smak, selvom jeg liker techno sjangeren sÄ betyr det ikke at du har mer peiling pÄ musikk enn det jeg har.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
isak
|
 |
« Svar #26 på: Juli 20, 2008, 19:44:37 » |
|
Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, sĂ„ mĂ„ jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling pĂ„ musikk. Vell gĂ„r da virkelig ikke ann Ă„ si at selvom en person mener bruce er kjedelig sĂ„ kan han mindre musikk enn deg. Alt handler om smak, selvom jeg liker techno sjangeren sĂ„ betyr det ikke at du har mer peiling pĂ„ musikk enn det jeg har. Like du techno?  Nei, dĂ„ kan du ikkje ha mykje peiling pĂ„ musikk! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Stifler
|
 |
« Svar #27 på: Juli 20, 2008, 19:50:22 » |
|
Trenger ikke Ă„ like musikken, men Ă„ si han er kjedelig, og "what`s the fuss about", blir bare feil  Techno er sikkert god musikk for de som liker det 
|
|
|
|
|
Loggført
|
-Nr 2 er den fĂžrste taperen-
|
|
|
|
Geir Magne
|
 |
« Svar #28 på: Juli 20, 2008, 21:09:07 » |
|
Min sÞnn John og jeg var pÄ Valle Hovin tirsdag. Det var en fantastisk opplevelse av energisk og dynamisk musikk!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Happy days are here again, it's official from Number 10!
|
|
|
|
Lord-Meta
|
 |
« Svar #29 på: Juli 20, 2008, 22:48:01 » |
|
Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, sĂ„ mĂ„ jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling pĂ„ musikk. Vell gĂ„r da virkelig ikke ann Ă„ si at selvom en person mener bruce er kjedelig sĂ„ kan han mindre musikk enn deg. Alt handler om smak, selvom jeg liker techno sjangeren sĂ„ betyr det ikke at du har mer peiling pĂ„ musikk enn det jeg har. Like du techno?  Nei, dĂ„ kan du ikkje ha mykje peiling pĂ„ musikk!  Jeg er en sikkelig syre musikk fyr, for oss unge sĂ„ er det techno som regjerer pĂ„ byn, og nĂ„r man da liker musikken og sĂ„ blir det enda bedre for meg  Og jo jeg har god peiling pĂ„ musikk
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|